Djbasz!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJBASZ
    • May 2012
    • 3

Djbasz!

Bij deze wil ik ook mijn setup laten zien. Ik ben dertien jaar en heb op een paar feestjes gedraaid binnen de familie/vrienden.
    Ik draai met een Macbook en Djay software samen met een Spin Vestac paneeltje. Boxen zijn van LEM/Hercules. Verder een Ledbar en twee Ledparren. Als ik wat geld heb verdiend wil ik nog een paar scanners aanschaffen.
    Mijn vader heeft de stand gemaakt van MDF met een alu traanplaat achter de uitgezaagde hand. Daartussen een LED lichtslang.

Hebben jullie nog tips w.b. een moving head of scanner? Weet niet goed welke nou aan te schaffen. Ik gebruik nog geen DMX.

• djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Dat ziet er heel netjes uit! Als je verder wilt met je licht zou ik eerst zorgen dat ik mijn licht allemaal DMX aangestuurd heb, zodat je controle hebt over wat er gebeurd. Als je daar mee kan werken, en een lichtshowtje mee kan programmeren en toepassen (dus niet sound-to-light of standje knipperdisco de hele avond, maar creatief zijn met wat je hebt en inspelen op breaks/drumfills/drops in je muziek), dan kan je gaan denken aan movingheads of scanners. Movingheads zijn heel leuk, maar als je die niet toe kan passen zoals ze bedoelt zijn (dat ze alle kanten op kunnen) is het jammer van je geld en heb je meer aan scanners. Als je bijvoorbeeld een trussje achter je DJ booth zet met het licht erin werken scanners net zo goed als movingheads, omdat je achter de truss toch geen licht nodig hebt (de bewegingsmogelijkheden van een scanner zijn veel beperkter dan die van een MH).
    Verder zou ik investeren in iets van een back-up CD speler o.i.d. Als je laptop uitvalt (je denkt nu; doet ie niet, tis een macbook, maar ook die kunnen kapot) zit je zonder muziek. Dat is dus een showstopper, en IMHO onacceptabel.
    Tip: Zet dat rack achter je, niet naast je meubel, dat ziet er niet uit, en mensen gooien er zo hun biertje in...

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• DJBASZ
      • May 2012
      • 3

Dank je wel voor de tips! Vooral w.b. de scanners/moving heads. Ik dacht er al over om een trussje te maken boven mijn stand (vast aan de zijkant).
      Binnenkort ga ik meehelpen bij een andere DJ en hoop dan wat meer te leren over DMX en hoe het toe te passen. Op dit moment zijn de bar en leds wel verbonden met XLR en bedien ik ze met een footswitch. Als back-up heb ik nu de macbook van mijn pa (thuis hebben wij geeneens CD's meer ;-) ).
      Het rack met de versterker naast de stand is inmiddels weg. De LEM Hercules set is een actieve set.
      Wat ik wel moeilijk vind is dat als je achter de stand staat haast niet mid en hoog hoort en daardoor ook niet hoort als het geluid niet correct is afgesteld. Ik probeer het nu zo goed mogelijk af te stellen bij het opzetten. Hoe doen de profs dit?

Comment

Working...