Miani S&L

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miani
    • Jan 2010
    • 40

Miani S&L

Hallo allemaal!

Wij zijn Miani Sound and Light, een klein bedrijfje dat ook in de drive-in zit.
    En met bedrijfje zeggen we eigenlijk al iets teveel... We staan niet bij de KVK ingeschreven en de hoeveelheid boekingen laat te wensen over.

Nu het vakantie is, dachten wij: laten we de drive in eens opzetten zodat de profs en iets minder profs van het forum hun visie kunnen geven.

Nu hier: de XXL show van Miani S&L.
    Dit is alles wat we hebben, op 4 dingen na:

- Macbook met DJ software
    - HP Laptop met DJ software
    - Rookmachine van 30 euro
    - Moonflower

* NEE, wij hebben GEEN draadloze stroom of DMX --> We hebben alles niet met kabels aangesloten, maar puur voor de foto alles opgebouwd. Uiteraard zijn alle kabels zwart en tapen we ze netjes vast...

LICHT:

6 x par 56 waarvan 2 zonder filter die een ''blinder'' effect nabootsen.
    4 x LED par 56
    2 x Scanner JB Systems: The Winner
    1 x JB Systems: Waterwave (water-effect)
    1 x JB Systems: Inferno (vuur-effect)
    1 x Showtec Dataflower (roterende gobootjes)
    1 x Showtec Scanmaster MKII
    1 x Showtec DJ-switch 10 kanaals + flitsknop
    1 x Stroboscoop Showtec 1500 watt Jumbo Strobe
    2 x Multidim Showtec 4 kanaals
    DMX Kabels

GELUID:
    2 x Samson RS15HD (topjes)
    1 x Dap x15B (sub)
    1 x DAP Palladium Vintage 1600 (amp)
    1 x Behringer VMX 1000 (mixer)
    1 x Numark CDJ dubbele CD speler
    1 x Senheisser Freeport Vocal (wireless mic + ontvanger)
    3 x Samson microfoon in koffertje
    Speakon + XLR kabels

Wat we zelf in de toekomst willen:
    - meer klussen!

- één wind-up truss
    - 2 of 4 movingheads
    - midicontroller voor dj software sturing (Denon DN-SC2000 ? )
    - DMX sturing via de computer (Cuelex ? )

Alles zit in netjes, zelf en op maat gemaakte cases.

De maincase, de booth, is nog in aanbouw.

Daar moet nog in:
    1 x frontpanel met 10 losse stopcontacten voor de DJ Switch
    - Lade's en plateau's

Commentaar, complimenten, adviezen en kritiek zijn ALTIJD welkom

Misschien interessant:
    We zijn 16 en 18 jaar
    Last edited by Miani; 25-07-11, 20:28. Reason: foto toegevoegd
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Kan er weinig van zien jullie foto is veel te groot even wat kleiner maken aub zodat deze op iedereen zijn scherm past eerder zul je niet veel interessante reacties krijgen...

Comment

• Miani
      • Jan 2010
      • 40

Originally posted by radioactivediscoshow
      Kan er weinig van zien jullie foto is veel te groot even wat kleiner maken aub zodat deze op iedereen zijn scherm past eerder zul je niet veel interessante reacties krijgen...

heb het net aangepast met een linkje

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

gewoon je foto's uploaden bij www.tinypic.com en dan gelijk resizen naar 640x480 dan kan iedereen het gewoon hier zien en hoef je niet door te klikken

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

ziet er verder wel leuk uit maar neem aan dat het er normaal niet zo uitziet met je kabels los enz?
          tevens mag je die stickers best van de speakers afhalen hoor Dat is alleen voor de verkoop.

Persoonlijk zou ik wel wat aanpassingen doen maar dat komt vanzelf in je beeld als je wat andere disco's hebt gezien enz. Kijk maar eens goed rond hier op het forum.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Paar opbouwende dingetjes:

- Let goed op met wat je aan dat lichtbrugje hangt. Je ziet hem nu al doorbuigen, die plastic koppelingen kunnen weinig hebben.

- T-barren van lichtstatieven (vooral links) hangen helemaal uit balans.

- Multidims vind ik persoonlijk op deze manier er niet uitzien. Hang ze dan liever aan de t-bar.

- Poten van de lichtbrugstatieven kun je wel iets minder breed zetten, dit geeft heel veel struikelgevaar op feestjes. Sowieso is het al een beetje een oerwoud van statieven, probeer het dan zo subtiel mogelijk te maken.

Ow, enne, je gaffa doet zo'n werk niet, het schuim van de sub is er af gevallen
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Buiten de aandachtspuntjes van de bovenstaande collega die ik volledig onderschrijf:

Een standaardlaptop (HP) zonder externe geluidskaart? Levert je nooit een super klank op. Zet dit dus maar dringend op je lijstje.

Die Multidims zijn absoluut grappig geplaatst maar het is geen zicht...
              Dat achterste statief dat scheef hangt: leer je gewicht aan beide zijden van de T te balanceren door bv. die Winner meer naar buiten te hangen.
              Die metalen pin in het midden van die balk met LEDparren zou ook weg mogen.

Voor de rest: goed op weg zou ik zeggen.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Miani
                • Jan 2010
                • 40

Originally posted by radioactivediscoshow
                ziet er verder wel leuk uit maar neem aan dat het er normaal niet zo uitziet met je kabels los enz?
                tevens mag je die stickers best van de speakers afhalen hoor Dat is alleen voor de verkoop.

Persoonlijk zou ik wel wat aanpassingen doen maar dat komt vanzelf in je beeld als je wat andere disco's hebt gezien enz. Kijk maar eens goed rond hier op het forum.
                Haha, de sticker hebben we er afgehaald maar deze foto was toen al genomen..... ;p

uiteraard gaan de kabels normaal gesproken via de brug naar de poot en dan netjes over de grond naar waar ze heen moeten.

Gaan we doen, bedankt!

Comment

• Miani
                  • Jan 2010
                  • 40

Originally posted by renevanh
                  Paar opbouwende dingetjes:

- Let goed op met wat je aan dat lichtbrugje hangt. Je ziet hem nu al doorbuigen, die plastic koppelingen kunnen weinig hebben.

- T-barren van lichtstatieven (vooral links) hangen helemaal uit balans.

- Multidims vind ik persoonlijk op deze manier er niet uitzien. Hang ze dan liever aan de t-bar.

- Poten van de lichtbrugstatieven kun je wel iets minder breed zetten, dit geeft heel veel struikelgevaar op feestjes. Sowieso is het al een beetje een oerwoud van statieven, probeer het dan zo subtiel mogelijk te maken.

Ow, enne, je gaffa doet zo'n werk niet, het schuim van de sub is er af gevallen
                  Het handige van de multidim zo ophangen is dat je op de t-bar zoveel mogelijk ruimte overhoudt, maar okay, de meerderheid is het met u eens dus dat gaan we de volgende keer, net als de balans, aanpassen!

Vanwege de vele statieven willen we heel graag een 2 stukken truss van 2 m en dan 2 flinke wind-up statieven. Maar om die van goede kwaliteit te krijgen is een groot budget nodig, hetgeen we nu niet hebben!

Dat schuim heeft denk ik uitgezet want eerst paste dat precies. Volgende keer betere gaffa denk ik!

Bedankt in ieder geval!

Comment

• Miani
                    • Jan 2010
                    • 40

Originally posted by laserguy
                    Buiten de aandachtspuntjes van de bovenstaande collega die ik volledig onderschrijf:

Een standaardlaptop (HP) zonder externe geluidskaart? Levert je nooit een super klank op. Zet dit dus maar dringend op je lijstje.

Die Multidims zijn absoluut grappig geplaatst maar het is geen zicht...
                    Dat achterste statief dat scheef hangt: leer je gewicht aan beide zijden van de T te balanceren door bv. die Winner meer naar buiten te hangen.
                    Die metalen pin in het midden van die balk met LEDparren zou ook weg mogen.

Voor de rest: goed op weg zou ik zeggen.

Eigenlijk is de HP Laptop als back-up. Deze willen we graag gaan gebruiken voor de DMX sturing via PC.

De rest heeft u, net als de voorgangers, volkomen gelijk in en dat gaan we dus ook aanpassen.

Hartelijk dank!

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by Miani
                      Vanwege de vele statieven willen we heel graag een 2 stukken truss van 2 m en dan 2 flinke wind-up statieven. Maar om die van goede kwaliteit te krijgen is een groot budget nodig, hetgeen we nu niet hebben!
                      Zoek 2de hands naar een setje American DJ ST-132. Beetje lomp, maar erg fijne statieven.
                      Qua truss: goed rondkijken naar 2de hands stapeltje Eurotruss of Prolyte.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dj-inkognito
                        • Jun 2011
                        • 416

Originally posted by renevanh
                        Zoek 2de hands naar een setje American DJ ST-132. Beetje lomp, maar erg fijne statieven.
                        Qua truss: goed rondkijken naar 2de hands stapeltje Eurotruss of Prolyte.

idd zoals hierboven beschreven, er staan best wat 2e hands prolyte truss delen te koop. ik zou zo snel mogelijk die platte truss bar de deur uit knikkeren ik zou er niet onder durven staan zo.

ik weet niet waarvoor die deco truss gebruikt word die op de grond ligt?
                        maar hier zou ik niets ander aan hangen dan een paar enkele par 16 spotjes voor de rest absoluut niets kunnen werkelijk niets hebben
                        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Miani
                          • Jan 2010
                          • 40

Originally posted by dj-inkognito
                          idd zoals hierboven beschreven, er staan best wat 2e hands prolyte truss delen te koop. ik zou zo snel mogelijk die platte truss bar de deur uit knikkeren ik zou er niet onder durven staan zo.

maar hier zou ik niets ander aan hangen dan een paar enkele par 16 spotjes voor de rest absoluut niets kunnen werkelijk niets hebben
                          Eerder hebben we gehoord dat die statieven niet heel veel opschieten tov wat we nu hebben. Toen werden ons TVB statieven geadviseerd, a 500 euro per stuk.
                          Omdat we niet dezelfde fout willen maken is het dus belangrijk te weten welke statieven nou voor ons beter zijn.

En op welke site's kan men het beste zoeken voor 2e hands truss ?
                          Op de tweede hands afdeling van J&H kijken we regelmatig, maar is de 'gewone' marktplaats daar ook geschikt voor ??

Comment

• Miani
                            • Jan 2010
                            • 40

Originally posted by dj-inkognito

Voor de lichtbrug en alle overige statieven willen we dus heel graag 1 goede, sterke truss met wind-up statieven!

We wilden in die deco inderdaad hele kleine parretjes hangen!

Comment

• R. den Ridder
                              • Sep 2000
                              • 1500

Even van heel andere aard; inzake boekingen, zorg dat wat je aanbiedt overeenkomt met de verwachtingen. dit is voor jullie na een tijd hard werken misschien wel een XXL show, maar voor de doorsnee klant die vaker op feesten en festivals komt is dit een show als alle andere.

groot is niet belangrijk, kwalitatief goed wel. Schreeuwerige termen als XXL, MEGA en SUPER zeggen niets en leiden af wat je doet.
                              zelfde heb ik met je discobar. Erg mooi gemaakt en afgewerkt, maar zou jij zitten wachten op een reclambord wat je op een voetbalveld verwacht als je net op een mooie trouwlocatie uren hebt besteed aan aankleding?

qua parren, zorg voor wat warme tinten voor in je "gewone" parren om de kleuren te krijgen die niet uit ledparren komen, dieprood, nachtblauw en amber bijvoorbeeld.

Comment

Working...