Drive in show Duo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Bjornnie
    • Jul 2011
    • 17

Drive in show Duo

Hey,

Ik ben hier nu al een tijdje gewoon voor de lol aan het rondkijken en heb nu zelf ook maar eens een account aangemaakt.
    Ik ben in het dj wereldje terecht gekomen dankzij mijn vader. Hij heeft vroeger ook wel eens gedraaid op wat (grotere)feesten hier in de buurt.

Nu heb ik dus samen met een vriend van me een half jaartje geleden een drive in show opgestart en zou wel eens willen weten wat jullie er van vinden.
    Ik heb inmiddels 6 keer op een feest gedraaid.

Apparatuur

Geluid
    2x dB Technologies Cromo 12
    2x Behringer B212D ( Worden alleen op grote feesten midden/achterin de zaal gezet)
    Behringer Xenyx 1204Usb
    Akai equalizer
    Numark Mixtrack
    Rode M1 Microfoon

Licht

Showtec dj switch
    2x Blacklicht
    American DJ Gobo Splash
    Blauwe lichtslang 5m
    Rode lichtslang 9m
    Een simpel spotje met draaiende kleurschijf

Effect

Eurolite N19 rookmachine

Binnenkort word het Showtec Compact opvouwbare led lichtset gekocht, er word ook uitgebreid met de Behringer Eurolive B1500D-PRO subwoofer en er word een belleblaas machine gekocht.

Het meubel is de Dj-Mts 6 van American Dj, daar hebben we een stuk gordijn doek voor hangen en houten platen gemaakt die op de ijzeren balken liggen.

Foto's

Video van het opbouwen: Klik hier
    Last edited by Dj Bjornnie; 03-09-11, 11:31. Reason: Filmpje toegevoegd
    Ben pas net 14 hoor :D
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Hoi,

Welkom op het forum.
    je showtje ziet er voor een 13 jarige zeer netjes uit. petje af.
    Heb je geen cd players mee? voor het geval je laptoppie crasht.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640

Inderdaad heel mooi setje voor iemand van 13!

Je kan goed zijn dat tijden veranderen. Toen ik 13 was nam ik 2 hifi spelers mee in een flightcase. Zou hebben gedroomd van een pc maar ja toen was een 1GHz pc ook nog snel en 512 mb sdram heel erg veel (A) Kortom leuk te zien dat tijden veranderen maar ik vind wel dat je een cd speler bij moet hebben voor als de boel crashed.

Comment

• Dj Bjornnie
        • Jul 2011
        • 17

We hebben bijna altijd 2 laptops bij ons, een is soms voor de beamer en dient ook als back-up als de andere zou crashen.
        Ik denk dat ik voortaan wel een gewoon cd spelertje mee neem.

Ik wil eerst het geluid en licht een beetje op orde krijgen en daarna ben ik van plan om een setje met dubbele cd spelers te gaan kopen.
        Of ik koop de Koolsound CDS-110 als back-up.

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

je hebt idd een zeer leuk setje voor iemand van 13.

MAAR,
          [LIST][*]idd een backup cd speler(dubbel) meenemen voor het geval dat werkt altijd[*]kabels netjes wegwerken en niet zo opgebrokt ophangen en laten hangen overal daar struikel je over en is je boel uit.[*]je doek niet met plakband van de -buitenkant- vast plakken dit ziet je publiek ook achterkant kan dat geen kwaad dat zie jij alleen.[*]ik zie witte verlengsnoeren. das echt een no-go bij een drive in zou deze op den duur vervangen voor zwarte[/LIST]
          verder erg nette show voor je leeftijd.

hoe doe je dit met vervoeren? rijd papa elke keer mee....
          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Dj Bjornnie
            • Jul 2011
            • 17

Die kabels moet ik nog 1x wat op verzinnen.
            De kabel die je op de 1e foto aan de booth ziet hangen is van de microfoon. Dit was toen de best oplossing omdat hier de microfoon nogal vaak gebruikt werd (Prijsuitreiking).
            Die witte verlengsnoeren moet ik inderdaad nog een keer vervangen. Al geeft het met een blacklicht wel een mooi effect (maar dan moet het wel donker zijn)
            Ik had het doek eerst met klitteenband vast zitten aan het meubel alleen bleef het klittenband niet vastzitten op het ijzer.. Daarom heb ik het nu als nood oplossing met tape vast zitten. Helaas was mijn zwarte tape ook nog eens op...
            Met het vervoeren rijd mijn vader inderdaad elke keer.
            Last edited by Dj Bjornnie; 24-07-11, 18:49.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Reserve CD spelertje is leuk natuurlijk, maar neem je dan ook 8000 nummers mee op CD???? Anders heeft je backup weinig zin....

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Dj Bjornnie
                • Jul 2011
                • 17

Ik neem altijd van de stijl de der word gevraagd op het feest dan zo'n 100 nummers mee als back-up omdat ik meestal de pc wel weer aan de gang krijg.
                Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat ding helemaal crasht ofzo.

Comment

• Tom06
                  • Aug 2009
                  • 161

Originally posted by Dj Bjornnie
                  Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat ding helemaal crasht ofzo.
                  Tenzij er een malloot uit het publiek opeens doorheen beukt met zijn elleboog
                  Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• dj-inkognito
                    • Jun 2011
                    • 416

Originally posted by Tom06
                    Tenzij er een malloot uit het publiek opeens doorheen beukt met zijn elleboog

ja uhu en daar kan de rest van je apparatuur wel tegen zeker?

Comment

• Tom06
                      • Aug 2009
                      • 161

Het was alleen even een voorbeeldje dat het altijd handig is om een back-up cd speler/laptop mee te nemem
                      Echo! echo .. cho .. ho .. o ... , goede akoestiek!

Comment

• Dj Bjornnie
                        • Jul 2011
                        • 17

Haha
                        ik snap het
                        Ik neem vanaf nu altijd een extra laptop en/of cd speler mee.

Comment

• DynaSpan
                          • Aug 2011
                          • 2

Welk zwarte doek heb je gebruikt voor je MTS-6?

Een gordijndoek maar waar gekocht?

Comment

• dj-inkognito
                            • Jun 2011
                            • 416

Originally posted by DynaSpan
                            Welk zwarte doek heb je gebruikt voor je MTS-6?

Een gordijndoek maar waar gekocht?

dit is bij iedere stoffen zaak te koop voor een kleine €2.50 per meter ( 1.40 breed )

alleen is dit spul NIET geimpregneerd en dus verboden in de P.A wereld omtrend het brand gevaar. mocht ej ergens op een feest staan en er komt brandweer op bezoek heb je een boete aan je anus hangen.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

euh...

alleen is dit spul NIET geimpregneerd en dus verboden in de P.A wereld omtrend het brand gevaar. mocht ej ergens op een feest staan en er komt brandweer op bezoek heb je een boete aan je anus hangen.
                              Naast je beeldende manier van schrijven ligt het (gelukkig) iets gecompliceerder.

Je kunt decorstukken, doeken, props ook zelf impregneren, een groot aantal winkels/stoffenzaken verkopen ook doek wat brandvertragende eigenschappen heeft.

Heel kort door de bocht bleren dat iets verboden is en dat je beboet gaat worden is iets te populistisch gesteld!

Aanvullend, de brandweer is in veel gevallen een controlerende instantie, die zal je eventueel naar certificaten van de stof vragen, desnoods een testje doen met de stof.
                              Een boete zullen ze niet geven, wanneer er een potentieel gevaarlijke situatie is zullen ze je vragen deze op te lossen.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...