Pinkpop 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

afdelopen weekend in Peer het bluesfestival, ook met zo'n martinset.
    7 toppen in een banaan per kant, maar het was net of de spreiding van de set smaller wordt naarmate de frequenties hoger worden. Tot bij 10 K er bijna geen spreiding meer over is (20 graden leek het wel) , en het geluid dus "wegwaait".

iemand daar al s vaker op gelet?

Comment

• sjoerd
      • Apr 2004
      • 341

@ dokter db,
      begrijp ik hieruit dat W8L dus nog meer geluidsdruk geeft dan VDOSC?
      ben van toch altijd wel onder de indruk van vdosc op evenementen als mysterland,dancevalley etc

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

hey sjoerd,

Nee dat is niet helemaal wat ik bedoel hoor, en ik zou dat nooit zo stellen... want het ligt zo erg aan de toepassing...

Er staat bij Vdosc configs vaak wat meer op de laag grond dan bij APR configs...
        Dat is gewoon in beide gevallen een bepaalde keuze/oplossing.

Even subjectief:
        Wat me altijd weer opvalt is dat de W8L's (15" hornlow)het wel erg lekker doen in het laag... De W8LC (12" hornlow) word tegenwoordig wel vaak laag naast gevlogen...
        Van V-dosc is bekend dat de druk (laag dus) op een gegeven moment ophoudt, in een bepaalde toepassing (bijv. concerten arena lange zijde) word dan dubbel gevlogen.

Vergeet niet dat dance zo hard gemastered is dat je gewoon minder laag hoeft te hebben vanwege de nul dynamiek.
        Bij Live-shows heb je gewoon meer nodig (in de regel zo'n 2x)
        knoppen en waarden :)

Comment

• Lennartsound
          • Dec 2006
          • 269

Dan kan je er toch ook een Brickwall limiter op je master zetten? Met een Waves L2 kan je ongestraft 6dB opkrikken zonder dat je klankverschil of ADDA delay hoort.

Comment

• dirtymike
            • Dec 2006
            • 16

nou ik heb met grote regelmaat op V-Dosc gedraaid, tot 18 toppen per kant, en ook op DV-Dosc, maar er zijn maar weinig sets die daar klankmatig danwel qua geluidsdruk overheen gaan.....ja adamson of HLH. verder niet echt...

Comment

Working...