Wat is dit? - Een ASL Beacon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rolanddeg
    • Nov 2004
    • 337

Originally posted by sfvb
    dan niet, maar we gebruiken het ook voor de mensen op het podium en de camera mensen ( en die rennen wel de hele tijd rond)
    Daar zijn de wireless ASL intercoms ook voor uitgevonden! Ik gebruik graag ASL beltpacks zodat niet iedereen van de gesprekken mee hoeft te genieten... Wat al wordt aangegeven, spraakverstaanbaarheid is om te janken. De enige porto's die ik goed kan verstaan zijn die van de brandweer... Maar daar zijn weer andere dingen mis mee, zoek maar is op google op C2000

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

Originally posted by sfvb
      dan niet, maar we gebruiken het ook voor de mensen op het podium en de camera mensen ( en die rennen wel de hele tijd rond)
      bij camera werk heb ik vaak er de ervaring mee dat de intercom gewoon in de triax zit ingebouwd dus beltpack met een meter aansluiten en gaan
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

ASL is te gek. Heerlijk om tijdens de pauze (als de DJ staat klaar te komen) over leuke meisjes in de zaal te praten

Als je echter in je eentje op FOH staat, word je echt knettergek van dat ge "wieuwieuwieuw knipperknipperknipper". Headset ligt ergens op de grond tussen de haspel en... talk knopje was nog ingedrukt dus jij vist dat ding tussen de spaghetti vandaan.. kloenk kloenk! "AUW AUW" zeurt je monitorman want die is nu doof door dat gebeuk met de microfoon... En dan wil hij alleen even zeggen dat de gitaar niet op 14 zit maar op 15... daar was je natuurlijk al achter, maar nu heb je door dat ge-emmer mooi wel even die solo gemist...

Wij nemen meestal twee actieve monitortjes mee (X-actjes o.i.d.). Via de talk input, output, en bijbehordende "bral" knop op je mixer, en kanaal 46 van de multi (want 47 en 48 is al DMX) stuur je een ouwehoersignaal naar een Behringer mixertje bij de monitorman. Die stuurt dat uit naar zijn monitortje. Hij gebruikt dan weer een aux output via multi 45 naar mijn monitortje toe en zo heb je een instant "klaaglijn". Als er stront aan de knikker is: talk knoppie indrukken en brallen maar. "Toetsen vervormen, padjes indrukken op de DI's!" Duurt hooguit twee seconden.

Als je het dan helemaal sjiek wilt doen, neem je een statief waarin je die 58 klemt op je mixpositie. Stress? Knop induwen en zeuren. Geen gezoek meer naar die mic die in de klep van je mixer ligt ingegraven tussen ipods, sleutelbossen, telefoons, rollen tape, priklijsten...

En als je een leuke band hebt die covers speelt, kun je samen met je mixerman mooie tweede stemmetjes doen. Gegarandeerd dolle boel.

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Originally posted by gertgeluid
          En als je een leuke band hebt die covers speelt, kun je samen met je mixerman mooie tweede stemmetjes doen. Gegarandeerd dolle boel.
          En de rest van de mensen in de zaal die het ook horen...
          SR20DET

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Hebben wij ook wel eens, maar dat valt reuzen mee hoor. Vooral in feestzalen of tenten. Theater zal ik het niet zomaar gebruiken.
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

asl is gewoon zeer handig, wanneer je met meerdere mensen een productie doet die ieder een vaste post hebben.

de dingen die gert hierboven allemaal opnoemt zou ik dus nooit doen over een asl omdat ik vind dat ie daar niet voor bedoelt is....

in een feesttent is het een zeer mooi hulp middel om (voor mij) contact te houden met foh, mocht er wat mis gaan dan kun je ingrijpen zonder gebaren taal te gebruiken omdat je foh-man anders niks ziet / hoort

een talkback op het podium vind ik eigenlijk heel normaal, ik plant er dan vaak ook even een statiefje neer met een mic en laat die over de in-ears gaan zodat het publiek er geen last van heeft en de band precies weet wat er eventueel aan de hand is

in theater wordt het altijd gebruikt om cue's door te geven, ook in theater heeft het zijn nut meerdere malen bewezen vind ik
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

Originally posted by shure-fan
                de dingen die gert hierboven allemaal opnoemt zou ik dus nooit doen over een asl omdat ik vind dat ie daar niet voor bedoelt is...
                Nou dan is het maar hopen dat wij nooit een klus samen zullen doen

@Freek Fokker:
                Het valt erg mee. Als je dat X-actje naast je op je effectenhok zet, staat hij lekker in je rechteroor te tetteren, maar de lichtman die twee meter verderop zit, hoort hem al niet meer.

De grap is natuurlijk dat het geluid uit een andere richting komt dan het PA en dan kunnen je twee oren en je hersenen er vaak wel iets van maken. Het hoeft niet eens hard te staan. Ik heb in ieder geval nog nooit rare blikken rond de hut mijn kant uit zien staren

Comment

• Sikkie
                  • Sep 2004
                  • 126

De grap van 2 speakers neerleggen bij de foh en mon werd ook gebruikt door ampco bij de vrienden van amstel. Maar dan met een mixwizzard en draadloze microfoons en IEM voor de prikkers. Werkte best goed!

Comment

Working...