FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

als je 9 mm gebruikt + je 9mm van je kist zelf kan je makkelijk een schroef van 3.5 x 16 kwijt een paar van die schroefjes is meer dan genoeg om een lade railtje vast te zetten. wil je niet in je buitenkist schroeven dan kan je een korte popnagel gebruiken in je 9 mm hout.

ik weet niet wat voor rail je wil gaan gebruiken maar een slotboutje doorboren en de moer aan de binnenzijde wil ook wel is voldoen.

er zijn oplossingen zat, maar je zal dan eert een paar railtjes op de kop moeten tikken , dan kan je pas zien wat je kwijt kunt en of wat er mogelijk is en wat niet.

maar die lade railjes lijken mij gewoon een paar standaart railtjes die overal te koop zijn. iig niet iets bijzonders wat bij penn vandaan hoeft te komen.

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Mijn FX rack nu ook min of meer af, dus ook nog maar ff tonen:

Inhoud:
      -Lampje (geen power conditioner o.i.d. gewoon een ouderwets lampje)
      -Yamaha Q2031B 2x31 bands Grafische EQ (zaal)
      -TC M-One XL multi fx
      -2x DBX 266XL compressors
      -Harrison 2x15 bands Grafische EQ (monitor)
      -Racklade
      -Multi

Voor de multi moet ik nog iets leuks gaan verzinnen, dit paneeltje had ik nog liggen, geen idee of deze bruikbaar is, ben bang dat ik meer pennen nodig heb...

Dan meteen nog even een vraagje: zit nog te twijfelen of ik de zaal EQ in de multi zal opnemen en dan inserteren op de mains. Scheelt in aparte kabels leggen, maar moet dan wel ongebalanceerd naar de EQ toe en weer terug.
      Wat zouden jullie doen?

Gebalanceerd opnemen tussen tafel en amprack of ongebalanceerd inserteren op de mains van de tafel?

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Als je alles ongebalanceerd pakt, dan past het op de Socapex die erop zitten...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• ricardo
          • Oct 2007
          • 24

nette rackjes

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Ik wil ook een nieuwe grafische 31 bands Eq aankopen en twijfel tussen een tweedehands BSS FCS960 of een tweedehands Klark DN360.

De klark is in dit geval iets goedkoper, maar mist in mijn ogen het variabele highpass filter van de BSS.

Het zijn natuurlijk beide goede EQ's maar wat zijn jullie meningen hierover ??

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Originally posted by MarkRombouts
              Ik wil ook een nieuwe grafische 31 bands Eq aankopen en twijfel tussen een tweedehands BSS FCS960 of een tweedehands Klark DN360.

De klark is in dit geval iets goedkoper, maar mist in mijn ogen het variabele highpass filter van de BSS.

Het zijn natuurlijk beide goede EQ's maar wat zijn jullie meningen hierover ??
              Ik wil als alternatief nog de Altair EQ-230 in de kring gooien. Is niet heel bekend, maar erg veelzijdig, klinkt goed, heeft een werkende feedbackdetectie, 1-bands volparametrische EQ per kantje en ook een variabele HPF. Kost gebruikt de helft van datgene waar je nu over twijfelt.
              Gebruik er zelf 2, naar volle tevredenheid.

Groet, Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• vegapower
                • Nov 2004
                • 355

zal mijn rackje eens erop zetten.
                het is nog maar pas af. men rackverlichting is vandaag aangekomen.

by night =>

van boven naar beneden:
                - racklight
                - tc electronics m-one
                - dbx 266 xl
                - dbx 266 xl
                - alto [FONT=Times New Roman]cle 8.0[/FONT]
                [FONT=Times New Roman]- sony minidisck msd-se 500[/FONT]

[FONT=Times New Roman]onderste rack:[/FONT]
                [FONT=Times New Roman]- racklight[/FONT]
                [FONT=Times New Roman]- 3 x dod sr 231 qx[/FONT]
                [FONT=Times New Roman]- voeding mackie 32 bus 8[/FONT]

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Net rackje maar schijnt dat racklight niet vervelend alle kanten op?
                  Persoonlijk zou ik het licht "bij" het rack willen houden en niet direct in mijn ogen.

Comment

• vegapower
                    • Nov 2004
                    • 355

neen. het racklight is richtbaar verblind niets. is aan de bovenkant een matte strip aan.

mvg

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Wat is het voor racklight (staat niet in je lijstje vermeld)? Ben wel benieuwd.
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Als ik commentaar mag geven: neem zwarte rackschoeven. En leg daar een witte, nylon sluitring onder. Zie je niks meer van onder de schroef en je draait ze (in tegenstelling tot die zwarte ***ringen) niet kapot. Wel even (geldt voor IEDEREEN) je apparaten netjes in het midden van je case uitlijnen.

En wat zeurde iemand hier ook alweer over die lvt-Sony MD-spelers? Blijf ze overal tegenkomen....

Comment

• vegapower
                          • Nov 2004
                          • 355

racklight is van adam hall. type cool light white... kost byna niets

Comment

• flash-a-new-generation
                            • Nov 2006
                            • 228

ik heb onlangs ook een rackje samengesteld. helaas ben ik geen held met de computer maar foto's volgens mogelijk nog wel. het rack bestaat uit een 12he binnenrack in een stolp met de volgende goodies van boven naar beneden:
                            1* American Audio racklight/powerunit;
                            4* Alesis 3630 compressor/gate;
                            1* Yamaha SPX990 Multifx;
                            1* Tc electronics D-two delay;
                            1* Tc electronics M-one galmfx;
                            1* Phonic 2*31bands eq gemodificeerd met oa alps potmeters;
                            1* Denon cdspelertje.

De yamaha wil ik nog een keer vervangen met een Lexicon MPX1. daarnaast ben ik bezig met een mulitkabel naar de tafel toe. momenteel gebruiken we nog een snake naar de tafel toe maar ik wil graag één multiconnector. welke connectors raden jullie aan? in totaal heb ik 31 aders lopen. foto's indien het me lukt volgen nog!
                            EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• stefan90kauw
                              • Jun 2005
                              • 189

Originally posted by flash-a-new-generation
                              ik heb onlangs ook een rackje samengesteld. helaas ben ik geen held met de computer maar foto's volgens mogelijk nog wel. het rack bestaat uit een 12he binnenrack in een stolp met de volgende goodies van boven naar beneden:
                              1* American Audio racklight/powerunit;
                              4* Alesis 3630 compressor/gate;
                              1* Yamaha SPX990 Multifx;
                              1* Tc electronics D-two delay;
                              1* Tc electronics M-one galmfx;
                              1* Phonic 2*31bands eq gemodificeerd met oa alps potmeters;
                              1* Denon cdspelertje.

De yamaha wil ik nog een keer vervangen met een Lexicon MPX1. daarnaast ben ik bezig met een mulitkabel naar de tafel toe. momenteel gebruiken we nog een snake naar de tafel toe maar ik wil graag één multiconnector. welke connectors raden jullie aan? in totaal heb ik 31 aders lopen. foto's indien het me lukt volgen nog!
                              De volle 108 polige harting? :P
                              Heb je nog ruimte om uit te breiden ook mocht je overstappen op een grotere tafel bijvoorbeeld.

Comment

• vegapower
                                • Nov 2004
                                • 355

ik heb men rack voorzien van 72 pologe harting.
                                mijn bovenste rackje zit wel de multi vol
                                is maar 16 kanalen
                                maar mijn EQ zit in een aparte rack met ook 72 polige harting.
                                en een 16polige kabel.

108 is geen overbodige luxe. prysverschil 72 - 108 is niet overdreven groot.
                                en reserve is altyd leuk meegenomen

Comment

Working...