Je moet eens met een gewicht achter u van 1700kg plots remmen aan 50km/h
Nieuwe aanhangwagen / Drive-in show PARTYROS
Collapse
X
-
Je zal trouwens niet de eerste zijn die de laadvermogens van zijn karren met een korrel zout neemt hoor.
Hoeveel geluidstechnici rijden er immers niet rond met een bakwagen op rijbewijs B, en een complete L'Acoustics set van een halve ton met Labs, een Midas en een stapel kabelkisten achterin? Terwijl ze volgens het kentekenbewijs van die bakwagen er toch echt hooguit een vijftigtal meter truss in mogen laden...First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Je zal trouwens niet de eerste zijn die de laadvermogens van zijn karren met een korrel zout neemt hoor.
Hoeveel geluidstechnici rijden er immers niet rond met een bakwagen op rijbewijs B, en een complete L'Acoustics set van een halve ton met Labs, een Midas en een stapel kabelkisten achterin? Terwijl ze volgens het kentekenbewijs van die bakwagen er toch echt hooguit een vijftigtal meter truss in mogen laden...
Rijd nu in een normale bestelbus. Mag 1800 kg laden.
Moet zeggen dat ik me veiliger voelde in de bakwagen dan in mijn huidige bus.
Blijft natuurlijk het feit dat het juridisch niet goed zat.
Denk trouwens dat menig truck ook aardig beladen dan wel overbeladen over de weg gaat in deze branche.Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
-
Klopt inderdaad. Reed voorheen met een bakwagen welke teruggekeurd was. Mocht officieel maar 800kg laden.
Rijd nu in een normale bestelbus. Mag 1800 kg laden.
Moet zeggen dat ik me veiliger voelde in de bakwagen dan in mijn huidige bus.
Blijft natuurlijk het feit dat het juridisch niet goed zat.
Denk trouwens dat menig truck ook aardig beladen dan wel overbeladen over de weg gaat in deze branche.
zeker terug gekeurde bakwagens hebben het probleem, sommige mag maar 400kg in zelfs!
helaas zijn er hier erg veel heilige boontjes die nooit iets doen wat niet mag...Comment
-
Iedereen doet wel eens iets maar dat is nog geen reden om het publiekelijk op een forum als een advies uit te spreken. Men probeert hier professioneel te blijven antwoorden en geen illegale praktijken te adviseren. Daarnaast zijn er wel degelijk genoeg mensen die zich inderdaad netjes aan de regels houden als het op verkeersveiligheid aankomt, gelukkig.Last edited by vasco; 07-08-12, 16:12.
Comment
-
Om dan gelijk de conclusie te trekken dat hier alleen maar heilige boontjes zitten.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
De pakkans is misschien niet zo groot maar de gevolgen des te meer als er iets gebeurdt en dat heb ik er niet voor over.
Helaas heb ik nog geen planningssoftware maar die kan je goed helpen als je de moeite neemt alles te wegen en in te voeren.Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
-
anderen bewust te maken van de mogelijke gevolgen
die kunnen ontstaan.
Voor mij wil dat niet zeggen dat ik Roomser ben dan de Paus.
Voorlopig is deze thread bijna 1750 x bekeken, wellicht
door minstens 80 personen gelezen?
Da's 80 x bewust, mmmmm niet slecht, hebben we met
elkaar mooi gefixt!
Mission completed?
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Comment
-
Afgelopen week (in verband met de aanschaf van een nieuwe bestelbus voor m'n bedrijf en de vragen die dit opriep i.v.m. het rijden met de aanhanger maar even gebeld met de mensen die hier verstand van zouden moeten hebben. (ministerie van Infrastructuur en Milieu "voor heen verkeer & waterstaat) en mijn situatie voorgelegd.
Bestelbus, beladen max 3500 KG
Aanhanger, beladen max 3500 KG
Chauffeur, Rijbewijs B, BE, C
Alleen vervoer van materialen voor eigen projecten, wel met extra ingehuurd materiaal waar nodig.
In NEDERLAND zou ik dan NIET tachograaf plichtig zijn. Echter in bijvoorbeeld Duitsland ben je dit al als je met deze bus zou rijden (waar een trekhaak onder zit) maar ZONDER aanhanger. In Duitsland gaan ze dus al uit van de inrichting die de mogelijkheid bied tot....
Op de vraag: "als ik nu een tachograaf laat inbouwen voor het rijden met de aanhanger, en ik rijd ALLEEN met de bus (max 3500 KG rijbewijs B) hoe gaat dat dan met de tachograaf en de rijtijden ? want ik ben als B bestuurder dit niet verplicht, iemand die voor mij een klusje uitvoert heeft wellicht niet eens een chauffeurs kaart maar ik heb dan wel een gat in de kilometer administratie van de tachograaf en dus een kans op gezeur bij controle" WAS GEEN ANTWOORD MOGELIJK .... ?Comment
-
Dat hun overige werk meestal ook van lamentable kwaliteit is.Last edited by frederic; 14-08-12, 12:56.Comment
-
Comment
-
Een gig, een te zware aanhanger en zoveel drank dat je net op de limiet zit vind ik persoonlijk een erg onhandige combi......De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment