Pinkpop 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Pinkpop 2006

Is er toevallig iemand op Pinkpop geweest afgelopen weekend?
    Ik heb op maandag bij de ingang gestaan (als kaartjescontroleur) en ben 's middags tijdens Blöf even op het festivalterrein gaan kijken. Hier heb ik foto's van, deze zal ik proberen om vanavond nog te plaatsen.

Verder vond ik het geluid niet zo super, maar volgens mij kwam dit door de wind? Van de ene op de andere seconde kon het geluid namelijk veranderen van een mooie sound naar een heel schel "hoorn"-geluid, zoals je dat wel kent van omroepinstallaties op sportterreinen. En de seconde erna was het weer goed!

Ik ben zelf nooit op buiten-festivals geweest, dus weet niet of het normaal is dat de wind in zulke mate van invloed kan zijn op het geluid? Dit "wisselende" geluid hoorde ik trouwens ongeveer overal op het terrein. Zowel aan de zijkanten, als halverwege, als achteraan op het terrein. (recht voor het podium ben ik niet geweest)
    Zuid-Limburg
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Pinkpop wordt al jaren gedaan door AmpCo..En Flashlight...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

Maandag was het me iets te druk, maar gedoe met geluid viel me ook al op, is erg windgevoelig, al leek vooral het volume daaronder te lijden.
      Bij het 3fm podium leek het erg mee te vallen.. maar wat daar hing ?
      Vitality Show

Comment

• Didier
        • Aug 2002
        • 323

MAIN STAGE:

3FM-STAGE:

BUMA TENT:

Last edited by Didier; 06-06-06, 17:16.
        Zuid-Limburg

Comment

• gigolo
          • Jan 2006
          • 2

Het geluid op de 3fm stage vond ik vooral een beetje aan de zijkant ontzettend slecht. Geen idee of dit door de wind kwam, maar aan de zijkant hoorde ik echt alleen maar een soep met veel laag erin. Bij de mainstage had ik het idee dat dit veel minder was.

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

Ik ben zelf alle dagen geweest (inc camping) en van vanmorgen terug. Het geluid viel me ook erg op, dit was verleden jaar veel minder aan de orde dan dit jaar. Vooraan bij Blof geweest, hier was het geluid wel goed (iig geen grote invloeden van de wind). Maar vaak genoeg vond ik het erg jammer (zoals de afsluiting; RHCP).

Delay stack;
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Tijdens het optreden van Blöf zag ik anders de L'acoustic monitors staan? (op de beelden van de NOS op het nieuws)
              Gebruikt AMPCO die ook al?
              Of had Blöf zijn eigen monitoring mee?

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Blof had ook de eigen zangmicrofoons mee...zal me niks verbazen als ze hun eigen monitoren mee brengen...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Poelmans
                  • Feb 2004
                  • 806

Originally posted by Olaf Duffhuës
                  Blof had ook de eigen zangmicrofoons mee...zal me niks verbazen als ze hun eigen monitoren mee brengen...
                  Ik zie wel meer vocalisten met eigen zangmicrofoons.

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

vaak genoeg ook wel gezien, dat bands een volledig eigen kabel infrastructuur meehebben, en ja als daar ook de monitoren bij horen.

en ja microfoons worden ook veelal door veel muziekanten meegenomen
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

Hoe het tegenwoordig exact in elkaar steekt weet ik niet, maar volgens mij heeft Blof een eigen set mee (ook op festivals), met een D1 op MON en FOH, vanzelfsprekend zitten daar ook de wedges en micro's en de ganse reutemeteut bij.
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

Originally posted by
                        Delay stack;
                        [URL="http://members.home.nl/heiligbloed/linda_gala%20020.jpg"
                        http://members.home.nl/heiligbloed/linda_gala%20020.jpg[/URL]
                        stacken?? eerder delay array
                        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Rock On
                          • Jan 2004
                          • 250

Ff wat lichtpuntjes;
                          Mainstage: Synco W8L als main en outfills, STS als sidefills en STS subs, W8L-C als delay
                          alle wapperlampen waren VL3000's

3FM stage: Synco W8L-M PA met STS subs, heeeeel veel parren (weet je nog, vroegâh...)
                          HES Studio Spots en Colors 575 en 5 Arena's met dowser en scroller.

Buma stage: STS PA (wie immer) en qua licht moet ik hier het antwoord schuldig blijven

Was wel weer een aardig feestje. En wat betreft de monitors van Blof, die hebben idd altijd hun eigen 115XT's bij. De meeste grote tours die een festival aan doen hebben meestal hun hele infrastructuur mee, dus er liggen meestal 5 of 6 multi's over het gras. Die worden er 's nachts neergelegd en weggehaald.
                          Change-over: tafels aan de multi, stageblock eraan, rolling risers met soca aan het stageblock en gaan.... Hoeft niet lang te duren....
                          "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• TPL
                            • Jan 2005
                            • 63

De L'ac monitors van Blof zijn tog 115FM volgens mij ipv 115xt.
                            als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Lekker boeiend dat type...Het waren iig geen cw's.
                              Viel me trouwens op dat de welbekende sinus was afgplakt door pinkpopmiepje...alsof je anders die floortjes niet herkend
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...