drive-inn the ShowBrothers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

vandaag 2 nieuwe windup statieven aangeschaft, leuke aanbieding bij men dealer. 50 euro p/s ( waren gekocht maar bevielen niet door andere koper. slechts 1x gebruikt )

ook ga ik morgen een nieuwe flightcase ophalen als nieuw kant en klaar drive in meubel. ( h130 b200 d60 ) als hij er morgen is komen er fotos ook van de anderen kist
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

omdat we met de eerder gepostte sm58 vermoedelijk zijn genaait met een chinese kopie.

heb ik vandaag maar 2 nieuwe shure sm 58 px2 met px4 ontvangers gekocht.
      foto van de flightcases laten helaas nog even op zich wachten door het beroerde weer.
      ben inmiddels ook al bezig geweest met het inbouwen van de apparatuur
      ga hier morgen mee verder en zal dan ook wat fotos schieten

Rick

Comment

• tcnr sound & light crew
        • Jun 2010
        • 44

Hallo,

Jammer dat de foto van je show zo klein is, maar wat ik zo zie is dat je toppen wel eens stuk hoger mogen.
        En ik had de statieven weggelaten en de parren in de truss gehangen, zou er wat strakker uit zien denk ik.

Ik zou wel graag willen weten hoe die wind-up's heten? (zelf ook aan het kijken voor zulke statiefjes )

M.v.g. Robin S.

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

Originally posted by tcnr sound & light crew
          Hallo,

Jammer dat de foto van je show zo klein is, maar wat ik zo zie is dat je toppen wel eens stuk hoger mogen.
          En ik had de statieven weggelaten en de parren in de truss gehangen, zou er wat strakker uit zien denk ik.

Ik zou wel graag willen weten hoe die wind-up's heten? (zelf ook aan het kijken voor zulke statiefjes )

M.v.g. Robin S.

Hallo Robin.

als je de foto groter wilt zien stuur maar even een pb, dan stuur ik hem je in het groot.( niet zo mooi op het forum he )
          als jij me verteld hoe ik op een makkelijke manier deze toppen hoger kan krijgen zonder 2 extra subs mee te nemen( of fligtcases ) ben ik je zeer dankbaar,
          je zet deze fullrange kasten namelijk niet zomaar even op een statiefje. ten eerste omdat ze geen statief adaptor hebben en ten 2e om hun gewicht.
          de parren op statief waren puur om artiest uit te lichten iets wat niet zo mooi gaat als je ze in de trussknupt, ook had het er niet bij opgepast omdat de truss al volhing maar goed dat terzijde:P

volgens mij waren de windups van ADJ weet niet waar je woont ergens maar er staan nog 2 van deze te koop hier in de showroom voor samen 100 euro. koopje dus.

Comment

• tcnr sound & light crew
            • Jun 2010
            • 44

hallo,

Tja als extra subs geen optie is word het idd ingewikkeld.

Ja dat 2e punt is ook begrijpelijk :P.

Ooh dat klinkt heel interessant, en bij waar kan ik daarvoor terecht? (woon zelf in Zevenaar)

M.v.g. Robin

Comment

• dj-inkognito
              • Jun 2011
              • 416

hallo,

ik heb wel extra subs,
              maar die gebruik ik niet bij elk feest. in deze opstelling draai ik immers maar tot 175 personen hierboven neem ik extra subs mee.
              punt hiervan is dat ik in deze opstelling de bus nog mee kan nemen, en bij extra subs past het niet meer in de bus en moet er ook een aanhanger achter dus als het niet nodig is neem ik ze liever niet mee zeg maar haha.

zevenaar, dat is niet zo ver.
              is bij een dealer in apeldoorn is zoon 30 minuutjes rijden vanaf jou stuur me maar even een PB als je meer info wilt ik ken de jongens goed dus kan ze ook achteruit laten zetten voor je.
              ------------

ben vandaag weer bezig geweest met de nieuwe grote flightcase!
              weer wat dingetjes erop en eraan gemaakt.
              morgen een optreden hier op de voetbal vereniging waar ik even mooie fotos kan schieten van het geheel.

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

@tcnr jow Robin, ik weet nog wel een adresje korter bij huis met flinke kortingen. Ik spreek je dinsdag toch op school voor licht en geluid. (heb je btw mijn mail gekregen, zo ja, reageer er even op. Laat Niels ook even reageren)

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by dj-inkognito
                  als jij me verteld hoe ik op een makkelijke manier deze toppen hoger kan krijgen zonder 2 extra subs mee te nemen( of fligtcases ) ben ik je zeer dankbaar,
                  Voor dit soort dingen heb ik twee "prakken" gemaakt van 15mm goedkoop multiplx die netjes over de subjes heenvallen (top of front gezien, afhankelijk wat je wilt en vervoert). Zo'n 30cm hoog gemaakt. Gaan als hoedje over de sub bij transport, en dienen als verhoginkje met sub erop!
                  Werkt perfect en kost nauwelijks ruimte cq opbouwtijd.

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

Je kunt ook gewoon een tussenpaal gaan gebruiken en een flens in je top gaan maken?

Comment

• dj-inkognito
                      • Jun 2011
                      • 416

zou inderdaad kunnen overwegen om ook een adaptor in de dubbel 15 kasten te maken.
                      ben nu bezig met de fotos op de pc zetten dus zal zo wat posten

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Originally posted by SPS
                        Voor dit soort dingen heb ik twee "prakken" gemaakt van 15mm goedkoop multiplx die netjes over de subjes heenvallen (top of front gezien, afhankelijk wat je wilt en vervoert). Zo'n 30cm hoog gemaakt. Gaan als hoedje over de sub bij transport, en dienen als verhoginkje met sub erop!
                        Werkt perfect en kost nauwelijks ruimte cq opbouwtijd.

Paul
                        Bedoel je dat de subs op de verhoging staan? Waarom niet een verhoging tussen sub en top? 45 kilo sub en 45 kilo top op een stukje goedkoop multiplex zonder profielen oid, zou ik persoonlijk niet zo prettig vinden (als iemand op je sub klimt ligt de hele zooi een halve meter lager).
                        En een adapter in een dubbel 15" kast maken om de vervolgens op een paaltje te zetten lijkt me niet zo'n geweldig idee (dingen wegen al snel een kilo of 50...), en het wordt er ook niet mooier op.

In dit soort situaties zie ik toch vaak flightcases de oplossing zijn, of een stukkie leeg hout ertussen, of gewoon een sub met een kleine top (1 woofer), en een paaltje ertussen.

Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj-inkognito
                          • Jun 2011
                          • 416

dat stukje multiplex onder de hele stapel zou ik idd ook voor geen meter vetrouwen,

@daan,

die statief adaptor zie ik zelf ook niet zo erg zitten inderdaad door het gewicht van de dubbel 15.
                          de normale 15" topjes zijn al in bestelling bij mijn dealer, ik stuur nu in deze configuratie de subs aan via het ingebouwde filter op een aparte versterker, en de dubbel 15 kasten stuur ik nu fullrange aan." wil de hele stapel strax aan gaan sturen via een externe crossover dus als sub/mid/top, wachten is dus nog even op de levering van mijn dealer voor de 15"topjes.

dan kan ik ook verschillende configuraties maken. ook heb ik nog 2, 18 inch subs in de garage voor de wat jeugdirige feesten zodat ik sub/sub/top kan stacken.
                          maar zoals eerder gemeld heb ik hierbij ook ander vervoer nodig wat iets ongemakkelijker rijdt.

Comment

• Hengelosedrummer
                            • Feb 2011
                            • 23

maar zoals eerder gemeld heb ik hierbij ook ander vervoer nodig wat iets ongemakkelijker rijdt.
                            Een trekker+platte wagen??
                            Pourquoi? Parce-que c'est possible!

Comment

• dj-inkognito
                              • Jun 2011
                              • 416

Originally posted by Hengelosedrummer
                              Een trekker+platte wagen??
                              thnx voor je nutteloze post.
                              zoals al eerder in het topic gezegt, moet er dan een aanhanger achter de bus wat dus de reistijden verlengt en dat is soms best onhandig.

Comment

• DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

dat stukje multiplex onder de hele stapel zou ik idd ook voor geen meter vetrouwen.
                                Wat is een flightcase? nog dunner (10mm) multiplex plus wat hoeklijntjes? (In de meeste gevallen)
                                Een stevig gelijmd 15mm multiplex (liefst ingefreesd) met lijm en schroeven is echt wel heel sterk! Bovenin de hoeken kun je makkelijk nog wat balkjes kwijt voor extra stevigheid. Het rammelt in ieder geval niet zo als een flightcase!

Nee wat Paul doet heb ik al meer gezien en werkt echt handig. Als je het slim doet dan zorg je dat de onderkant niet vlak is maar op de hoeken wat uitsteekt, vooral op niet egale vloeren zorgt dit ervoor dat het niet zo wiebelt.

Vooral ook ideaal om eronder te leggen zodat op wilde feesten er minder bier in je subs komt, en het kan ook helpen om dreunen op slechte vloeren te verminderen.

Comment

Working...