geluid carnavalwagen afgelopen weekend

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

geluid carnavalwagen afgelopen weekend

Mijn set afgelopen weekend op een carnavalwagen, normaal was het enkel verhuur maar ben zelf ook maar es een keertje meegegaan om de sfeer op te snuiven, en de dag erna was ik er weer bij

materiaal:
    6*15inch sub 500watt (eminence kappa 15lf of beyma sm115-k)
    2* 10/1 hoorngeladen top 300watt (beyma 10m250/cp380m)
    2* dubbel15/1 audiophony topkast 500watt
    dj set ecler mac40+denon 1800f

rack met PX-2400+tamp2400 + behringer ultradrive
    rack met rmx 2450 + cx3400 (mono)

Totaal 5.5kw rms, ging wel lekker vond ik, maar dit soort sets heb je al nodig als je goed meewil met de grotere wagens.
    MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light
  • lichtenlawaai
    • Oct 2004
    • 12

ziet ernaar uit dat het een gezellig dagje was....

hoe bevalt die boost px 2400 amp??? ben van plan binnenkort ook een stel te kopen... maar heb tot nu toe weinig mensen gehoord die ervaring ermee hebben...

Comment

• Pulse
      • Oct 2001
      • 666

ding doet het heel goed, pak vermogen voor z'n geld.

Wel gemerkt dat hem veel stroom nodig heeft. Die rack (zonder de qsc,die hing op een kleinere)hing op een 4.5kva en als ik wat lichte clipping op de bassen toeliet zakte het voltage af en toe zodanig dat de cdspeler uitging [V]
      MVG,

Comment

• Lazy
        • Sep 2003
        • 294

Ik zal de foto's ff zien te regelen maar wij hadden 12x SP4 Bass en 12x SP4 Top...

Ik was absoluut geen fan van het spul maar na deze carnaval weet ik toch wel dat het best wel kan blazen....

Ten minste zolang het niet al te veel voor de lange afstand is...

Comment

• tomv
          • Jun 2003
          • 331

Was dat de stoet in Eksel toevallig??

Wij hadden daar ook enkele wagens met geluid op en een DB in de Geer.
          Tom

Comment

• Pulse
            • Oct 2001
            • 666

Ik zie dat m'n topic al verplaatst is, snelle mods []

Denk dat grootste deel van de foto's idd van Eksel waren, ze hebben 4 stoets gedaan met die wagen van zaterdag-maandag.
            MVG,

Comment

• FINCH
              • Nov 2000
              • 34

2 Lazy:

24* SP4?? Ik kan me vergissen... maar dat moet een flinke wagen geweest zijn! Ben benieuwd naar de foto's.

Groeten Wouter
              Groeten Wouter

Comment

• tomv
                • Jun 2003
                • 331

citaatenk dat grootste deel van de foto's idd van Eksel waren, ze hebben 4 stoets gedaan met die wagen van zaterdag-maandag.
                Ik herkende de parking voor ons magazijn
                Ben zelf niet daar geweest tijdens de stoet, zat zelf met een PA.
                Tom

Comment

• Lazy
                  • Sep 2003
                  • 294

citaat:Geplaatst door FINCH

2 Lazy:

24* SP4?? Ik kan me vergissen... maar dat moet een flinke wagen geweest zijn! Ben benieuwd naar de foto's.

Groeten Wouter
                  Ik zal eens even voor je kijken of ze al op internet staan!!

Comment

• Lazy
                    • Sep 2003
                    • 294

Hmm het zijn nog niet echt de meest duidelijkste foto's!! Die zal ik ff online zetten als ze er zijn...

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

citaat:Geplaatst door Lazy

Ik zal de foto's ff zien te regelen maar wij hadden 12x SP4 Bass en 12x SP4 Top...

Ik was absoluut geen fan van het spul maar na deze carnaval weet ik toch wel dat het best wel kan blazen....

onderbouw dat eens?
                      wat is "blazen"?
                      wat is "lange afstand" in relatie tot geluid op een carnavalswagen?
                      knoppen en waarden :)

Comment

• Lazy
                        • Sep 2003
                        • 294

citaat:Geplaatst door dokter dB

onderbouw dat eens?
                        wat is "blazen"?
                        wat is "lange afstand" in relatie tot geluid op een carnavalswagen?
                        Oke ik zal het ff proberen te onderbouwen maar zal van te vore vast zeggen dat ik geen geluidstechnicus ben:

Ik vind persoonlijk SP4 aardig klinken als het maar niet gebruikt hoeft te worden om bijvoorbeeld in een feesttent van 50 mtr diep geluid te produceren. Wat mij namelijk op viel tijdens het lichten bij een bandje dat over SP4 speelde is dat voorin bij het podium het best aardig en strak klonk maar zodra je dan 20 mtr van het podium af stond de "sound" die je vlakbij het podium had weg was...

Dus daarom ben/was ik geen fan van Sound Projects omdat ik het gehoord heb in die context (dus feesttentjes enzo) , toch hadden we bij onze carnavalsvereniging ervoor gekozen omdat we het voor een leuke prijs konden huren voor 5 dagen en het bij een carnavalswagen toch meestal om smalle straatjes gaat waar je afstand van je geluid tot aan het publiek erg gering is.

Met het woordje blazen bedoelde ik te zeggen dat als je 12 bassen / 12 toppen SP4 op een wagen legt het toch we erg aardig kan klinken!!

De link lange afstand --> carnavalswagen is er eigenlijk niet en die term bedoelde ik meer voor de toepassing in feesttenten. Het enige waarvoor we misschien iets nodig hadden tijdens carnaval voor de wat langere afstand was dat we op maandag op een groot plein stonden waar die afstand tussen publiek en geluidsset dus wel weer een stuk groter was

Al met al volgend jaar weer SP4 voor ons alleen dan wel aan beide kanten van de oplegger een wand met 6 bassen / 6 toppen per kant omdat dat denk toch zorgt voor nog meer output.

Comment

• dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

Ik vind persoonlijk SP4 aardig klinken als het maar niet gebruikt hoeft te worden om bijvoorbeeld in een feesttent van 50 mtr diep geluid te produceren. Wat mij namelijk op viel tijdens het lichten bij een bandje dat over SP4 speelde is dat voorin bij het podium het best aardig en strak klonk maar zodra je dan 20 mtr van het podium af stond de "sound" die je vlakbij het podium had weg was...
                          Ik ken het systeem te goed om dit even voorbij te laten gaan:

De manier waarop je in een feesttent SP4 (en elk ander PA) stackt bepaald voor een groot deel het succes. Ga er alsjeblieft maar vanuit dat daar het probleem zat in die feesttent.
                          Zeker gezien de hoeveelheid droogverhuur van dit systeem klooit iedereen (de inhurende uit zn voegen gegroeide feesttentboer waar men nog geeneens een versterkerrack aan durft te verhuren) maar wat aan, en de ons allen bekende droogverhuurder interesseert het al helemaal niets.

Ik ben mailbaar voor meer info

Comment

• Lazy
                            • Sep 2003
                            • 294

citaat:Geplaatst door dokter dB

Ik ken het systeem te goed om dit even voorbij te laten gaan:

De manier waarop je in een feesttent SP4 (en elk ander PA) stackt bepaald voor een groot deel het succes. Ga er alsjeblieft maar vanuit dat daar het probleem zat in die feesttent.
                            Zeker gezien de hoeveelheid droogverhuur van dit systeem klooit iedereen (de inhurende uit zn voegen gegroeide feesttentboer waar men nog geeneens een versterkerrack aan durft te verhuren) maar wat aan, en de ons allen bekende droogverhuurder interesseert het al helemaal niets.

Ik ben mailbaar voor meer info
                            Het mooiste van alles was dat de set tijdens optredens van die bandjes in die tenten geplaatst en bedient werden door firma van de klundert die zelf toch een van de bekendere Sound Projects leveranciers zijn van zuid-Nederland waarvan de geluidstechnicus een of andere speciale Amerikaanse geluidscursus heeft gedaan dus volgensmij mag je er dan wel vanuit gaan dat hij aardig weet hoe hij een setje moet stacken/afstellen.

Maar het was maar even een opmerking over hoe mijn ervaringen zijn met Sound Projects en wat ik persoonlijk ervan vind. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren voor bepaalde merken....

Maar zoals ik al zei volgend jaar weer SP4 met carnaval voor op onze wagen!!

Comment

• dokter dB
                              • Nov 2003
                              • 1535

hmm das niet zo best inderdaad, had ik niet verwacht van vd klundert....
                              voor zon carnavalwagen is zon set wel fijn zonder ampracks enzo....

Comment

Working...