Bose 802

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lemmen
    • Mar 2004
    • 45

Bose 802

Hallo allemaal,

Ik hoor soms mensen over de bose 801 serie praten maar ik kan er gaan beeld bij bedenken, heeft iemand een plaatje van de 801? en of zijn jullie er tevreden over?

Lemmen
    DMZ Events
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

het is de 802, dat maakt het zoeken in de zoekmachine wat gemakkelijker misschien.

De 801 is nog uit het begin van het geluidstijdperk.

Comment

• goldsound
      • Jan 2003
      • 429

Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Rudy Vorstenbosch
        • Jun 2001
        • 1429

Dat hierboven is dus een 802!!!

Dit hier zijn 2 801's:

Comment

• Lemmen
          • Mar 2004
          • 45

ik denk dat het dan de 802's zijn Zijn jullie er tevreden over of hebben jullie ze nog nooit gehoord?

Thanx voor de info / foto's
          DMZ Events

Comment

• pilot
            • Nov 2003
            • 267

klinken niet verkeerd zeker geen agresief geluid moet er wel bij zeggen dat ze niet zo ver dragen maar dat kan ook niet anders met alleen maar speakers.Voor in cafe's zijn het goede boxen.Maar waar wil je ze voor gebruiken?
            master-qsc en de rest

Comment

• goldsound
              • Jan 2003
              • 429

Voor spraak zijn ze perfect
              Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

citaat:Geplaatst door goldsound

Voor spraak zijn ze perfect
                Je moet er alleen geen revertje over willen versterken want dan blijf je EQ-en
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Jag
                  • Nov 2002
                  • 319

Ik vind het helemaal niks. Aggressief hoog en bonkerig laag, wat wil je ook met full range drivers. En nog niet eens goedkoop ook.

Comment

• Amati
                    • Nov 2001
                    • 100

citaat:Geplaatst door pilot
                    Voor in cafe's zijn het goede boxen.
                    Haha NOT!
                    Voor een spraaksetje zijn ze prima. Alleen voor cafe's of kroegen niet. Niet als je iets meer wil dan achtergrondmuziek in ieder geval.
                    Heb een keer vier van die 802's open gehad omdat een klant ze slecht vond klinken.
                    Blijkt bij de ene dat er 6 en bij de ander 4 speakertjes gescheurd waren. Tel uit je winst.
                    Groeten,

Comment

• Scotty
                      • Jul 2004
                      • 22

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met een 802.
                      Je kan er geen 100DB uit krijgen, maar de voor de standaard fesstjes is het prima. Je moet ze natuurlijk wel gebruiken in combinatie met een 302 Sublaag kast.

Ik heb ooit met een bose set een modeshow gedaan met een catwalk in een U vorm van 25x3 mtr. 4x802 en 2x302 en ik kon de hele sporthal volblazen.

Ach...oude glorie gaat natuurlijk wel eens stuk, maar het is ook geen bakbeest. Veel herrie betekent zware speakers.
                      Het hangt....................nog steeds

Comment

• Barthezz80
                        • Aug 2004
                        • 365

ik ben zelf niet zo gek van bose (slechte prijs/kwaliteit verhouding, je betaald teveel terwijl je niet het geluid krijgt wat je wil horen)
                        heb er zelf ook weleens mee gewerkt, ook inderdaad bonkend laag en agressief hoog zoals hier eerder genoemd.
                        maar voor hetgeen wat je hebt(simpel kunststofkastje met 8 kleine fullrangespeakertjes) ging het verbazingwekkend hard(naar verhouding) ook bij hoog volume nogsteeds een soort hifi en hoge spraakverstaanbaarheid waar je ook stond, maar je kan ze inderdaad het beste gebruiken voor campingfeestjes en school-aula's en inderdaad in combinatie met de 302 of de 502. het valt me ook iedere keer op dat bij zoveel weergevers van dezelfde frequenties(8 stuks per kast, en dan met meerder kasten) er verkleuring in het mid optreedt!
                        vooral de natuurlijke klank van een stem lijkt hierdoor een soort mechanisch te gaan klinken, maar dit probleem heb ik ook al een paar keer gehad bij het horen van grote line-arrays bv. in ahoy.
                        ik stond in het midden van de zaal en als er dan bij optredens tussendoor gesproken werd leek de stem uit zoveel drivers een stuk hoger te klinken (soort helium-geluid)en niet meer hoe hij vanzichzelf was, heel vreemd om te horen..
                        iemand hier een verklaring voor? heeft dit met het koppelen van het mid te maken? of misschien een combinatie met de kleuring van een zaal?
                        o ja, even on-topic nog, hoe zitten de 8 drivers in een 802 eigenlijk geschakeld? want de input is naar mijn weten gewoon 8 ohm.

grt,

Bart
                        Bart

Comment

• pilot
                          • Nov 2003
                          • 267

Even voor de duidelijkheid er zitten inderdaad 8 dezelfde speakers in maar deze geven niet allemaal hetzelfde freq. gebied weer.Ik dacht 4 laag en 4 hoog
                          master-qsc en de rest

Comment

• Scotty
                            • Jul 2004
                            • 22

802
                            8 speakers zitten volgens mij allemaal in serie en totaal is 8 ohmig.
                            Bij een festival waren er 4 802's (2 per kant) gebruikt en er was er 1 802[xx(] overleden. 1 Speaker vervangen en hij klonk weer een stuk beter.
                            met een 402 zitten er dus 4 dezelfde speakertjes in serie.
                            Ze worden ook gewoon op 1 versterker aangesloten. Voor kleine verhuurtoepassingen vind ik hem nog steeds ideaal, want hij is lekker licht.

Als je 802's Fullrange gaat gebruiken dan krijg je er niet al te veel herrie uit. Met een 302 gaat dat beter
                            Persoonlijk vind ik EV een aggresieffer hoog hebben dan die 802.
                            Misschien krijgen die 802 met hun mid toch iets teveel op de donder, het blijven kleine kastjes.

Oude Glorie gaat toch ooit eens verloren.[xx(]
                            Het hangt....................nog steeds

Comment

• Barthezz80
                              • Aug 2004
                              • 365

citaat:Geplaatst door Scotty

Als je 802's Fullrange gaat gebruiken dan krijg je er niet al te veel herrie uit. Met een 302 gaat dat beter
                              Persoonlijk vind ik EV een aggresieffer hoog hebben dan die 802.
                              Misschien krijgen die 802 met hun mid toch iets teveel op de donder, het blijven kleine kastjes.
                              ja dat was mijn grootste probleem ook bij de 802, dat de conusspeakertjes in het mid gaan kraken op den duur(waarschijnlijk door overbelasting denk ik) ik heb er hier nog een aantal liggen, die hebben allemaal hetzelfde probleem, namelijk dat ik ze niet echt in de groep 'opgeblazen' kan plaatsen (want ze klinken gewoon nog goed) maar toch in het middengebied gaan "blaaten" vooral bij vocalen!
                              toch een soort beschadiging of aanlopen in de spoel!
                              mijn conclusie is dat dit soort kleine fullrange drivertjes toch niet geschikt zijn om bepaalde heftige vermogens te verwerken, vind ze toch geschikter voor hifi of café's en campingfeestjes e.d.

het probleem van de verteerde ophangingen wat ik in een ander topic heb gelezen heb ik gelukkig nooit last van gehad, dat was alleen met die allereerste 802's!
                              Bart

Comment

Working...