Drive-in Pr0flo-W Sound & light

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj pr0flow
    • Mar 2011
    • 85

Originally posted by radioactivediscoshow
    Goed bezig, volgende keer ook gewoon het geluid erbij verhuren hè.

Wij wouden het geluid ook voorzien tegen een belachelijk lage prijs (we wouden absoluut zowel licht + geluid voor 'naam' te kunnen maken).
    Maar ze hadden echter beloofd aan deze dj dat hij het geluid mocht voorzien. Ik denk dat de stoel en het niet aanwezig zijn van een afrokdoek wel het minst van zijn problemen zijn. Want de versterker was constant in het rood waardoor midden in de avond 1 kanaal volledig wegviel. De kwaliteit van het geluid was absoluut afschuwelijk. Zelfs de laptop-stand heeft hij van ons moeten lenen.

Ons materiaal:

4 x Jb Systems The winner MK2
    4 x American Dj Par 64 plus
    4 x American Dj par 56
    2 x Jb Systems Microled
    1 x rookmachine 1200Watt
    6 meter truss prolyte + statieven

De dj wou persé een par 64 op hem hebben schijnen en 1 par 64 moest de rode loper aan de ingang verlichten. Ook wouden ze plots 2 par 56 aan de bar hebben staan.
    Dus in de truss hingen de 4 winners, 2 x 56 op het plafond en 2 x 64 op de dansvloer.

De microled's hingen aan de achterkant van de truss voor op de witte muur achter de Dj te schijnen.

Comment

• dj pr0flow
      • Mar 2011
      • 85

Nog enkele foto's:

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Sorry hoor, maar wat een prutser van een DJ...

Het licht is netjes voor mekaar, maar de communicatie vanuit de organisatie was niet zo geweldig? Of was het de DJ die ineens de helft van het licht op een andere plek moest hebben?

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj pr0flow
          • Mar 2011
          • 85

Originally posted by djspeakertje
          Sorry hoor, maar wat een prutser van een DJ...
          Ik kan u moeilijk tegenspreken zeker als je de vraagprijs van hem weet. Ik ga geen exacte bedragen geven maar je mag 150 euro - 200 euro weten. Voor dat geld had hij gemakkelijk 2 jbl's/rcf/db/.... tops en een bescheiden dj-set kunnen huren. En nog genoeg overhouden (inverhouden met wat hij moest doen).

Originally posted by djspeakertje
          Het licht is netjes voor mekaar, maar de communicatie vanuit de organisatie was niet zo geweldig? Of was het de DJ die ineens de helft van het licht op een andere plek moest hebben?
          Daan
          De dj kwam inderdaad op het moment zelf met zijn eisen op de proppen. Van de par aan de ingang wisten we af maar die aan de bar dan weer niet. Iets wat voor ons gemakkelijk werk leek te zijn, draaide al snel uit op een bijna-fiasco.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

Dit soort dingen zijn wel makkelijk te verhelpen. Zeker als dit soort grappenmakers je in de weg zitten.
            Maar jij bent degene die dat moet doen. Overtuig jou klant ervan dat hij met die gj (GrapJockey) kwaliteit 0,0 krijgt en waarom jij beter bent.
            Ook voor iets meer kun je vaak dan toch een klus binnen harken. Ik neem aan dat je er niet van hoeft te leven?

Comment

• dj pr0flow
              • Mar 2011
              • 85

Dit soort dingen zijn wel makkelijk te verhelpen. Zeker als dit soort grappenmakers je in de weg zitten.
              Maar jij bent degene die dat moet doen. Overtuig jou klant ervan dat hij met die gj (GrapJockey) kwaliteit 0,0 krijgt en waarom jij beter bent.
              Ook voor iets meer kun je vaak dan toch een klus binnen harken. Ik neem aan dat je er niet van hoeft te leven?
              Nee absoluut niet maar meeste mensen zijn eerder bezorgd om hun budget ipv zich zorgen te maken om de kwaliteit van de show.

Het is immers niet gemakkelijk om de agenda te vullen. Misschien iemand die hier tips in heeft?

Comment

• oxidizer
                • Feb 2011
                • 30

Ja het is idd niet makkelijk, budget is soms veel belangrijker tegenwoordig.

Hoe mijn broer dat heeft opgelost is, gewoon ergens in een jeugdclub beginnen, en in je regio proberen eerst wat naambekendheid te vinden (je moet soms zelf het initiatief nemen om ergens binnen te geraken, ik weet het, door goedkoop te beginnen))

dan wordt je op feestjes, fuiven, tonnen,... gevraagd en dan (als je goed bent EN voor het publiek draait, daarmee bedoel ik alle muziek!!!) dan komt het volk gewoon naar je toe, en staat je agenda poepvol. en als je bekend staat, kun je je prijs omhoog drijven.
                en voor je het weet doe je klussen in heel limburg.

Mijn broer is nu ook resident in club belmondo in St-Truiden.
                Last edited by oxidizer; 29-01-12, 21:13.

Comment

• dj pr0flow
                  • Mar 2011
                  • 85

Originally posted by oxidizer
                  Ja het is idd niet makkelijk, budget is soms veel belangrijker tegenwoordig.

Hoe mijn broer dat heeft opgelost is, gewoon ergens in een jeugdclub beginnen, en in je regio proberen eerst wat naambekendheid te vinden (je moet soms zelf het initiatief nemen om ergens binnen te geraken, ik weet het, door goedkoop te beginnen))

dan wordt je op feestjes, fuiven, tonnen,... gevraagd en dan (als je goed bent EN voor het publiek draait, daarmee bedoel ik alle muziek!!!) dan komt het volk gewoon naar je toe, en staat je agenda poepvol. en als je bekend staat, kun je je prijs omhoog drijven.
                  en voor je het weet doe je klussen in heel limburg.

Mijn broer is nu ook resident in club belmondo in St-Truiden.
                  Als Dj bekend worden heeft nog wel meerdere mogelijkheden ik denk dan al bijvoorbeeld aan kunstbende. Maar als drive-in bekend worden... Je kan namelijk moeilijk zelf fuiven beginnen te organiseren.

Comment

• oxidizer
                    • Feb 2011
                    • 30

ja dat weet ik, maar toch, we hebben ook nooit de intentie gehad om een drive-in te beginnen, dat is alleen maar gegroeid.
                    in de familie, vriendenkring feestjes gedaan, carnaval,...
                    veelzijdigheid is de boodschap.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                      • Jun 2010
                      • 640

Als je er dus niet van hoeft te leven. Het hobby is. Waarom maak je je dan druk om je agenda te vullen?
                      Pak de leuke klusjes voor jou er gewoon tussenuit.
                      Toch ben ik overtuigd dat als je de klant kunt overtuigen van jou kwaliteit, en de kwaliteit die je levert, ze ongetwijfeld bij jou terecht komen!
                      Ze zijn immers al bij jou voor het licht. Hoe komt dat?

Ik doe graag disco/drive-in werk maar ja vaak ben ik te duur en dan doe ik het gewoon niet.
                      Ga er geen geld bij geven, heb zelfs een fuif gehad waar ik kwam en werd gezegd dat ik mijn drankjes zelf moest betalen.
                      Toen ben ik gewoon begonnen met opruimen van de spullen, was tijdens de opbouw, moet je opletten hoe snel je weer aan het opbouwen bent.
                      Maar de klanten die ik heb zijn vaste klanten en die komen ook altijd terug en zijn blij met de kwaliteit.

Jij verhuurt alleen licht maar wilt niet de intensie wekken bij potentiele klanten dat jij met deze koeken bakker gewerkt hebt of gaat werken.
                      Ga gewoon inpakken en wegwezen. Moet jij zien hoe snel je dan ineens ook geluid mag leveren omdat het drama is wat er staat.

Kwaliteit is belangrijk, ga eens naar een gemiddeld concert, helft van de mensen klaagt over het geluid.

Comment

• dj pr0flow
                        • Mar 2011
                        • 85

Als je er dus niet van hoeft te leven. Het hobby is. Waarom maak je je dan druk om je agenda te vullen?
                        Pak de leuke klusjes voor jou er gewoon tussenuit.
                        Toch ben ik overtuigd dat als je de klant kunt overtuigen van jou kwaliteit, en de kwaliteit die je levert, ze ongetwijfeld bij jou terecht komen!
                        Ze zijn immers al bij jou voor het licht. Hoe komt dat?
                        Ik begrijp best watrit je bedoelt en misschien is mijn reactie een beetje dom maar:

Ik zie toch graag mijn materiaal zich zelf terug betalen (meer hoeft voor mij niet want het blijft een hobby) en een hobby beoefen je toch ook graag meer dan 1 keer per trimester?

Om nog even terug te komen op jouw reacties (ze zijn immers al bij jou voor het licht. Hoe komt dat?)
                        Wel een vriendin had namelijk inspraak op de organisatie van het galabal dus de link naar ons was al snel gelegd.

Comment

• dj pr0flow
                          • Mar 2011
                          • 85

Ons versterkers-rack.

Wat zit er in:

Dbx 223Xl cross-over
                          Dap dsa-400
                          American Audio vlp2500
                          patch-paneel (momenteel nog niet af gebeurt dit weekend)

Wat onze plannen zijn:

Om te beginnen moet er een nieuwe versterker komen voor onze tops. De dap dsa is namelijk niet krachtig genoeg en de palladium is op zijn laatste been.
                          De cross-over mag vervangen worden door een driverack px. Ook zouden we er nog graag een stroomverdeling inbouwen.

Nog andere suggesties? Misschien handige dingetjes die we vergeten?

mvg
                          Florian

Comment

• dj pr0flow
                            • Mar 2011
                            • 85

Misschien even geleden dat ik nog zelf iets gepost had maar school gaat jammer genoeg voor..

Komende zaterdag hebben we weer een drive-in show. Koppel waarbij ze allebei 40 jaar worden geeft een klein feestje voor vrienden en familie.
                            Ze verwachten ongeveer 100man. Zelf willen ze er natuurlijk geen fuif van maken.

Mijn idee:
                            Geluid:
                            - 2 x Vibe 18s MK2
                            - 2 x Dap x-12T (tussenpaaltje)
                            - pioneer set

Licht:
                            8 x led par 64 (op voetjes voor rondom de kamer te zetten en faden)
                            4 x mini wash (achter de dj of aan statieven op het plafond)

De truss, laser, scanners, rookmachine laten we allemaal thuis. Nog eens een mooi compacte drive-in er van maken

Foto's volgen uiteraard

Comment

• dj pr0flow
                              • Mar 2011
                              • 85

Weer een hele tijd geleden dat ik nog op het forum ben geweest. Komt grotendeels omdat ik het erg druk hand met mijn studies.

Maar goed, nu de herexamens achter de rug zijn heb ik weer wat ruimte in de agenda staan.
                              Eerst volgend op de agenda: 22 september - Trouwfeest.

Er zullen exact 100personen zijn, zaal van 18m op 8.6m.
                              Wensen van het gelukkige koppel:
                              - zaal verlicht door ons (led pars, bars, ... die faden)
                              - volg spot
                              - carnaval muziek (lijst door hun bezorgd)

Nog wat foto's van onze laatste drive-in show (tijdje geleden al)

Comment

Working...