Bandjes versterken jaarmarkt Oppuurs (openlucht)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

Bandjes versterken jaarmarkt Oppuurs (openlucht)

lijstje:
    • Geluidsset 7.5kw rms bestaande uit 8* baskast beyma 15inch + 4* topkast hoorngeladen 10/1 inch Beyma + versterking t.amp
    • 2* monitor 12/1 inch Ak-audio 600watt rms + versterker QSC
    • 32A krachtstroomverdeler
    • Dubbele cd-speler tascam cdx-1500
    • Mengtafel 32 kanaals Behringer
    Effectrack
    • Drumset microfoons Sennheiser + overheads Audix
    • microfoons Shure SM58 en Sennheiser E840
    • 16 kanaal DI-boxen
    • 2* multikabel 16 chan’s

• 2* 4bar PAR64 500w + dimmers
    • 2* 4bar PAR56 300w + dimmers
    • 1* stroboscoop 3kw
    • 5m truss op windup statieven
    • lichtsturing Eurolight
    MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

En Contour, wat vindt je van deze opstelling met de 10/1 hoorntopjes ?
    De drivers stonden naar mekaar toe gedraait.
    Ik vind persoonlijk dit de beste opstelling voor deze set.
    Dit ging toch een stukje beter als gewoon 2* 2bas+1top per kant naast mekaar.
    MVG,

Comment

• daantje
      • Aug 2004
      • 265

ik had die rechter bar omgedraaid dan heb je meer symmetrie. nu kan je --> vind ik geen mooie plaatjes maken. en eerlijk beetje vaag om een "duur" geluidstafel op een gammel statiefje te zetten. en mss is het handig als je 2 x een groot 19" rack koopt?
      grtz daniël
      can you feel the light [:)]

Comment

• Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

citaat: en eerlijk beetje vaag om een "duur" geluidstafel op een gammel statiefje te zetten.
        Zo duur is die mixer niet, en je kan op de foto nou niet echt zien hoe gammel dat statief is. Het lijkt een beetje op een piano statief, en over het algemeen zijn die dingen niet zo gammel, electrische piano's zijn meestal zwaarder, en ik heb er nog nooit eentje zien vallen.

@Dieter: Jij houdt wel van behringer he? Ga je dat in de toekomst nog vervangen, of ben je er gewoon helemaal gek op? (Zo ja, voor wat?)
        De groeten => Micha

Comment

• vegapower
          • Nov 2004
          • 355

behringer.. ben er niet zot van qwa mengapanelen.. kheb zelf een crossover en een equiliser van... kheb ooit samen met iemand samengewerkt en die had ook een behringer pa tafel. vond er verdacht veel ruis inzat.
          moja..voor dat geld heb je wel vry deftig materiaal... daar niets van... 2 dingen heb ik wel op te merken.. 1: het front in het midden was blijkbaar net iets te zwak verlicht. 2: die middenste 6 subs... zou ge daar int vervolge geen spanband rondtrekken? op de foto is het precies of ze gaan elk moment van mekaar vallen.

anders wel mooi setje

Comment

• Pulse
            • Oct 2001
            • 666

De mengtafel, multi en de drumset zijn niet van mij maar van de PA man die ik meeneem voor dit soort producties. (rest is wel van mij)
            Ik kan er best mee leven dat het Behringer is. Ik kijk niet graag naar merknamen maar eerder naar prestaties. Dit ding doet het best goed dus waarom me erover druk maken. Ik kan me niet voorstellen dat het hoorbaar beter zou klinken met een tafel van een ander merk.

Als ik me ooit zelf eens een PA tafel zou kopen kan het best zijn dat het een duurdere wordt maar dat moet ik voor mezelf nog uitmaken als het zover is. Mocht je zo'n tafel in de verhuur gooien denk ik wel dat andere merken daar beter geschikt voor zijn.

Ivm de subs, deze stonden stevig met de hoeken in mekaar dus een spanband leek me niet noodzakelijk.
            Het frontlicht was zeker voldoende, ondanks dat het op de foto's heel donker lijkt. Er waren inderaad wel een paar plekken die minder verlicht waren zoals helemaal vanvoor het midden en de uiterste zijkanten maar daar kwamen de bandleden normaal amper.

Volgende keer enkele halogeenstralers of flourspots extra meenemen hiervoor. Het is natuurlijk ook een beetje behelpen met het gestelde budget.. en normaal waren de optredens om 22u al afgelopen.
            MVG,

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

Als ik jou was zou ik de bassen gewoon onder de toppen zetten en dan met de poorten naar elkaar toe (krijg je meer druk en ga je lager, dan als je ze gewoon allebei met de poorten naar beneden zet), vind overgens zo'n stekje in het midden wel leuk maar dan als extra en niet als hoofd bas kluster, vind het er zo eerlijk gezegd niet uitzien.Extra subs moeten eingelijk niet zichtbaar zijn, dus zeker dik onder de podium rand komen(maargoed iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe die dit doet en misschien klinkt het zo wel het beste, dat kan ik van af hier natuurlijk niet beoordelen).Verder ziet het er gewoon goed uit(alleen jammer dat er geen backdrop achter hangt, maakt het toch nog iets meer af)Groeten En succes Arjan

Comment

• Pulse
                • Oct 2001
                • 666

citaat:Geplaatst door arie

Als ik jou was zou ik de bassen gewoon onder de toppen zetten en dan met de poorten naar elkaar toe (krijg je meer druk en ga je lager, dan als je ze gewoon allebei met de poorten naar beneden zet), vind overgens zo'n stekje in het midden wel leuk maar dan als extra en niet als hoofd bas kluster, vind het er zo eerlijk gezegd niet uitzien.Extra subs moeten eingelijk niet zichtbaar zijn, dus zeker dik onder de podium rand komen(maargoed iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe die dit doet en misschien klinkt het zo wel het beste, dat kan ik van af hier natuurlijk niet beoordelen).Verder ziet het er gewoon goed uit(alleen jammer dat er geen backdrop achter hangt, maakt het toch nog iets meer af)Groeten En succes Arjan
                Ik heb enkele maanden terug met dezelfde set maar in een standaard opstelling ook een PA gedaan.

De opstelling van nu ging echt beter.
                De subjes subtiel opstellen in een centerstack is meestal niet mogelijk en als je de kastjes gaat verstoppen lijkt het ook alsof je zo weinig bijhebt he
                MVG,

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

citaat:
                  Ik kan er best mee leven dat het Behringer is. Ik kijk niet graag naar merknamen maar eerder naar prestaties. Dit ding doet het best goed dus waarom me erover druk maken. Ik kan me niet voorstellen dat het hoorbaar beter zou klinken met een tafel van een ander merk.
                  Goeie instelling, niet iedereen beoordeeld objectief.. Maar ik heb van verschillende gebruikers van de mixers gehoord dat ze snel stuk zijn. En het verschil met andere tafels en eq's is echt te horen.. Maargoed, het is net zoiets als mono draaien, het publiek merkt er niets van, totdat je ze stereo laat horen.
                  De groeten => Micha

Comment

• od
                    • Feb 2004
                    • 138

heb 2 jaar met de zelfde tafel op toer geweest. Was er heel gelukkig mee. Heb nu een soundcraft gb 4 (32ch) gekocht en moet zeggen het verschil is HEEL goed hoorbaar hoor. Maar zal zeker behringer niet afbreken.

Comment

• Pulse
                      • Oct 2001
                      • 666

Je zou al echt eens een A-B test moeten doen op dezelfde locatie, zelfde set, zelfde groep met 2 verschillende tafels. Dan kun je echt oordelen over zoiets.

Dan kan het misschien wel zijn dat je verschillen hoort. Zou wel eens interessant zijn om zoiets te proberen [8D]
                      Voor de rest moet je ook een beetje rekening houden dat het hier niet om high-budget aangelegenheden gaat maar dat er voor het geld een zo goed mogelijk resultaat dient neergezet te worden.
                      MVG,

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Puls, als je nog eens moet uitrukken, moet je dit eens proberen !
                        zie tekeningetje [^]
                        wedden dat het nog beter werkt dan een centerstack
                        Dit is mijn ervaring toch !!

------------------podium-------------------
                        bas-----bas-----bas-----bas-----bas-----bas

sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

Sis, dit werrkt zeker beter ivm de bas spreiding, maar qua niveau verlies je toch wel een pak tegenover een centerstack.
                          PSL Bvba powered by
                          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48
                          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door PowerSound

Sis, dit werrkt zeker beter ivm de bas spreiding, maar qua niveau verlies je toch wel een pak tegenover een centerstack.
                            OK , maar ik verkies een betere baspreiding, dat komt de luisteraar ten goede !
                            Deze opstelling gebruik ik vooral in tenten , met succes !
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Yogo78
                              • Jul 2005
                              • 8

Subjes vanaf de grond dragen beter dan dat ze op een podium staan, dus zo vreemd is het niet dat een middenstack beter klinkt dan dat ze in de kar geladen staan, toch zou ik het ook nog eens proberen zoals boven genoemd staat:

------------------podium-------------------
                              bas-----bas-----bas-----bas-----bas-----bas

Ik denk dat het misschien minder hard gaat, maar wel lekkerder zal klinken ivm een verbeterde spreiding zeker voor aan het podium...
                              Laat mij maar prutsen, daar ben ik goed in!!!

Comment

Working...