Wildstyles uitversterkt met carnaval

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4YOU
    • Aug 2011
    • 16

Wildstyles uitversterkt met carnaval

Beste Forumleden,

Afgelopen zondag Wildstyles uitversterkt. Graag reactie positief, maar natuurlijk ook negatief.

Lijstje
    Geluid;
    6x Alcons BF362
    4x EV 115

2x EV 212

Monitoren Wildstyles
    2x Dynacord 18-1
    2x Dynacord 15-3
    1x Dynacord SL1800

DJ setje
    3x Pioneer DJ2000
    1x DJM 600

Amps
    4x Alcons ALC4
    2x Dynacord SL2400

Licht;
    4x Martin mac 101
    4x Martin mac 250
    2x Martin Atomic 3000

Lichttafel JB-lighting Licon 1

Foto's;

https://plus.google.com/photos/113205820679173323767/albums/5844546151782555185

Mvg

“Without music, life would be a mistake.”
    ― Friedrich Nietzsche
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

122,9 db Gemeten op FOH? Ben ik blij dat ik niet achter de knoppen hoefde te zitten. Wat betreft de Alcons > Chique setje.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• 4YOU
      • Aug 2011
      • 16

Originally posted by Hitvision
      122,9 db Gemeten op FOH? Ben ik blij dat ik niet achter de knoppen hoefde te zitten. Wat betreft de Alcons > Chique setje.
      Inderdaad later ook nog pieken op 126 db. Langleven gehoorbescherming!

“Without music, life would be a mistake.”
      ― Friedrich Nietzsche

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

dB(A) of C?

Tijd voor landelijke geluidslimieten... dat is toch niet normaal meer...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Tussen de 90 en 95 dB moet hard zat zijn om een lekkere sound neer te zetten, zelfs bij dance events.
          Had laatst nog een discussie met de organisatie van een dance event, zij wilden het tegen de limiet aan hebben van 96 dB, ik stelde vervolgens de vraag wat de meerwaarde daarvan was. Het enige risico dat ze daarmee namen was dat er klachten zouden komen uit de buurt met als gevolg dat het gelijk het laatste feestje zou zijn. Dat terwijl het publiek zich prima vermaakte. Uiteindelijk kreeg ik gelukkig gelijk.
          Wanneer je zo hard moet om het lekker te laten klinken is er iets niet in orde met je systeem naar mijn idee en ben je vooral bezig met de oren van je publiek te vernielen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

122... wil in mijn ogen echt niet zo heel veel zeggen hoor.. meterstand Peak, zonder karakteristiek gewogen , berg af , wind mee. Is vooral een plaatje om heel stoer te laten zien op je website, om vervolgens een slimme horecaondernemer te laten besluiten nooit maar dan ook nooit met je in zee te gaan.

maargoed, waarom mengelmoes van alcons en EV? sublaag zou ik altijd een Xsub voor een alcons sub kiezen, en qua tops andersom. hoe koppelt dit? hoe uitgemeten en dergelijke? al met al had ik 10 jaar geleden wauw gezegd, maar nu ik aan de andere kant sta, en eerder opdrachtgever ben snap ik niet dat een horecaondernemer dit ooit geaccepteerd heeft.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by 4YOU
              Inderdaad later ook nog pieken op 126 db. Langleven gehoorbescherming!
              Hij is er nog trots op ook!

Had het publiek ook gehoorbescherming van jullie gekregen? Ben je verplicht om beschikbaar te stellen bij dit soort niveau's.
              Is in ieder geval voldoende herrie om het gezeur / gezang van de rest van de bezoekers niet te kunnen horen

Lekker "alleen op de wereld"Ga zo door zou ik zeggen....
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by SPS
                Hij is er nog trots op ook!

Had het publiek ook gehoorbescherming van jullie gekregen? Ben je verplicht om beschikbaar te stellen bij dit soort niveau's.
                Al vanaf 90dB(A) volgens mij... misschien zelfs vanaf 85dB(A) al.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

Wel erg hard inderdaad maar dat moet je lekker zelf weten. Leuk om te zien dat er meer toch nog wat meer licon's in omloop zijn. Vind dat zelf een fijne vrij gemakkelijke tafel en hij doet het altijd! Heeft ook wel wat weg van MA Scancommander. Wat ik wel jammer vind is dat je met je lichttafel naast de DJ staat...

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by radioactivediscoshow
                    Wel erg hard inderdaad maar dat moet je lekker zelf weten. ...
                    Hoezo geen verantwoordelijkheid naar je publiek??
                    Zeg je dat ook als de rigging prut is?? Je praat over risico's. Spullen die naar beneden kunnen vallen ziet iedereen op dit forum en vind het onaanvaardbaar, Maar gehoorschade zien we lekker niet en is dus blijkbaar geoorloofd om aan te brengen cq te veroorzaken. Grrrr

Comment

• jadjong
                      • Oct 2003
                      • 654

Originally posted by SPS
                      Hoezo geen verantwoordelijkheid naar je publiek??
                      Zeg je dat ook als de rigging prut is?? Je praat over risico's. Spullen die naar beneden kunnen vallen ziet iedereen op dit forum en vind het onaanvaardbaar, Maar gehoorschade zien we lekker niet en is dus blijkbaar geoorloofd om aan te brengen cq te veroorzaken. Grrrr
                      Je geeft commentaar op een foto van een dB-meter met daarop een getal. Zonder dat je weet hoe dit getal op het scherm terecht is gekomen.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Ik ga het niet opnemen voor die 120 dB+ vakgenoten, maar wil wel graag een beetje relativering aanbrengen...

Een aantal deelnemers maakt er nu een openlijke schandpaal van, maar die zijn in mijn ogen wel iets te selectief met de vingerwijzing.
                        Bij vrijwel iedere dikke party waar ik de afgelopen paar maanden ben geweest ( thunderdome, feestje weekend daarna in de rai, hardbass, mega piratenfestijn, oud&nieuw in de HMH, stond het volume dermate stevig dat ik uit mezelf al oordoppen in deed.
                        Het personeel wat op deze locaties werkzaam is staat ook standaard met gehoorbescherming in te werken.

Afgelopen week vier dagen carnaval gedraaid en op de 55+ middag en het kindercarnaval ook op stevig volume gedraaid.

De bezoekers.... die willen dit? die weten niet beter?

Deze discussie nam een paar jaar geleden een serieuze wending na het verhaal van een Belgische concertbezoeker die een permanente gehoorbeschadiging had overgehouden aan zijn uitstapjes en daar een heel pakkend epos over had geschreven.

Wie is er verantwoordelijk voor de herrie die wordt geproduceerd?

Bij openingen/events sta ik met grote regelmaat versteld van het volume waarop mijn opdrachtgever mij geluid wil laten maken. Toch doe ik dat in bijna alle gevallen wel, alleen maar uit commercieel belang, de stelregel: "wie betaald bepaald" wint het op dat vlak inmiddels van mijn mores.
                        Last edited by moderator; 14-02-13, 20:56. Reason: zpelling
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Hitvision
                          • Jun 2003
                          • 388

Originally posted by jadjong
                          Je geeft commentaar op een foto van een dB-meter met daarop een getal. Zonder dat je weet hoe dit getal op het scherm terecht is gekomen.
                          Netjes dat je het voor hem op wil nemen. Maar om eerlijk te zijn interesseert het mij totaal niet hoe dit getal er op komt. Het feit dat iemand hier 'trots' op is geeft mij voldoende info. Ik zou op geen enkele wijze dit getalletje op mijn dB meter hebben staan. Dit valt niet in mijn straatje als het gaat om verantwoord ondernemen. Als opdrachtgever zou ik hier ook niet blij mee zijn.
                          Overigens snap ik de reactie van ons gerespecteerd 'modje'. En ben ik het ook deels wel mee eens. Maar de toonzetting in dit verhaal door TS geeft mij toch echt niet het idee dat dit zo moest maar dat de TS dit zelf nou zo ontzettend gaaf vindt. En dat vind ik niet echt geen verantwoordelijke houding.
                          Last edited by Hitvision; 15-02-13, 13:26.

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Netjes dat je het voor hem op wil nemen. Maar om eerlijk te zijn interesseert het mij totaal niet hoe dit getal er op komt. Het feit dat iemand hier 'trots' op is geeft mij voldoende info. Ik zou op geen enkele wijze dit getalletje op mijn dB meter hebben staan. Dit valt niet in mijn straatje als het gaat om verantwoord ondernemen. Als opdrachtgever zou ik hier ook niet blij mee zijn.
                            Overigens snap ik de reactie van ons gerespecteerd 'modje'. En ben ik het ook deels wel mee eens. Maar de toonzetting in dit verhaal door TS geeft mij toch echt niet het idee dat dit zo moest maar dat de TS dit zelf nou zo ontzettend gaaf vindt. En dat vind ik niet echt een verantwoordelijke houding.

+1.................!

Comment

• Hitvision
                              • Jun 2003
                              • 388

En dat vind ik niet echt een verantwoordelijke houding.
                              Excuses maar het moet natuurlijk 'GEEN verantwoordelijke houding' zijn. Post inmiddels aangepast.

Comment

Working...