drive-inn the ShowBrothers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

drive-inn the ShowBrothers

hallo beste mede forumers,

zal hierbij mijn showtje ook eens posten.

wij zijn een vader en zoon met beide een enorme muziek verslaving,
    mijn pa heeft jaren dienst gedaan als licht/geluidsman/roady bij DE NEW FOUR ( bij de wat oudere hier zeker wel bekend ) en nadat hun 4 jaar geleden gestopt zijn, is het hier en daar toch wel aardig blijven kriebelen bij hem.

nu ben ik altijd zelf al een beetje met muziek bezig geweest en draaide zelf op schoolfeesten en in kleine discotheken, tot mijn pa mij erop wees dat ik zelf wat op moest gaan zetten omdat hij het zelf toch ook wel mooi vond om toch weer mee te gaan etc je kent het allemaal wel.

zodoende is dit eruit gekomen: Drive inn show TheShowbrothers,
    nu vragen jullie je af, waarom showbrothers?
    omdat we allebij zo gek als een deur zijn en meestal als duo op de buhne staan en Incognito achter de tafels (bluesbrothers achtig iets) hij is dik en ik dun.

geluid:

2x phonic impresion 18sb subs 1600watt
    2x phonic impresion 215plus 1400watt
    2x phonic ask 15 800watt

versterking:

behringer ep2000 ( top )
    behringer ep3000 ( mid ) alle 3 in rollcase
    behringer ep4000 ( sub )

overig:

2x Sennheiser e835's draadloze microfoons
    1x akg draadloze headset
    1x sennheiser pxc 450 hoofdtelefoon
    1x sennheiser hd 205 hoofdtelefoon ( reserve )
    1x allen&heath zed 12-fx mengpaneel
    1x behringer 1222 fx mengpaneel ( reserve )
    1x citronic dubbele cd speler
    1x laptop hp met: bpm pro - virtual dj pro version - tracktor pro
    3x westerdigital 1000gig extern hardeschijf VOL LEGAAL
    10.000+ originele cd's ( me pa is extreme verzamelaar )
    2500+ lp's/singles
    2x backdrops 3x6meter
    all bekabeling

licht:

2x rookmachine 1100w
    16x par 56
    2x T-bar + statieven
    2x prolite truss 2 meter + windups
    1x stealth laser 30 mw
    2x roboscan 812
    2x 2 Icolor 4
    1x showtec moonflower
    1x chauvet multicolordmx
    2x 1500w stroboscoop
    4x blacklight 120cm
    4x led tubes multicolor 2x 120cm + 2x 80cm
    1x eurolight lc2412 + dimmerpacks etc
    cable cases
    en zal nog een hoop dingen vergeten zijn zoals effect apparatuur en crossovers etc etc, zal als ik meer tijd heb daar eens een lijstje van maken:

hieronder wat foto's van een eindavond van de kaartvereniging hier in de buurt meer foto's zullen spoedig volgen.

hier maar een kleine set neer gezet 2x phonic 215+tops en wat licht er was ook een zanger bij.

respons positief/negatief welkom, negatief zal positief iets mee gedaan worden

Mvg
    Rick,

iemand nog tips omtrendt mijn website? wat er wel op zetten en wat niet etc? www.dj-inkognito.nl
    Last edited by dj-inkognito; 11-07-11, 14:56.
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

welkom op het forum!
    en zo zie je maar weer hoe het vaak begint hé! Gewoon doordat paps al voorliefde heeft.
    Showtje ziet er op zich leuk uit alleen denk ik wel dat je toppen wat te laag staan zo rechtstreeks op de 215 subjes.

Op je website zag ik overgens een ander dj meubel wat wel wat mooier is dan waar je op deze foto's achter staat.

Comment

• dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

Originally posted by radioactivediscoshow
      welkom op het forum!
      en zo zie je maar weer hoe het vaak begint hé! Gewoon doordat paps al voorliefde heeft.
      Showtje ziet er op zich leuk uit alleen denk ik wel dat je toppen wat te laag staan zo rechtstreeks op de 215 subjes.

Op je website zag ik overgens een ander dj meubel wat wel wat mooier is dan waar je op deze foto's achter staat.
      hey bedankt voor het warme welkom,

tjah zo rol je nog eens ergens in idd.

wat je ziet op de website klopt idd, dit is ook een meubel dat ik gebruik bij de grotere shows even als de rest van het geluid en licht, dit was op een eind avond voor een kaartclub hier in de buurt allemaal 55+ dan ga ik er niet zoon druk meubel neerzetten uiteraard.

over de toppen op die dubbel 15" te laag? die staan hoger dan mij. en ik ben 1m80? + dat ze daar ook nog beide eens 35cm hoger staan op het podium, normaal staan er nog 2 18 inch subs onder dan staan ze in mijn ogen zelfs al te hoog, meestal worden ze dan ook gevlogen in de truss boven de booth, maar goed zoals ik zij response is welkom en ik zal er ook zeker iets mee doen

rick

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

oke, het leek ook alleen zo, maar je toppen mogen zijn geheel echt boven jou hoofd staan. Dan bereik je namelijk het beste resultaat.

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

Originally posted by radioactivediscoshow
          oke, het leek ook alleen zo, maar je toppen mogen zijn geheel echt boven jou hoofd staan. Dan bereik je namelijk het beste resultaat.
          dat doen ze op dit moment niet:$ het is nu zo dat speaker hoogte gelijk is aan oog hoogte ongeveer, als ze op de subs staan is het wel boven hoofdhoogte

wat stel je voor? alsnog tussenpaaltjes dan? daar zou ik dan in de 215's tophat gaten voor in moeten maken..

Comment

• vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

het is hoe hoger hoe verder je ook komt, echter moet je wel met je spreiding naar beneden rekening houden.
            Ik zou niet denken aan een tussenpaal maar eerder aan een kist onder je subs ofzo. als je nou 2 flightcases hebt met bijv kabels die je gewoon kan tippen dan kun je daarop verder bouwen en haal je de hoogte wel...

Comment

• TomDr
              • Mar 2008
              • 6

Welk ander meubel bedoel je? Dat witte meubel met die black-lights ertussen, wat op je website staat?

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by TomDr
                Welk ander meubel bedoel je? Dat witte meubel met die black-lights ertussen, wat op je website staat?
                deze:

alleen is hij op de foto te zien in de uitgebreidere variant, deze huren wij in bij grotere shows.

Comment

• TomDr
                  • Mar 2008
                  • 6

Vreemd.. Meubel komt mij toch verdacht bekend voor..!

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

Originally posted by TomDr
                    Vreemd.. Meubel komt mij toch verdacht bekend voor..!
                    zou kunnen, zijn meer van dit soort meubels in omloop.

deze huren wij in via starverhuur.. google - led disco meubel. kan de link hier niet op het forum posten vind J&H niet zo netjes denk ik.
                    ze hebben voor zover ik weet hiervan een ombouw set in het wit, en een complete set+ apparatuur in het zwart,

Comment

• dj-inkognito
                      • Jun 2011
                      • 416

vandaag nieuwd backdrop besteld voor de kleine show.

dit is de nieuwe:

en zo was hij eerst, ( kleine show ) aub niets over de lichtbrug dit is niet de goedkope wegwerp ding met plastic koppelingen, deze is van binnenuit voorzien van extra pijp en alle plastic koppelingen zijn van alu, en ja hij hangt iets door, dit komt niet door het gewicht hij hangt ook zo als er niets in hangt,

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

Probeer hem ook voor die andere statiefpoot te zetten ;-)

Ben benieuwd hoe de nieuwe backdrop erbij gaat hangen.

Ik zou de oude backdrop wel bewaren voor wat rustigere klusjes, bijvoorbeeld voor een bruiloft is hij erg druk.
                        Freelance Light and Video |
                        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• dj-inkognito
                          • Jun 2011
                          • 416

Originally posted by mhsounds
                          Probeer hem ook voor die andere statiefpoot te zetten ;-)

Ben benieuwd hoe de nieuwe backdrop erbij gaat hangen.

Ik zou de oude backdrop wel bewaren voor wat rustigere klusjes, bijvoorbeeld voor een bruiloft is hij erg druk.

thnx voor reactie,

ik had het zo ff snel in de achtertuin opgeknalt voor een fototje, normaal zit de backdrop vast aan het statief en strak,

voor de meeste bruiloften die wij doen gaat dit setje niet mee, maar hebben we windups met truss in een wat rustigere style met afgewerkte tule langs de windups etc, heb de 16e een bruiloft staan zal dan eens kijken voor wat mooiere foto's etc.

zal deze backdrop zeker bewaren die is namelijk ook pas 2 maanden oud ofzo, en kan hem altijd omgekeerd gebruiken dan is hij gewoon zwart.

krijg de nieuwe als het goed is maandag of dinsdag binnen ben zelf ook benieuwd

Comment

• dj-inkognito
                            • Jun 2011
                            • 416

helaas vandaag nog geen spandoek binnen gehad hopelijk komt die nog voor het weekend.

wel hebben we vandaag eens flink geshopt voor wat leuke effecten.

2 stuks fire fx dmx
                            hieronder een foto van de demo die we terplaatse kregen.

en ook hebben we hier nog een groene 800mw laser meegenomen,
                            heb hier helaas nog geen foto van maar die komt snel.

reacties zijn meer dan welkom.

Comment

• djsandman
                              • Aug 2010
                              • 74

Originally posted by dj-inkognito
                              helaas vandaag nog geen spandoek binnen gehad hopelijk komt die nog voor het weekend.

wel hebben we vandaag eens flink geshopt voor wat leuke effecten.

2 stuks fire fx dmx
                              hieronder een foto van de demo die we terplaatse kregen.

en ook hebben we hier nog een groene 800mw laser meegenomen,
                              heb hier helaas nog geen foto van maar die komt snel.

reacties zijn meer dan welkom.
                              Fire FX? Wat voor doeleinden ga je die gebruiken? We zitten in het drive-in show topic, maar dat lijkt me niet echt geschikt; pyrotechniek op een bruiloft. Laser is leuk maar waarom zo veel mw?

Comment

Working...