Nieuwe aanhangwagen / Drive-in show PARTYROS

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #46
    Je moet eens met een gewicht achter u van 1700kg plots remmen aan 50km/h

    Comment

    • Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

      #47
      Je zal trouwens niet de eerste zijn die de laadvermogens van zijn karren met een korrel zout neemt hoor.

      Hoeveel geluidstechnici rijden er immers niet rond met een bakwagen op rijbewijs B, en een complete L'Acoustics set van een halve ton met Labs, een Midas en een stapel kabelkisten achterin? Terwijl ze volgens het kentekenbewijs van die bakwagen er toch echt hooguit een vijftigtal meter truss in mogen laden...
      First make it work, then make it look pretty!

      Comment

      • jans
        • Feb 2003
        • 869

        #48
        Originally posted by Stoney3K
        Je zal trouwens niet de eerste zijn die de laadvermogens van zijn karren met een korrel zout neemt hoor.

        Hoeveel geluidstechnici rijden er immers niet rond met een bakwagen op rijbewijs B, en een complete L'Acoustics set van een halve ton met Labs, een Midas en een stapel kabelkisten achterin? Terwijl ze volgens het kentekenbewijs van die bakwagen er toch echt hooguit een vijftigtal meter truss in mogen laden...
        Klopt inderdaad. Reed voorheen met een bakwagen welke teruggekeurd was. Mocht officieel maar 800kg laden.
        Rijd nu in een normale bestelbus. Mag 1800 kg laden.
        Moet zeggen dat ik me veiliger voelde in de bakwagen dan in mijn huidige bus.
        Blijft natuurlijk het feit dat het juridisch niet goed zat.

        Denk trouwens dat menig truck ook aardig beladen dan wel overbeladen over de weg gaat in deze branche.
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

        Comment

        • vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

          #49
          Originally posted by jans
          Klopt inderdaad. Reed voorheen met een bakwagen welke teruggekeurd was. Mocht officieel maar 800kg laden.
          Rijd nu in een normale bestelbus. Mag 1800 kg laden.
          Moet zeggen dat ik me veiliger voelde in de bakwagen dan in mijn huidige bus.
          Blijft natuurlijk het feit dat het juridisch niet goed zat.

          Denk trouwens dat menig truck ook aardig beladen dan wel overbeladen over de weg gaat in deze branche.
          dat klopt zeker... iedereen heeft dit probleem dus daarom gebeurt het ook.
          zeker terug gekeurde bakwagens hebben het probleem, sommige mag maar 400kg in zelfs!
          helaas zijn er hier erg veel heilige boontjes die nooit iets doen wat niet mag...

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #50
            Originally posted by radioactivediscoshow
            helaas zijn er hier erg veel heilige boontjes die nooit iets doen wat niet mag...
            Iedereen doet wel eens iets maar dat is nog geen reden om het publiekelijk op een forum als een advies uit te spreken. Men probeert hier professioneel te blijven antwoorden en geen illegale praktijken te adviseren. Daarnaast zijn er wel degelijk genoeg mensen die zich inderdaad netjes aan de regels houden als het op verkeersveiligheid aankomt, gelukkig.
            Last edited by vasco; 07-08-12, 16:12.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #51
              Originally posted by radioactivediscoshow
              helaas zijn er hier erg veel heilige boontjes die nooit iets doen wat niet mag...
              Iets doen wat niet mag of risico's nemen die je (letterlijk en figuurlijk) de kop kunnen kosten zit nogal een verschil in.
              Om dan gelijk de conclusie te trekken dat hier alleen maar heilige boontjes zitten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • jans
                • Feb 2003
                • 869

                #52
                Originally posted by radioactivediscoshow
                dat klopt zeker... iedereen heeft dit probleem dus daarom gebeurt het ook.
                zeker terug gekeurde bakwagens hebben het probleem, sommige mag maar 400kg in zelfs!
                helaas zijn er hier erg veel heilige boontjes die nooit iets doen wat niet mag...
                Moet wel bekennen dat ik tegenwoordig goed nadenk over de belading van de auto hoewel je soms zonder dat je het door hebt te zwaar beladen bent, flightcase is soms zwaarder dan het materiaal dat erin zit.
                De pakkans is misschien niet zo groot maar de gevolgen des te meer als er iets gebeurdt en dat heb ik er niet voor over.
                Helaas heb ik nog geen planningssoftware maar die kan je goed helpen als je de moeite neemt alles te wegen en in te voeren.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                Comment

                • NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

                  #53
                  Originally posted by radioactivediscoshow
                  helaas zijn er hier erg veel heilige boontjes die nooit iets doen wat niet mag...
                  Soms moet je je als moraalridder ontpoppen om
                  anderen bewust te maken van de mogelijke gevolgen
                  die kunnen ontstaan.

                  Voor mij wil dat niet zeggen dat ik Roomser ben dan de Paus.
                  Voorlopig is deze thread bijna 1750 x bekeken, wellicht
                  door minstens 80 personen gelezen?
                  Da's 80 x bewust, mmmmm niet slecht, hebben we met
                  elkaar mooi gefixt!

                  Mission completed?

                  grtz

                  Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                  Comment

                  • Richnies2000
                    • May 2008
                    • 204

                    #54
                    Originally posted by MusicXtra
                    Hoeft niet altijd, plotseling ergens voor uit moeten wijken, lekke band, flinke windvlaag, enzovoort.
                    Met een relatief lichte auto heb je dan al snel een probleem.
                    ik zei ook meestal

                    Comment

                    • Robin.vd.Have
                      • Nov 2005
                      • 165

                      #55
                      Afgelopen week (in verband met de aanschaf van een nieuwe bestelbus voor m'n bedrijf en de vragen die dit opriep i.v.m. het rijden met de aanhanger maar even gebeld met de mensen die hier verstand van zouden moeten hebben. (ministerie van Infrastructuur en Milieu "voor heen verkeer & waterstaat) en mijn situatie voorgelegd.

                      Bestelbus, beladen max 3500 KG
                      Aanhanger, beladen max 3500 KG

                      Chauffeur, Rijbewijs B, BE, C

                      Alleen vervoer van materialen voor eigen projecten, wel met extra ingehuurd materiaal waar nodig.

                      In NEDERLAND zou ik dan NIET tachograaf plichtig zijn. Echter in bijvoorbeeld Duitsland ben je dit al als je met deze bus zou rijden (waar een trekhaak onder zit) maar ZONDER aanhanger. In Duitsland gaan ze dus al uit van de inrichting die de mogelijkheid bied tot....

                      Op de vraag: "als ik nu een tachograaf laat inbouwen voor het rijden met de aanhanger, en ik rijd ALLEEN met de bus (max 3500 KG rijbewijs B) hoe gaat dat dan met de tachograaf en de rijtijden ? want ik ben als B bestuurder dit niet verplicht, iemand die voor mij een klusje uitvoert heeft wellicht niet eens een chauffeurs kaart maar ik heb dan wel een gat in de kilometer administratie van de tachograaf en dus een kans op gezeur bij controle" WAS GEEN ANTWOORD MOGELIJK .... ?

                      Comment

                      • Paul10
                        • May 2012
                        • 122

                        #56
                        Originally posted by Robin.vd.Have

                        In NEDERLAND zou ik dan NIET tachograaf plichtig zijn.
                        Ik zou even terugbellen of ze dit op papier willen zetten ;-)

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #57
                          Originally posted by radioactivediscoshow
                          helaas zijn er hier erg veel heilige boontjes die nooit iets doen wat niet mag...
                          Weet je wat ook een kenmerk is van geluidsbedrijven (en anderen) die op deze manier denken en handelen ivm de veiligheid?
                          Dat hun overige werk meestal ook van lamentable kwaliteit is.
                          Last edited by frederic; 14-08-12, 12:56.

                          Comment

                          • Robin.vd.Have
                            • Nov 2005
                            • 165

                            #58
                            Originally posted by Paul10
                            Ik zou even terugbellen of ze dit op papier willen zetten ;-)
                            Inmiddels de documenten ontvangen. Even kijken of ik het document ook openbaar kan vinden dan kan ik jullie een link geven.

                            Comment

                            • NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

                              #59
                              Originally posted by Robin.vd.Have
                              (in verband met de aanschaf van een nieuwe bestelbus)
                              Hey Robin,

                              Nwe bus
                              2have?

                              grtz

                              Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                #60
                                Een gig, een te zware aanhanger en zoveel drank dat je net op de limiet zit vind ik persoonlijk een erg onhandige combi......
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...