Drive-in Show DJ Jeroen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

Drive-in Show DJ Jeroen

Hallo allemaal,
    maar eens even wat plaatjes posten van een drietal klusjes van de afgelopen tijd.
    Drie maal dezelfde locatie, met dezelfde apparatuur over het algemeen!
    Niet alle foto's zijn helaas even duidelijk, maar jullie enige op- of aanmerkingen wat er anders/beter zou kunnen? Deze klussen waren allemaal op de middelbare school van mijn broertje, altijd leuk om te doen, onderbouw disco's, hele reut met apparatuur mee in de bus, en krijg altijd de hulp van een 2 tal fanatieke leerlingen.
    Streef er zelf ook naar om zo veel mogelijk verschillende sets weg te zetten om zo een beetje de uitdaging erin te houden en creatief te blijven! (:
    En zo krijgen jullie direct ook een idee waarmee ik werk, gezien mijn andere topic over een nieuwe lichttafel!

Materiaal:
    8M triangeltruss
    16 Showtec LEDpar 56
    4 Martin Roboscan 812
    ADJ Quad Gem
    2 Martin EF2 Moonflowers
    JEM Pro2000
    Showtec LEDoperator4 voor de parcans
    Elation DMX Operator II voor de scans & Quad
    Switchpack voor de flowers

Altijd een eigen rackje met mengtafel (A&H Mixwizard 12:2) en cd-spelertjes mee, die dan ingeprikt werd op de PA van de school zelf (Peavey's, weet even niet precies welke kasten precies) en twee Mackie SRM350's voor de 'veeleisende' DJ's als monitors. Op de foto op de vloer te zien, omdat twee leraren gingen optreden die avond, op de andere twee avonden op statiefje naast de draaitafel, dat terzijde!

Heb komende tijd weer een drietal klusjes, waarvan 2 drive-in shows, waarbij weer een leuke set opgebouwd wordt, zal dan weer een aantal fotootjes maken en posten, met de vraag aan jullie dan weer of er enige verbeterpunten zijn, maar dat dus binnenkort
    Last edited by DMiXed; 24-09-11, 13:10.
    Jeroen van Geffen
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

En nog twee plaatjes gevonden, standaard setup voor de drive-in.

Behind the scenes...

Materiaal:
    -2 Mackie SRM350
    -2 Mackie SWA1501 (tegenwoordig gebruik ik daar 2 SoundProjects SP15'ners voor, klinkt toch net ietsiepietse beter)
    -Rackje A&H mixwizard, Reloop CD speler en Behringer EQ (overigens een hele rare afstelling, weet vrijwel zeker dat die op bypass gestaan heeft...)
    -8 Showtec LEDpar 56 op statiefjes
    -Elation DMX Operator II
    -ADJ Jet Stream (verticale rookmachine, op dat moment geen andere meer staan, dus die dan maar moeten meenemen, pro2000 was wat overkill!)

Afwerking die avond kon wat beter, heb nu ook een groter rokkie, dus nu is de flightcase ook niet meer zichtbaar en is alles netjes 'verstopt'!
    Jeroen van Geffen

Comment

• timedriver
      • Sep 2010
      • 144

Ziet er op zich niet gek uit, alleen op die eerste foto's is het een ontiegelijke bende achter de DJ (Stoelen, tafels etc.) Misschien de volgende keer de truss achter je en een doekje er aan? Dan knapt het al behoorlijk op!
      I am a Timedriver!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Die Quad Gem geeft wel een tof effectje...

Laatste foto van 2de post: interessante EQ setting...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Lynx
          • Nov 2010
          • 94

Originally posted by DMiXed
          Voor de veiligheid moet je de poten van het statief op z'n breedst zetten en met 1 'been' naar voren. Deze manier van het hangen van je lampen zorgt voor een flinke last op de voorkant van je truss / statieven waardoor deze makkelijk om kunnen vallen.

Let ook beter op je kabels. Leg ze wat netter neer. Het is nu echt een pleuris zooi. Op schoolfeestjes zijn er vaak kids die graag ff bij je komen staan om een verzoekje aan te vragen. Deze zullen al snel hun nek breken over de kabels.

En haal op de markt een rol zwart doek, impregneer het en hang het voor de tafels. Beter koop je echt gecertificeerd afrok doek maar dat zal te duur zijn.

Verder vindt ik het lichtplan wel geinig en mits goed geprogrammeerd kan je hier een leuke show mee neerzetten. Je bent goed bezig zo! Let alleen goed op veiligheid.
          Last edited by Lynx; 25-09-11, 21:18.

Comment

• DMiXed
            • Jan 2008
            • 370

Originally posted by Lynx
            Voor de veiligheid moet je de poten van het statief op z'n breedst zetten en met 1 'been' naar voren. Deze manier van het hangen van je lampen zorgt voor een flinke last op de voorkant van je truss / statieven waardoor deze makkelijk om kunnen vallen.

Let ook beter op je kabels. Leg ze wat netter neer. Het is nu echt een pleuris zooi. Op schoolfeestjes zijn er vaak kids die graag ff bij je komen staan om een verzoekje aan te vragen. Deze zullen al snel hun nek breken over de kabels.

En haal op de markt een rol zwart doek, impregneer het en hang het voor de tafels. Beter koop je echt gecertificeerd afrok doek maar dat zal te duur zijn.

Verder vindt ik het lichtplan wel geinig en mits goed geprogrammeerd kan je hier een leuke show mee neerzetten. Je bent goed bezig zo! Let alleen goed op veiligheid.
            Dit was de eerste keer dat ik daar kwam en die klus deed, was een beetje hectisch, leerlingen die wilden meehelpen met heel veel goede bedoelingen maar je moest toch constant bij ze blijven omdat ze niet goed wisten wat ze nou moesten doen, aansturing van de LEDpars werkte die avond niet goed, ofja, zeg maar gewoon niet, dmx dongle wilde niet meewerken... dus een hoop stress en tijdverlies waardoor die zaken erbij ingeschoten zijn... groot rokdoek is inmiddels wel al aanwezig, en had inderdaad wel het idee om volgende keer de truss achter de draaitafels te zetten!
            Tip over de statieven zal ik meenemen, over 2 weken waarschijnlijk weer een opstelling vergelijkbaar met deze!
            En die eq, tsjah, wat ik me kan herinneren was die instelling niet van mij, maar nog van die gene die mijn rack had gehuurd daarvoor, gebruik altijd de interne X-over van de mackiesubs en een beetje eq op de mixer, eq staat ook op bypass zoals te zien op de foto!
            De quad gems zijn idd erg gave effectjes, maar ben ook zeer te spreken over die martin flowers! Alleen jammer dat die geen dmx hebben, dus die zitten dan op een (dmx) switchpack.
            Jeroen van Geffen

Comment

• DMiXed
              • Jan 2008
              • 370

Gisteren weer een leuk klusje gehad, met een mooi setje licht en geluid!
              Helaas zonder avolites tiger die we eigenlijk zouden kunnen testen, was iets tussen gekomen, maar toch zeker geslaagd!
              Thema was Sjlagerparade, ter ere van het 65 jarig bestaan van de lokale blaaskapel.

Apparatuur:
              Liverack met Soundcraft GB16, 2 Sennheiser EW300 (845/865), DBX266XL, DBX231, Lexicon PCM91, Sony MD, media player etc...
              SoundProjects SP3 set (2 SP3-60 top + 2 SP3-15)
              2 SoundProjects X-act als monitor

12 LEDpar (2 4-bar + 4 op voetjes)
              4 Roboscan 812
              2 Martin EF2
              ADJ Dekker LED
              Jem PRO2000 + fan
              2 T-4 par 56 voor front
              Switchpack voor EF2's
              8 meter truss + wind-ups

Elation DMX Operator II (Scans)
              Showtec LEDoperator (LEDparren)
              Showtec Lite8 (front)
              MyDMX (PC sturing voor switchpack en Dekker)

Draaitafels waren van de DJ zelf, kistje gevuld met DAP mixertje en cd-spelertjes. Niets mis mee natuurlijk, maar kan altijd beter Overigens geen problemen gehad op dat gebied, werkte allemaal prima. Was wel te merken dat die DJ weinig ervaring had met dergelijke grote systemen, duwde af en toe echt flink door! SP3 gaf geen krimp, maar publiek wel, en ik als lichtmannetje was blij met mijn gehoorbescherming!!

Zoals jullie zien ontiegelijk veel controllertjes voor relatief weinig licht,
              je staat dus alles vier keer te doen, vrij onhandig werken...
              Kan dan ook niet wachten op die nieuwe tafel!
              Wat ik zelf tegen vond vallen, ofja tegenvallen, minpuntje,
              was dat de wind-ups niet tot aan het plafond komen, en de truss dus te laag staat voor mijn gevoel.
              Voor de rest wel tevreden! So drop your comments
              Last edited by DMiXed; 09-10-11, 15:10.
              Jeroen van Geffen

Comment

• DMiXed
                • Jan 2008
                • 370

Niemand op- of aanmerkingen? tips? commentaar? Altijd welkom hoor(:
                Jeroen van Geffen

Comment

• tcnr sound & light crew
                  • Jun 2010
                  • 44

Zie het maar als een compliment dat niemand commentaar heeft/geeft, zelf vind ik het er ook heel netjes uit zien.
                  Die truss had inderdaad een stukje hoger gemogen, misschien had je de brug ook iets in kunnen korten.
                  Als er veel op het podium gebeurde had ik de truss voor het podium gezet om wat front licht te krijgen, maar in dit geval niet vanwege de hoogte(laagte) van je brug.
                  Verder helemaal top!

M.v.g. Robin S.

Comment

• DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

Haha, dat dacht ik stiekem ook al!
                    In eerste instantie wilde ik ook de truss voor het podium zetten en dan de twee T-bars met LED achtertegen op statief met de Dekker ertussen. Helaas ging dat niet door de hoogte en het feit dat de statieven van de truss dan zowat 'midden in de zaal' stonden. Front was er wel, stonden 2 maal 4-bar par56 tegen de zijkanten van de zaal, was opzich wel te doen, komt alleen op de foto's niet goed uit!
                    Verder is de truss inderdaad iets aan de lege kant door de lengte, maar een stuk minder was te kort, dus dan maar zo!
                    Thnx iig voor je reactie(:
                    Jeroen van Geffen

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Heel netjes, alleen jammer van je truss, die is echt te laag, als je hem tot aan het plafond had kunnen krijgen was dat (bijna) geen probleem meer geweest...

Verder ziet het er heel strak uit allemaal, (bijna) niks meer an doen

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• DMiXed
                        • Jan 2008
                        • 370

Korte update even:
                        vanmorgen opgebouwd voor een klusje voor vanavond.
                        Personeelsfeestje, flinke lichtset uit de kast gehaald! Vanavond voor aanvang nog even de puntjes op de I zetten wat afwerking betreft,
                        zal morgen of aankomende week een paar plaatjes posten van de set in actie!

Over cliffhangers gesproken... (:
                        Jeroen van Geffen

Comment

• DMiXed
                          • Jan 2008
                          • 370

Zoals belooft.
                          Drive-in show van gisteravond. Grote lichtset mee, onder het motto mensen vragen disco mensen krijgen disco.
                          Opdrachtgevers waren erg tevreden over de setup en de muziek.

Wat er allemaal stond:
                          2 Mackie SRM350 + 2 SoundProjects SP15
                          Rackje met Allen&Heath Mixwizard 12:2
                          Artiestenrack met Soundcraft GB2R 16 en twee EW300 (845/865) voor de tape-act.

6 meter truss
                          8 ledpar
                          4 Martin roboscan 812
                          2 ADJ Dekker LED
                          1 Martin EF2
                          Jem Pro2000 (de hele avond nog niet eens op half vermogen gedraait, wat een monster van een rookdoos blijft dat!)
                          Led Operator voor de parren, Effectverlichting en scans via MyDMX op de laptop.

De fotootjes:
                          Last edited by DMiXed; 27-11-11, 20:48.
                          Jeroen van Geffen

Comment

• DMiXed
                            • Jan 2008
                            • 370

Niemand die op- of aanmerkingen heeft?
                            Jeroen van Geffen

Comment

• Jeroen VS
                              • May 2012
                              • 5

ziet er weer een super opstelling uit! Houden zo. Als je dan toch een puntje van kritiek wilt, naar mijn eigen smaak is het iets wat over kill qua licht

Comment

Working...