Wildstyles uitversterkt met carnaval

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by moderator
    Bij vrijwel iedere dikke party waar ik de afgelopen paar maanden ben geweest ( thunderdome, feestje weekend daarna in de rai, hardbass, mega piratenfestijn, oud&nieuw in de HMH, stond het volume dermate stevig dat ik uit mezelf al oordoppen in deed.
    Het gaat ook gewoon overal steeds (te) hard, die 103 @ FOH norm is daarom echt geen gek idee, jammer alleen dat sommige podia hem niet willen tekenen en daardoor andere het ook niet doen. Schandalig eigenlijk dat er gewoon een dikke vinger naar de bezoekers wordt opgestoken omdat sommige bandjes misschien niet meer willen komen als de limiet op 103 @ FOH ligt.

Op evenementen zoals die hier genoemd worden (en vele anderen) loop ik ook standaard met gehoorbescherming, maar dat doe ik al vanaf 95dB(A). 123dB(A) kan ik zelfs niet met m'n -25dB doppen harden... dan ben ik echt weg.

Het punt wat Jadjong maakt is er echter ook wel eentje. 123 is wel hard... maar wat is het? 123dB(C) peak is niet heel erg abnormaal, kan wel eens voorkomen. 123dB(A) gemiddeld over 5 minuten daarentegen...
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Hitvision
      • Jun 2003
      • 388

Ik Moet eerlijk zeggen dat ik een peak van 123dB(C) toch ook behoorlijk fors vind. Dit en de 'trotse' houding baren mij juist zorgen. Ik ben er nu 38 als ik van jongs af aan met dit soort volumes zou werken dan zou ik nu weinig definitie meer horen in geluid zeg maar. Ik ben een beetje gevoelig voor kreten zoals: 'Luister eens hoe hard' en nog meer van dat soort termen. Een van mijn 'sjouwdouwers' hoort maar voor de helft meer sinds de overbekende houseparty's uit de jaren 90 met dezelfde volumes.

Ik ben het met je eens dat die 123dB(C) peak een duidelijk andere waarde is dan de 123dB(A) voor 5 minuten maar het blijft voor mij toch echt buiten alle limieten. zeker gezien de reactie:
      Originally posted by 4YOU
      Inderdaad later ook nog pieken op 126 db. Langleven gehoorbescherming!
      Mijn *** waar hebben we het dan nog over.

Wel jammer dat 4YOU niet meer reageert. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn reactie gezien alle bovenstaande reacties. Ik hoop ook wel dat hij (of zij) hier iets uit kan leren.
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Over hoge geluidsniveaus gesproken.
        Was laatst op een school feest. Ik schat nog geen 400-500 man aanwezig. Komen ze aanzetten met 4 stuks EV MTL2 en 2 stuks EV MTL2. Versterkt door Crown Macrotech. Wel iets te veel van het goede als je het mij vraagt...

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by sjig
          Over hoge geluidsniveaus gesproken.
          Was laatst op een school feest. Ik schat nog geen 400-500 man aanwezig. Komen ze aanzetten met 4 stuks EV MTL2 en 2 stuks EV MTL2. Versterkt door Crown Macrotech. Wel iets te veel van het goede als je het mij vraagt...
          Misschien wel, kan ook zomaar zijn dat dit setje over was... En ik zou dan voor een schoolfeest ook liever teveel neerzetten. Het hoeft niet perse tot aan de clip open. Heb je toch wat meer kans dat het heel terug komt.
          Zeker als er geen eigen dj's op draaien.

Voor mij is de organisator degene die bepaald hoe hard het gaat. Of het moet zijn dat de locatie / kastelein een lagere limiet heeft.

Ik vind persoonlijk 105dB(A) al te veel van het goede. Maar als dit bij mij ooit voorkomt en het publiek vind (in dat geval) het bandje blijkbaar niet te hard tja wat moet ik dan. De PA is op dat moment al meer zangset als PA...
          Last edited by DJ Antoon; 18-02-13, 19:06.

Comment

• sjig
            • May 2012
            • 909

Had met men telefoon wat gemeten, wijkt natuurlijk wel wat af van de werkelijkheid. In het begin zaten we op 102 db(a), dit was al genoeg voor de hele zaal. Halverwege de avond kwamen we rond de 107 db(a) werd me al wel te veel. Vlak voor het eind zaten we rond de 110 db(a). Ik heb een week lang heel wat gepiep gehoord. De metingen waren in het midden van de zaal op 15 meter afstand...
            Volgende keer, en zijn staan er weer, neem ik of gehoorbescherming mee of ik ga gewoon niet
            Last edited by sjig; 18-02-13, 19:20. Reason: tiep fauten

Comment

• drbeat
              • Jun 2012
              • 671

Met alle respect naar ieder, maar 110 dB (A) is hetzelfde als langs een heimachine staan...zonder mijn gehoorbescherming ga ik er niet bij staan voor te kalenderen..

maar ik weet ook dat als ik in een kroeg sta met harley motormuizen met een rockband ze echt komen vragen of het harder kan bij 98 dB (A) en kom ik vaak tot de 100 a 105 puur omdat die gasten door al dat motortumult zo doof zijn als een kwartel...en vaak hebben die gasten een baan waar je u tegen zegt...doctor in weet ik niet allemaal en minimaal accedemisch geschoolden ....en die willen toch echt het geluid voelen....

Dan sta ik ook met mijn gegoten oordopjes een band te mixen....en helaas zijn er inderdaad bands met een podiumgeluid van 100 minimaal....en echt niet alleen bij de jonge garde maar ook bij de pro's....

Kortom de klant bepaald.....
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

Working...