drive-inn the ShowBrothers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

Originally posted by renevanh
    Subs had ik bij voorkeur toch onder het podium gehad, maar het is niet helemaal duidelijk of dat uberhaupt kan in dit geval. Mogelijk is de oplossing die hier gekozen is de beste voor deze locatie qua sub.
    Wat ik vooral niet begrijp is dat de sidefill VOOR de PA (of in ieder geval niet in lijn met de PA) staat. Dat geeft een hele vieze fase-ellende in het gebied waar PA en sidefill elkaar overlappen. Naast de PA (en dus naast het podium) was mijn keuze geweest.

Ook de topjes die achter de PA op statief staan... wat is daar het idee van?
    Als DJ monitor begrijp ik het, maar dan moeten ze niet naar het publiek gedraaid zijn...

Rene,

beetje een verkeerde indruk vrees ik!
    topjes staan namelijk niet op een los statief maar via een adaptor in de sub eronder beetje een vertekend beeld op de foto.
    dj monitoren had ik vast zitten op de hoek van de truss die zie je niet.

subs konden idd onmogelijk onder het podium dat pastte niet en ervoor was zoals vermeld niet mogelijk ivm beklimming,

waarom de sidefill schuin voor de PA stond en niet ernaast is omdat daar de doorgaande weg was voor eventuele hulptroepen.
    de hele zaak is wel uitgemeten voor zover ik weet ter plaatse en gedelayed.

Rick
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Originally posted by dj-inkognito
      beetje een verkeerde indruk vrees ik!
      topjes staan namelijk niet op een los statief maar via een adaptor in de sub eronder beetje een vertekend beeld op de foto.
      Ah...

Foto vertekend wel erg, maar dat verklaard een heleboel!
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

Originally posted by renevanh
        Ah...

Foto vertekend wel erg, maar dat verklaard een heleboel!

Bij deze!

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

afgelopen zaterdag maar weer eens wat fotos gemaakt,

Cafe twins in groenlo

tijdens de sound&light check dus zodoende geen volk.

op of aanmerkingen zijn altijd welkom.

Comment

• dj-inkognito
            • Jun 2011
            • 416

en nog even een kort filmpje gefilmt met mijn telefoon dus erg donker,

Comment

• knorrepot
              • Oct 2009
              • 234

Originally posted by dj-inkognito
              afgelopen zaterdag maar weer eens wat fotos gemaakt,

Cafe twins in groenlo

tijdens de sound&light check dus zodoende geen volk.

op of aanmerkingen zijn altijd welkom.
              Is het wel druk geweest dan? Ik heb der weinig van gehoord.. Ik stond zelf op de markt.

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by knorrepot
                Is het wel druk geweest dan? Ik heb der weinig van gehoord.. Ik stond zelf op de markt.
                Viel idd vies tegen denk zoon 35 man op het drukste punt.
                Eigenaar had het niet zo lekker gepland en totaal geen promo.
                Ken de omgeving daar verder.niet kom daar niet uit de buurt namelijk.

Rick

Comment

• DMiXed
                  • Jan 2008
                  • 370

Wat ik er van kan zien op de foto en het filmpje heb je een leuke opstelling qua licht, wat ik dan wel weer jammer vind, en dat zie je nu HEEL veel met allemaal dat LEDspul, dat alles stand-alone draait (naar mijn idee) en dus maar op eigen houtje wat flikkert.

Met een beetje moeite heb je een strakke en gecontrolleerde lichtshow, ook al is het maar met een ledpar controllertje voor 4 afzonderlijke parretjes. Dat laat een verzorgde indruk achter en zo kun je ook mooi op de muziek inspelen.
                  Licht is een sfeerbepalende factor bij een drive-in, misschien wel bijna even belangrijk als de muziek, dat wordt vaak onderschat!
                  Wat je nu al snel gaat krijgen als al je parretjes op stand-alone in muziek mode staan is dat je altijd een kermis krijgt, of je nu een dikke house plaat draait (waar dat kan) of een langzame ballet (waar dat niet uit ziet).
                  Ik weet niet of je nu gebruik maakt van een controller, maar schaf er eventueel een aan en ga eens een middagje op je gemak een aantal chases en scenes programmeren die er goed uit zien en waar je iets mee kan, daar heb je nog lange tijd profijt van!
                  Jeroen van Geffen

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

Originally posted by DMiXed
                    Wat ik er van kan zien op de foto en het filmpje heb je een leuke opstelling qua licht, wat ik dan wel weer jammer vind, en dat zie je nu HEEL veel met allemaal dat LEDspul, dat alles stand-alone draait (naar mijn idee) en dus maar op eigen houtje wat flikkert.

Met een beetje moeite heb je een strakke en gecontrolleerde lichtshow, ook al is het maar met een ledpar controllertje voor 4 afzonderlijke parretjes. Dat laat een verzorgde indruk achter en zo kun je ook mooi op de muziek inspelen.
                    Licht is een sfeerbepalende factor bij een drive-in, misschien wel bijna even belangrijk als de muziek, dat wordt vaak onderschat!
                    Wat je nu al snel gaat krijgen als al je parretjes op stand-alone in muziek mode staan is dat je altijd een kermis krijgt, of je nu een dikke house plaat draait (waar dat kan) of een langzame ballet (waar dat niet uit ziet).
                    Ik weet niet of je nu gebruik maakt van een controller, maar schaf er eventueel een aan en ga eens een middagje op je gemak een aantal chases en scenes programmeren die er goed uit zien en waar je iets mee kan, daar heb je nog lange tijd profijt van!

ik werk zeker wel met een controller, alleen ben ik wat dat betreft een erge leek idd met het programmeren ervan, schijnt heel erg simpel te zijn alleen ik snap er de ballen van als je begrijpt wat ik bedoel,

ook heb ik idd een tweetal NIET DMX scanners die jammer genoeg niks anders kunnen dan stand alone draaien.

het is nu zo dat mijn parren op kanaal 1,2,3,4,5,6 zitten een ander effect op 7,8,9,10,11,12 op 13,14,15,16 heb ik een analoge dimmerpack zitten voor de standalone effecten, en op de overige 8 zitten mijn lasers, ook met deze kan ik als ik weet hoe en wat ik het kan programmeren idd een super relaxde show neerzetten wat nu af en toe idd nog knap rommelig lijkt ik gebruik een showtec showmaster24 en een laptop met bv chamsys of freestyler etc is geen optie helaas.

Rick

Comment

• DMiXed
                      • Jan 2008
                      • 370

Dan ga je inderdaad niet ver komen helaas, die LEDparretjes gebruiken misschien elk al 6 kanalen! Even goed inlezen in de handleidingen (ja het klinkt knullig, maar die dingen zijn er niet voor niets...) en dan kom je al een heel end verder!

Misschien dan toch eens kijken voor een Showtec LEDcommander of Led Operator 4 oid? Dat is voor je parretjes al een hele vooruitgang. Kost niet heel erg veel maar dan kun je al vele kanten op, makkelijk te pogrammeren en te gebruiken, voor de rest van de avond geen omkijken meer na. Overweeg het eens!

Een Scancommander zou ook een oplossing kunnen zijn, maar dan kan je maar 6 chases programmeren, dat is niet veel voor de hoeveelheid verschillende verlichting die jij gebruikt, je moet ook nog een beetje variatie in je show kunnen houden. (andere kleuren, volgordes, met/zonder strobo's etc...)

Sowieso dus eerst even inlezen in het DMX gebeuren, zo lastig is het allemaal niet(:
                      Jeroen van Geffen

Comment

• dj-inkognito
                        • Jun 2011
                        • 416

Het dmx protocol en de werking hier van weet ik allemaal.
                        punt is alleen dat ik mezelf eens tijd moet geven om er even voor te gaan zitten en de boel te gaan programmeren..

qua variaties is het idd zo dat ik nooit de zelfde lichtshow ophang, de ene keer gebruik ik maar 4 of 8 ledparren en een andere keer wel 16 of 24..
                        ook heb ik een erg ruime keuze aan overige licht effecten dus dat verschild ook per locatie..

rick

Comment

• dj-inkognito
                          • Jun 2011
                          • 416

zojuist een nieuwe showmaster 48 opgehaalt netjes ion flighcase voor jawel!! 50 hele eurotjes. is hagel nieuw.

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

dat is de ideale driver voor een setup met een PC en en dongle....
                            Veel schuifjes.

Doe jezelf een lol en leg een vocht/stofdoek in de case erbij. Deze faders doen het ok maar zijn wel kwetsbaarder dan van een a merk.
                            lekker belangrijk!

Comment

• DMiXed
                              • Jan 2008
                              • 370

Originally posted by showband
                              dat is de ideale driver voor een setup met een PC en en dongle....
                              Veel schuifjes.
                              Dat is inderdaad een leuke oplossing ja als dat goed werkt! Zou zoiets makkelijk te koppelen zijn aan Freestyler bijvoorbeeld? Heb 0 ervaring met MIDI, maar zou wel te overwegen zijn als het makkelijk en goed werkt!
                              Jeroen van Geffen

Comment

• renevanh
                                • Oct 2004
                                • 2371

Originally posted by DMiXed
                                Dat is inderdaad een leuke oplossing ja als dat goed werkt! Zou zoiets makkelijk te koppelen zijn aan Freestyler bijvoorbeeld? Heb 0 ervaring met MIDI, maar zou wel te overwegen zijn als het makkelijk en goed werkt!
                                Heeft niks met midi te maken maar met een DMX in op een dongle. Van Freestyler weet ik het niet, maar met Daslight werkt het prima!
                                We gebruiken hier een Elation Scenesetter 2448 om parren aan te sturen en o.a. dimmers en shutters van de MH's te triggeren in Daslight. Op die manier ben je 10x sneller dan met de muis.
                                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...