drive-inn the ShowBrothers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Wat ook een optie is een versterker inbouwen in de kist tussen sub en top.

Wordt tegenwoordig ook veel gedaan.

versterker gebruik je aktief ( een kanaal voor sub en een voor de top )

Je gebruikt minder speakerkabel.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

@ dj antoon,

idd, en een flightcase zou ik er zelf dus ook niet onderzetten.

@Rolandino,

ik snap heel goed wat je bedoeld, maar daarmee kom ik alsnog ruimte te kort in de bus. daar kan gewoon niet een extra "kist" in.
      dan was het probleem van te lage toppen namelijk makkelijk op te lossen door altijd 2 extra subs mee te nemen.
      ik hoop dat de bestelde 15" toppen snel binnen komen dan is het probleem ook opgelost namelijk want die kunnen nog wel mee in de bus die zijn niet zo groot.

zoals beloofd ook de fotos van de nieuwe flightcases voor het licht en het kant klare meubel.

case 130/130/55 ( licht case ) voorkant is volledig afneembaar en binnenzijde is voorzien van verschillende vakken waar ik alle lichteffecten in kwijt kan

en het nieuwe meubel met ingebouwde apparatuur. en aan de rechterkant naast de nieuwe case ons taperackje

en het hele zaakje vanaf de voorkant nog een keer.

Rick
      "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by DJ Antoon
        Wat is een flightcase? nog dunner (10mm) multiplex plus wat hoeklijntjes? (In de meeste gevallen)
        Een stevig gelijmd 15mm multiplex (liefst ingefreesd) met lijm en schroeven is echt wel heel sterk! Bovenin de hoeken kun je makkelijk nog wat balkjes kwijt voor extra stevigheid. Het rammelt in ieder geval niet zo als een flightcase!

Nee wat Paul doet heb ik al meer gezien en werkt echt handig. Als je het slim doet dan zorg je dat de onderkant niet vlak is maar op de hoeken wat uitsteekt, vooral op niet egale vloeren zorgt dit ervoor dat het niet zo wiebelt.

Vooral ook ideaal om eronder te leggen zodat op wilde feesten er minder bier in je subs komt, en het kan ook helpen om dreunen op slechte vloeren te verminderen.
        Kijk, jij snapt hem! Inderdaad de onderkant alleen de laatste 10cm op de hoeken laten staan en de rest 1cm terugliggend!
        De "prak"steekt dus maar ca 20 mm uit aan alle kanten, en zal dus "klimmen" niet echt makkelijker maken.
        Enne een dubbel15 top van 45kg op een paaltje??? Over onveilig gesproken. En "klimt" lekkerder.

Nee, met 15mm multi kun je heel stevige prakken maken hoor! Uiteraard met de deksel OP de zijkanten en niet ertussen (voor de domoren onder ons)

Maar ja zie maar zou ik zeggen.....
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by SPS
          Kijk, jij snapt hem!
          Die grijze haren komen ergens vandaan.

Comment

• Dj Bjornnie
            • Jul 2011
            • 17

Zie ik daar nou drinken onder in de middelste flightcase?

Gevaarlijk dicht langs een van de stekkerdozen :S
            Ben pas net 14 hoor :D

Comment

• Mark Vriens
              • Oct 2009
              • 139

Zoals je kunt zien is het een afgesloten flesje, kan dus weinig mee mis gaan
              CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by Dj Bjornnie
                Zie ik daar nou drinken onder in de middelste flightcase?

Gevaarlijk dicht langs een van de stekkerdozen :S
                heb je goed gezien!
                maar als je net zo goed hebt gekeken zie je dat het een dicht extran flesje is, al zou je hem op de kop in die stekkerdoos leggen gebeurt er dus nog niets mee,
                drinken wat open is zet ik niet in de flightcase wees niet bang xD ben zuinig op men spulletjes

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Op zich niet erg nee maar wat dicht neergezet kan worden word in de bedrijvigheid ook makkelijk gebruikt om even je glas of open flesje neer te zetten. Hoewel ik het een raar plek vindt om daar juist je drank neer te zetten.

Die moet immers wel in handbereik zijn ....... of je moet lange armen hebben !
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

haha je hebt gelijk,
                    alleen was dat een "extra" flesje. stond nog een 2e open flesje op een ander plek waar ik uit dronk lol.

nog meer tips of op of aanmerkingen? xD

Comment

• dj-inkognito
                      • Jun 2011
                      • 416

nog even een fototje van de 2 nieuwe shure's

Comment

• dj-inkognito
                        • Jun 2011
                        • 416

ook nog wat pics van een 12/5 jarig bruiloftje woensdag voor ongeveer 200 personen ( meer een receptie achtig iets dan echt een bruiloft )
                        op of aanmerkingen zijn meer dan welkom!

Comment

• dj-inkognito
                          • Jun 2011
                          • 416

Tijdje vergeten wat te posten, en te updaten dus bij deze.

Zaterdag op het bevrijdingsfestival in wageningen gestaan op de markt.
                          hieronder wat fotos waarbij er nog wel wat dingen weggewerkt moesten worden ed.

Geluid.

6x LEM pegasus 118 subs
                          4x LEM pegasus 212 tops

2x JBL 218 subs
                          2x JBL tops

2x dj monitor
                          LICHT:

Truss ombouw meubel
                          3x widow flash strobo's
                          2x MH ADJ350
                          1x chauvet 6 spot
                          4x led par 56 short
                          8x par 56 long
                          2x chauvet colorwash
                          1x scanner
                          1x color laser laserworld
                          2x rookmachine verticaal
                          1x rookmachine normaal.

en zal nog wel wat kleine dingen zijn vergeten vrees ik

Truss ombouw hebben we deze week nieuw gekocht, ( PROLITE ) 2x c19 T stuk 2x c20 4 weg hoek 4x 1meter 4x 50cm 2x 30 cm

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijzonder weinig begrijp van de PA opstelling... wat is hier het idee achter?
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dj-inkognito
                              • Jun 2011
                              • 416

Originally posted by renevanh
                              Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijzonder weinig begrijp van de PA opstelling... wat is hier het idee achter?
                              Hallo Rene,

Geluid heb ik zelf niet opgesteld en zou je het idee hierachter dus ook niet kunnen vertellen.
                              Wat ik wel kan zeggen is dat het wellicht te maken had met reflecties ed, omdat het een grandioos klote plein was en wij precies in de hoek van een kerk stonden en aan alle kanten muren etc uitstaken.

de JBL set werd gebruikt als sidefill voor naast/achter het podium.
                              de LEM set is volgens mij zo opgesteld omdat voor/onder het podium niet mocht i.v.m beklimming etc en omdat het nogal een erg diep plein was.
                              hoe zou jij het opgesteld hebben?

Rick

Comment

• renevanh
                                • Oct 2004
                                • 2371

Subs had ik bij voorkeur toch onder het podium gehad, maar het is niet helemaal duidelijk of dat uberhaupt kan in dit geval. Mogelijk is de oplossing die hier gekozen is de beste voor deze locatie qua sub.
                                Wat ik vooral niet begrijp is dat de sidefill VOOR de PA (of in ieder geval niet in lijn met de PA) staat. Dat geeft een hele vieze fase-ellende in het gebied waar PA en sidefill elkaar overlappen. Naast de PA (en dus naast het podium) was mijn keuze geweest.

Ook de topjes die achter de PA op statief staan... wat is daar het idee van?
                                Als DJ monitor begrijp ik het, maar dan moeten ze niet naar het publiek gedraaid zijn...
                                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...