Discobar BnB

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Discobar BnB
    • Mar 2011
    • 7

Discobar BnB

Ik heb al veel gelezen op dit forum en vond dat het tijd was om zelf ook eens ons materiaal te posten. Ik ben Bart en tezamen met Bram (vandaar BnB ) zijn we ongeveer 10 jaar bezig met het verhuur van discobars. Vorige jaar zijn we wel gestopt met het draaien zelf vanwege het gezinsleven. Momenteel zijn we bezig aan een digitaal karaoke systeem. Ik ben zelf webdeveloper en wil met een touchscreen een heel gebruiksvriendelijk zelf te bedienen systeem in de verhuur brengen. Hieronder even een opsomming van ons belangrijkste materiaal:

Geluid
    Mackie SRM450 x 4
    Numark Axis 9cr x 4
    Denon DN-D4500
    Technics SL 1200 MKII x 2
    Soundcraft Urei 1603
    Ecler mac 40v
    Stanton Prodj 2000
    Sennheiser Freeport 35 draadloze mic x 2

Licht
    LED pars JB Systems LED DJ-BAR x 2
    PAR56 300W NSP x !
    Scanners Aztek DJ Robo 250W x 4
    Rookmachine Martin JEM Magnum 650
    Statief American DJ ST-132 x 2
    Global Truss F34 2 meter x 3

Video
    Beamer Infocus
    27" samsung lcd scherm

Toekomst?
    2 Mackie SRM350 voor de kleinere verhuur sets
    Meer truss (ooit wil ik een carre kunnen maken)
    Moving heads (misschien LED, nog geen idee welke)
    Actieve bass kasten voor bij de Mackie's (nog geen idee welke)
    Verre toekomst full option pioneer set en zwaardere geluidsset

Klik voor foto's van ons materiaal in actie
    Discobar BnB
  • Copains Deluxe
    • Dec 2009
    • 293

Zitten zeker leuke dingen bij , maar wat ik echt wel mis is subs , om al 10 jaar in het vak te zitten zou je tohc echt wel een stel betere subs kunnen aankopen denk ik , maar voor de rest , knap werk man !
    Knallen maar

Comment

• Tom06
      • Aug 2009
      • 161

met die srm450's kan je 100 man wel mee voorzien, maar inderdaad zou een subje wel leuk zijn!
      Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

paar SWA1801's eronder... die dingen kunnen flink wat hebben met aan allebei de kanten een subje+topje kan je dan makkelijk 300-400man aan

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

Originally posted by stainz
          paar SWA1801's eronder... die dingen kunnen flink wat hebben met aan allebei de kanten een subje+topje kan je dan makkelijk 300-400man aan
          Nou, dat lijkt me heel erg optimistisch om dat ermee te doen, denk dat het bij 250 man echt ophoudt.
          Subs lijken met echt wel een opvulling op jullie set, ook bij wat mindere geluidsnivo's klinkt het gewoon aangenamer.

Het uiterlijk van de discobar zou van mij (maar dat is persoonlijk) wat rustiger/neutraler mogen. Hebben jullie dat zelf wel eens overwogen??

Comment

• vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

wat mij vaak afbreekt aan drive in show websites is als er prijzen op staan...
            prijzen zijn nooit vast toch

Comment

• Discobar BnB
              • Mar 2011
              • 7

De uitbreiding met subs is inderdaad nodig. We richten ons momenteel eerder op dubbele verhuur van kleine sets dan grotere sets. HR soundproductions heeft ook wel groot gelijk dat op minder volume het wel beter klinkt met een sub eronder.

Wat bedoel je juist met rustiger/neutraler HR soundproductions?

radioactivediscoshow: de prijzen online zetten is een bewuste keuze geweest van in het begin. Ik vind het zelf soms heel ergerlijk als op sommige websites geen prijzen staan (niet naar drive in sites toe). Soms hebben we klanten die een paar dagen op voorhand bellen om iets te boeken en ik ben er van overtuigd dat de online prijzen deze klanten kunnen overtuigen. Deze moeten dan geen tijd verspelen om eerst een prijs aanvraag te doen.
              Discobar BnB

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Originally posted by Discobar BnB

Wat bedoel je juist met rustiger/neutraler HR soundproductions?
                Ik bedoel daarmee dat ik het persoonlijk niet mooi vindt dat er allerlei afbeeldingen van bijv. apparatuur opstaan. Leuk voor op je website (misschien) maar niet voor op je bar.

Ikzelf heb een zwarte bar (6 stuks panelen van 120x120cm welke scharnierend aan elkaar zitten) met blauwe en witte letters.... De blauwe zijn mijn naam en kunnen eenvoudig er weer afgehaald worden als ik in opdracht draai en dan blijft alleen in het wit de tekst "drive in show"over.

Dan heb ik een kleine witte bar (4 stuks panelen van 120 x 60 cm) welke scharnierend aan elkaar zitten, waar op ieder paneel een grijze/geel/wit logo met de naam en telefoonnummer zit. Vanwege het witte heel makkelijk uit te lichten. Deze ombouw neem ik nooit mee als ik in opdracht draai.

Doordat het platte platen zijn neemt dit tijdens vervoer nauwelijks ruimte in, door de eenvoudig koppelbare scharnieren is het geheel eenvoudig kleiner te maken en in iedere gewenste vorm neer te zetten. Voldoende stevig (zijn nog nooit omgeduwd door een dronken "plaatjes-aanvrager". Beide panelen hebben een rustige/neutrale uitstraling.
                Last edited by HR Soundproductions; 01-04-11, 07:57.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

Het is ook simpel dat de klant die jou een paar dagen van te voren belt ook te laat is met actie voor zijn feest...
                  Je moet het zelf weten maar ik werk niet met vaste prijzen het ligt er gewoon aan wat de klant wil en daaraan word uiteindelijk alles berekent... En ja dan kan je ook gewoon heel scherp zijn...

Echter, een paar dagen van te voren klanten die gaan er bij mij meestal gelijk uit want daar wacht ik niet op... Gelukkig hoef ik er niet van te leven en kan ik de krenten uit de pap vissen...

Comment

• Discobar BnB
                    • Mar 2011
                    • 7

Sorry voor de late reactie, nogal druk...

Omdat wij eerder kleine sets verhuren heb ik niet veel problemen met klanten die ons kort voor een evenement (lees bijv een verjaardag) contacteren. Ik heb hier ook nog nooit problemen mee gehad.

Alvast bedankt iedereen voor de feedback!
                    Discobar BnB

Comment

• Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

Originally posted by radioactivediscoshow
                      wat mij vaak afbreekt aan drive in show websites is als er prijzen op staan...
                      prijzen zijn nooit vast toch
                      Met prijzen haal je meer conversie uit je site... :-)
                      Hoeveel boekingen heb jij al écht via je website gehad, meetbaar dus... ?

Leuke is namelijk dat als je echt de statistieken gaat bekijken er vaak maar bar weinig bezoekers op je site komen en degenen die er komen, vinden jou op je eigen naam en niet op iets als discoshow of discobar.
                      En die laatsten zijn wel degenen waar het om draait, die moet je vastpakken en vertellen wat het kost en dat ze jou moeten boeken voor het vetste feest.

Door juist wel prijzen te melden zal je wat meer boekingen gaan krijgen, of misschien überhaupt boekingen gaan krijgen. Mensen willen niet moeilijk doen om iets te weten, je moet het ze aanreiken met zo min mogelijk handelingen...

Macbook \o/
                      Beetje happy met Serato software?
                      Vitality Show

Comment

• timedriver
                        • Sep 2010
                        • 144

Originally posted by Roeltej
                        Door juist wel prijzen te melden zal je wat meer boekingen gaan krijgen, of misschien überhaupt boekingen gaan krijgen. Mensen willen niet moeilijk doen om iets te weten, je moet het ze aanreiken met zo min mogelijk handelingen...
                        In jullie geval meld je ook alleen een vanaf prijs....is dat in het licht van je post afdoende?
                        I am a Timedriver!

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

Blijkbaar We krijgen iig wel wat aanvragen binnen via onze website. Liggen momenteel ook beetje te rommelen met prijzen, dus echt 'vaste' prijzen kunnen we niet plaatsen. Maar mensen die op onze site zijn/naar onze site komen weten in ieder geval al wel wat ze kunnen verwachten.
                          In de periode voordat er prijzen stonden kregen we nog weleens (heel af en toe... maargoed, weinig traffic) vragen wat et kostte, en dan schrikreacties omdat ze echt 100-150 euro max dachten.
                          Vitality Show

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

mensen die denken dat een discootje 150 euro kost moet je dan eens vertellen dat het eigenlijk meer dan 2 x zoveel moet kosten Hier begint het vanaf 360 euro's... dan haken de meesten wel af, alleen mensen die weten wat ze krijgen die kiezen toch en dan kan je toch wel krenten van de pap scheiden

Comment

• Discobar BnB
                              • Mar 2011
                              • 7

Ik kan eerlijk zeggen dat 80% - 90% van ons werk via onze website komt. Adhv Google Analytics zie ik dat we niet alleen op onze naam scoren maar ook op woorden zoals discobar (pagina 2) of discobars (pagina 1). Zelfs op productnamen zoals 'led dj bar' staan we op pagina 1. Hier wordt af en toe eens aan gesleuteld om beter te scoren op bepaalde zoektermen.

We zijn héél tevreden met MacBook Pro en Serato. Vroeger was het sleuren met platen en cd koffers. Nu staat alles opgesteld op 2 minuten . En het voordeel van crates, zoekfunctie, ...
                              Discobar BnB

Comment

Working...