Nieuwe aanhangwagen / Drive-in show PARTYROS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Drinking on the Job... Dat het word toegestaan is al vaag... Als ik het flik om een pint te pakken dan is het gelijk de laatste keer dat ik gewerkt heb.
    Ook DJ's horen van de drank af te blijven vind ik daarom hebben we er daar ook niet zoveel meer van in ons bestand want die hoeven ook gelijk niet meer te komen...

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

Alcohol in het verkeer is gewoon heel erg DOM. Lulverhalen over maar twee, dus dan mag het doen niet ter zake.
      Zoek even op hoeveel doden en gewonden er jaarlijks vallen, waarbij alcohol in het spel was. Dan kun je misschien beseffen dat rijden met alcohol op gewoon een poging tot moord is.

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Het is heel simpel.

Nu is het slechts 100 kg te zwaar voor het trekkend voertuig, de volgende keer 150. Waar trek je de grens, dat is het probleem. Nu ben ik ook niet zo bang voor die 100 kg.
        Maaaaaaaaaaaaaaaar!!!!:

Werken en deelnemen aan het verkeer = ( is geljk aan ) geen alcoholische dranken nuttigen
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Hitvision
          • Jun 2003
          • 388

Ok stel je het volgende voor:

- Je rijdt met een net iets te zware aanhanger (100kg te zwaar). Je moet een noodstop maken voor een kind dat oversteekt. Oops je rijdt NET 1 meter te ver waardoor het inwonersaantal met 1 wordt verminderd. Wil jij jezelf dan je leven lang afvragen of dat nou NET door die 100 kg te veel komt?

- Mijn 2e voorbeeld is gelijk maar dan voor net dat ene glaasje alcohol. Had ik dan NET wel op tijd kunnen reageren?

Ik kan niet leven met de gedachte dat ik er niet alles aan gedaan heb om een ongeval te voorkomen. Door net die 100 kg of net dat ene glas alcohol kan ik niet zeggen dat ik er ALLES aan gedaan heb. Als jij met die last op je schouders kan leven be my guest! Ik kan en wil het in ieder geval niet!
          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Roeltej
            • May 2001
            • 761

Niet alleen zit je ermee of je het had kunnen voorkomen, als ze het gaan onderzoeken en ze wegen je aanhanger, zal de verzekering ook ineens stukken minder vrolijk worden... Kan ook zonder brokken naar een ander een keer voorkomen... Kapotte Audi kan veel kosten.

Daarbij, feestjes weigeren omdat je van je klant geen pilsje mag pakken? Als je van je baas op je werk ook niet dagelijks 1 pilsje mag pakken, stap je dan ook op?
            Vitality Show

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Mijn persoonlijke norm ligt tijdens een klus op 0,0 alcohol,
              ook bij 30 graden buiten.
              Vaak maak je toch lange dagen van laden, rijden, opbouwen,
              soundcheck, schuiven, opruimen, laden en terugrijden.
              12 tot 16 uur zijn geen uitzondering.

Je werkt met collega's, mensen en met stroom, 400 Volt/230Volt,
              ff 3 mtr. de truss in, pennen tikken, gezamenlijk een square laten
              zakken etc. etc.
              Speakers déstacken, zware cases tippen etc. etc.
              Net allemaal werk waarbij ik geen alcohol gebruiken kan.
              Ook mijn opdrachtgevers accepteren tijdens een klus geen alcohol.

Op de weg zit je met mensen, overige weggebruikers en verder met
              meer dan een ton in € onder en achter je gat.
              Je mag dan best wel goed bij de les blijven en zijn!

grtz

Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• JanFryslan
                • Mar 2010
                • 43

Mooi dat jullie zo'n goed standpunt hebben.
                Al vrees ik echter dat er genoeg mensen op dit forum zitten die minder braaf zijn qua laadvermogen en alcoholgebruik.

Comment

• stainz
                  • Sep 2009
                  • 609

Ik zie regelmatig, zeker bij de wat kleinere shows dat er nogal eens een biertje genuttigd wordt.
                  Zelf doe ik dit nooit, je werkt met dure apparatuur en hebt een zekere verantwoordelijkheid.
                  Het is misschien wel niet zo rock nd roll om niets te gebruiken, maar ik doe m'n werk graag goed.

Andere uiterste is dat crew van een zekere club in onze hoofdstad gewoon tijdens de pauze van de show een groene sigaar zaten te roken.

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by Hitvision
                    - Je rijdt met een net iets te zware aanhanger (100kg te zwaar). Je moet een noodstop maken voor een kind dat oversteekt. Oops je rijdt NET 1 meter te ver waardoor het inwonersaantal met 1 wordt verminderd. Wil jij jezelf dan je leven lang afvragen of dat nou NET door die 100 kg te veel komt?
                    Los van het (overigens terechte) schuldgevoel, de politie zal de schuld bij je neerleggen want bij een onderzoek, in tegenstelling tot de controle, komt het dan wel naar boven. Vraag mij wel af wat de verzekering doet bij deze constatering.

Originally posted by Hitvision
                    - Mijn 2e voorbeeld is gelijk maar dan voor net dat ene glaasje alcohol. Had ik dan NET wel op tijd kunnen reageren?
                    Los van het (overigens terechte) schuldgevoel, de politie zal de schuld bij je neerleggen want bij een onderzoek, in tegenstelling tot de controle, komt het wel naar boven. Iemand met alcohol op, of het nu 1 of 10 glazen zijn, is de reactietijd onaanvaardbaar verlaagt ten opzichte van de andere partij die geen alcohol heeft genuttigd. Voorbeelden te over hier in Zuid-Holland van mensen die met maar 1 glas op, binnen de limit blazen en toch een ander hebben aangereden. Gelukkig meestal zonder dodelijke afloop of enkel blikschade bij een botsing tussen twee auto's. Vraag mij wel af wat de verzekering doet bij deze constatering, dat lees je dan weer niet.

Originally posted by JanFryslan
                    En voor wat betreft het drinken: als een klant ons niet toestaat om één biertje te drinken is het ook de laatste keer dat wij daar komen.
                    Ook jouw klanten worden een keer wijzer en niet alcohol nuttigende concullega's passeren je vanzelf. Onze klantenkring eist tijdens de job dat personeel alcoholvrij werkt en wij vinden dat persoonlijk ook. Waarom moet er in dit vakgebied gedronken (kunnen) worden tijdens het werk waar het bij andere beroepen ook heel normaal is dat het niet mag?

Als ik nog achter het stuur moet dan drink ik geen druppel alcohol, zakelijk niet, privé niet. Mijn vrouw, kinderen, eigen en een ander leven zijn mij meer waard.
                    Last edited by vasco; 12-09-12, 13:26.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by JanFryslan
                      ...waar gasten en klanten zelf ook drinken...
                      Duidelijk, personeel in de horeca mag drinken omdat hun klanten dat komen doen

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

We hoeven ook niet roomser dan de paus te zijn....
                        Als ik een lange gig heb maak ik me er ook wel eens schuldig aan om een biertje te pakken.
                        Blijft dan wel bij één en pas na werktijd en daarna stap ik ook niet in een auto met een te zware aanhanger.....
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jens
                          • Aug 2004
                          • 1067

Voor mij is het hobby naast mijn werk. Heb ik een klusje en moet ik terug rijden drink ik niks, en daar heb ik ook geen moeite mee. Als ik niet hoef te rijden mag ik graag een paar biertjes drinken op het end.

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Hoezeer je het ook als hobby ziet,
                            op het moment dat jij je laat betalen voor
                            de diensten die je levert, is het gewoon meer
                            dan een hobby. Je kunt zelfs spreken over een gezags-
                            verhouding tussen jou en de opdrachtgever.
                            Die opdrachtgever mag dan ook wel wat verwachten van jou
                            en dat begint bij een professionele houding.

De invulling daarvan is erg subjectief, zoals te lezen valt.

grtz

Nes
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1067

Als ik een bedrijf was en me brood ermee moet verdienen vind ik dat ook! Maar als ik gevraagt word omdat mensen een Pa setje nodig hebben inc bediening ( vaak nog bekenden ook ) en het voor iets minder willen dan een prof bedrijf, dan heb ik geen moeite er mee als ik op het end een biertje nuttig. Verder sta ik niet op een bruiloft met een top 40 band maar doe ik alleen bands in de stijl die ik leuk vind. Dit zijn de hardere stijlen muziek. Denk dat het daar ook wat meer geaccepteerd word dat je een biertje drinkt dan dat je op een keurig goed betaald bedrijfsfeest staat. Zoals ik eerder al aan gaf drink ik niks als ik moet rijden!! En als mensen daar wel problemen mee hebben dan vragen ze maar het ander! Ik wil er graag zelf ook een leuke avond aan belevenen heb echt geen zin meer om me tijd te verdoen op feestjes die ik toch niet leuk vind die tijd heb ik wel gehad nadat ik 6 jaar elk weekend op pad ben geweest in het verleden.

Maar het is net zoals veel zaken....het is maar net hoe je dr tegen aan kijkt. De een doet het voor de hobby en voor de leuk, de ander semi prof en weer een ander heeft een bedrijf en is profesioneel bezig.

Comment

• jans
                                • Feb 2003
                                • 869

Ik weet zeker dat de klant het waardeerd als je alcoholische dranken netjes afslaat en aangeeft gerust iets anders te willen drinken.
                                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

Working...