Kleine set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shock
    • May 2009
    • 44

Kleine set

Hierbij wil ik jullie graag mijn set aan jullie laten zien, misschien hebben jullie nog tips voor me, die zouden altijd welkom zijn!

Mijn apparatuur bestaat uit:
    Numark MP302
    Numark C2
    Crown XLS-1000
    Fame PS12-MKII

• 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Tja, leuk starterssetje.
    Paar dingen:
    - Andere flightcase? Naar mijn ervaring vallen deze zowat al uit elkaar als je er naar kijkt
    - Vanwaar de versterker boven de cd speler?
    - Ik zie geen connectorpaneel. Zit die aan de achterkant? Anders is het aan te raden er eentje te maken.
    - De speakers zijn niet op de foto te zien. Heb je er netjes statieven bij om ze op hoogte te krijgen?

Al met al weinig op aan te merken.
    Zal wel een lekker licht rack zijn, denk ik?

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Shock
      • May 2009
      • 44

Ik gebruik het ook voornamelijk thuis en af en toe op kleine feestjes.
      Ben zeer tevreden over de Fame speakers, er komt mooi helder geluid uit en ook als ze harder staan. Alleen als ze in de buitenlucht gaat er veel geluid verloren
      en de bass is niet zo geweldig maar voor de prijs zeker goed.

- Deze flightcase heb ik gekocht omdat de opbouw met cd speler zeg maar handig is, en hij is naar mijn mening ook goed stevig (er wordt niet veel mee gesjouwd).
      - Er is niet echt een reden waarom de versterker boven de cd speler zit, de versterker heeft alleen een stuk minder diepte waardoor het wat praktischer is,
      is het beter om de cd speler boven de versterker te plaatsen?
      - Ik heb geen connectorpaneel aan de achterkant, de achterkant is gewoon open en er komen niet heel veel kabels uit, zeker een goede tip om er een te maken.
      - De speakers staan op 2 speakerstands (foto).

Het rack weegt nu niet zo veel meer, dankzij de Crown versterker nu een stuk minder en is dus ook een stuk makkelijker om te dragen.

Helaas zijn de foto's niet zo'n heel goede kwaliteit..

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Over het algemeen is de versterker het zwaarst, en na verloop van tijd zal die (tenzij je achterin je rack nog een stel rackrails hebt om apparatuur ook aan de achterkant vast te zetten) naar beneden gaan zakken, op je cd speler gaan leunen etc. Over het algemeen werk je van zwaarst naar lichtst, om bovenstaande reden, maar ook omdat dan je zwaartepunt lager ligt, en een groot rack dan minder snel omvalt. Een connectorpaneel kan aan de achterkant, maar als je daar geen 19" rails hebt wordt dat al een stuk lastiger (als je dus bijvoorbeeld een klein deurtje hebt ofzo). Een eventuele oplossing is dan een soort multikabel achtig iets te knutselen, met een breakout box waar je dan tegelijk de stroom, speakons en eventuel extra signaal in- en uitgangen hebt (voor microfoons ofzo). Als je die niet langer dan een meter of 1,5 meter maakt past dat mooi achterin je kist en heb je er maar 1 (weliswaar dikkere) kabel uit lopen, in plaats van meerdere.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Shock
          • May 2009
          • 44

De versterker weegt minder (3,9kg) dan de cd speler (5kg ongeveer) dus dan zou deze 'opstelling' wel goed zijn.
          Wat betreft het connectorpaneel is opzich een goed idee, maar ik heb geen 19" rails aan de achterkant en er komen maar 3 stroomkabels en 2 speakerkabels uit dus zou een multikabel idee naar mijn mening een betere oplossing zijn.

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

Zou het zeker gezien het voornamelijk thuisgebruik lekker zo laten zitten met kabels, hooguit een stekkerblokje in de kist vastmaken o.i.d. zodat er maar 1 stroomkabel uit komt i.p.v. de huidige 3.

Comment

• Shock
              • May 2009
              • 44

Originally posted by stainz
              Zou het zeker gezien het voornamelijk thuisgebruik lekker zo laten zitten met kabels, hooguit een stekkerblokje in de kist vastmaken o.i.d. zodat er maar 1 stroomkabel uit komt i.p.v. de huidige 3.
              Dit lijkt me zelf ook het handigst, nu zal ik eens gaan denken hoe ik er een stekkerblokje in kan zetten.

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by Shock
                Dit lijkt me zelf ook het handigst, nu zal ik eens gaan denken hoe ik er een stekkerblokje in kan zetten.
                Koop een meter zelfklevend klittenband op de markt. Werkt geniaal en kost niks.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Shock
                  • May 2009
                  • 44

Originally posted by renevanh
                  Koop een meter zelfklevend klittenband op de markt. Werkt geniaal en kost niks.
                  Dat is wel een goed idee, bedankt!

Comment

Working...