L'acoustics KIVA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

@DiGiCowboy,

Heb je nog meer mooie pictures of je L acoustics Kiva??
    Ik zie de eerste foto's niet meer in dit topic staan..
    Of ligt dit aan mij?

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• DiGiCowboy
      • Jul 2006
      • 60

Hoi Salsa,

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik het topic startte, maar dan toch hier ff wat foto's. (heb ze denk ik per ongeluk gewist tijdens updaten van mijn site)
      1
      2
      3
      4

Vind het wel opvallend dat ik deze array'tjes bijna nergens tegenkom ! jammer wel eigenlijk.... ik was erg te spreken over het setje.
      Last edited by DiGiCowboy; 19-06-08, 08:43.

Comment

• badboyscrew
        • Aug 2000
        • 304

Kom het regelmatig tegen :-)
        Maar zou kunnen komen omdat we 30 kiva's en 10 kilo's met 6 la-4en in de verhuur hebben.
        groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• sd_2
          • Dec 2005
          • 134

Originally posted by berolios
          p.s.2 Ik vind het érg jammer dat de politiek toch weer een slag heeft geslaan en je dit systeem dus (blijkbaar) niet flexibel kunt gebruiken waar het gaat om versterkers en processoren. Vooral die processoren vind ik erg jammer, want als je bijvoorbeeld (effe lekker kort door de bocht genomen) een Lake Dolby met een DBX Driverack vergelijkt heb je het toch écht wel over een andere sound. Wat voor processoren zitten er in die nieuwe versterkers dan? L'Acoustics werkt nu toch weer samen met Camco, toch? Waarschijnlijk zullen het geen slechte processoren zijn, maar toch... je bent het liefste toch flexibel in je set, niet?
          Klopt, camco is de ampen-bouwer, ik meende zelfs dat de DSP ook uit die schuur komt, waarschijnlijk dan wel samen ontwikkeld met L'Acoustics. Ik dacht me ook te herinneren dat de ampen in de P-serie van L'Acoustics dan weer uit de schuur van Powersoft kwam.. maar dat weet ik echt even niet meer zeker.

Wel kan ik beamen dat de LA4 en LA8 ampen ruk zijn. In ieder geval in mijn ogen. Heb laatst eens een klus mogen doen met 2x dV-sub + 3 dV-dosc erop per kant. Alles op LA8 ampen, klinkt niet slecht, maar de gebruiksvriendelijkheid is ver te zoeken vergeleken met de Lake. Je mag als techneut zelf niet meer bepalen wat je wilt doen met je geluid, als het op eq'en aankomt. Je krijgt 6 banden, waarvan de eerste en laatste laag en hoog afkap is, 2e band zit op vaste freq. 3e band is helemaal vrij in F en Q, en de 4e en 5e band zijn ook gelokt op een frequentiedeel, je mag hier ook alleen je gain gebruiken. Dus welgeteld heb je maar 1 echte parametrische band in die DSP. Ook mag je helemaal niks meer doen aan de gaining in de top zelf, die blijft nu ook gelokt. Je kan alleen de gaining tussen sub en top aanpassen. Geef mij maar liever een Lake waar je tenminste ook echt je ding op kan doen!!

Comment

• sd_2
            • Dec 2005
            • 134

[quote=berolios;465431Uiteraard, ga je nu bijkopen, dan zit je in principe wel vast aan de nieuwe systeem-opzet en is je eigen set niet meer helemaal homogeen.[quote]
            Dat geld alleen als je nieuwe serie speakers wilt gaan gebruiken. Op de oude speakers (V-Dosc, dV-dosc en ARCS bijvoobeeld) kan je gewoon nog traditionele ampen zetten, ook kan je deze ampen nog gewoon kopen via L'Acoustics en zijn de presets ook nog vrij de te downloaden. Alleen niet voor de Lake.. Sinds L'Acoustics de banden met Lab heeft verbroken krijg je ook geen Lake presets meer omdat Lake en Lab nu samen zijn... helaas is dat.. (gelukkig heb ik ze nog genoeg ge-back-upt staan )

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Originally posted by DiGiCowboy
              Hoi Salsa,

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik het topic startte, maar dan toch hier ff wat foto's. (heb ze denk ik per ongeluk gewist tijdens updaten van mijn site)
              1
              2
              3
              4

Vind het wel opvallend dat ik deze array'tjes bijna nergens tegenkom ! jammer wel eigenlijk.... ik was erg te spreken over het setje.
              Hey DiGiCowboy!

helaas zie ik op deze links ook niets....

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by sd_2
                L'Acoustics blijft ook gewoon LA48's leveren (en via LAb kan je ook nog FP6400's kopen) dus voor alle bestaande speakers kan je nog steeds uit de voeten.. Alleen de nieuwe speakertjes gaan inderdaad een probleem geven wanneer je andere versterkers/processors wil gaan gebruiken....

Helaas, heel jammer van die Fransmannen

Ik veronderstel dat als je als bedrijf dit soort line array kunt kopen, een rack nieuwe versterkers er ook wel afkan.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Zijn er ondertussen al meer mensen met ervaringen met de Kiva's ?

Ik heb de komende periode wat projecten staan, waarvoor ik nog op zoek ben naar een geschikt systeem. Een kleine line-array heeft hiervoor wel mijn voorkeur. Denk dus aan D&B t10 of Kiva of ??

Comment

• badboyscrew
                    • Aug 2000
                    • 304

Wij waren de eerste in nederland met kiva.
                    En het bevalt nog steeds super doen er veel verschillende dingen mee van klassieke concerten tot normale concerten.
                    Klinkt lekker is licht en dat is weer fijn als je ze aan een genie wil hangen.
                    rigging is super makkelijk.
                    groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by badboyscrew
                      Wij waren de eerste in nederland met kiva.
                      En Veen <--> Dongen is om het hoekje.

Comment

• rayoflight
                        • Aug 2010
                        • 11

wij hebben in ons theater (de Leest) in Waalwijk sinds anderhalf jaar een Kiva set. Echt geweldig spul,Alex weet hier ook meer van de specs :
                        L+R gestacked 2 kilo met 4 kiva
                        L+R gevlogen 1 kilo met 3 kiva
                        Cluster 6 kiva
                        outfill beide kanten 1 8xt
                        sub : Dv-Sub
                        dit alles draait op 5 LA4 en 1 LA 8 amp.
                        bij 120KW stop ik meestal !!!

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Originally posted by rayoflight
                          L+R gestacked 2 kilo
                          L+R gevlogen 1 kilo
                          Potverdorie, das echt licht!

Mvg,

Teun
                          Last edited by 4AC; 03-04-11, 14:31.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by 4AC
                            Potverdorie, das echt licht!

Mvg,

Tewun
                            2 melkpakken en 1 melkpak.

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

De set in de Leest is mij inderdaad bekend. Ik heb al een paar keer het genoegen gehad daarop een productie te mogen doen. Klink gewoon erg goed. Zeer goede spreiding en dekking in de zaal. Erg prettig om mee te werken. zeer compact, maar meer dan voldoende power.

Vandaar ook mijn interesse om de Kiva wellicht te gaan inzetten voor andere producties, en dus hier de vraag of er al meer mensen zijn die dat doen, en de ervaringen.

Comment

• Turboke
                                • Oct 2006
                                • 463

Waar blijven de foto's,

Comment

Working...