AC DC A'dam Arena 2009

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

AC DC A'dam Arena 2009

Ik zag deze foto

Was geinspireerd:

Rock and Roll!!!

In ieder geval genoeg 8-lights en herriekasten

Mensen met meer info? PA?

d&b Audiotechnik
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Electro Voice X-Array, touren ze wereld wijd mee..

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Denk één van de weinige grote acts die nog niet met een line array werkt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• bop
        • Nov 2008
        • 1

because the band doesn''t like the pencil look. Geen grapje

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

waar zijn al die systemen van de mega acts eigenlijk naartoe verdwenen?
          'der moet toch een behoorlijke stapel hout ergens liggen zou je zeggen.
          En zo vaak kom ik geen oude "X-array kaliber" tegen in het veld.
          lekker belangrijk!

Comment

• AH
            • Apr 2004
            • 248

Er hingen wel 4 linearray delay,s. Had tijdens het voorprogamma m,n bedenkingen over het geluid, maar toen de hoofact begon viel het me niet tegen. (het blijft een galmbak die Arena)
            Want z,on "ouderwets systeem" gaat wel ouderwets Rock and roll Snoeihard, iets wat ik bij een Linearray meestal mis.
            Anne Homan

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

toch wel een indrukwekkende speakerset daar rechts op de foto

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Rock and roll alla AC DC versterken met line array = blasfemie

Comment

• peterwagner
                  • Oct 2008
                  • 317

Originally posted by frederic
                  Rock and roll alla AC DC versterken met line array = blasfemie
                  Wees blij dat ze niet met een conventionele PA draaien, dat is in stadions nog dramatischer dan line array.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by peterwagner
                    Wees blij dat ze niet met een conventionele PA draaien, dat is in stadions nog dramatischer dan line array.
                    Lijkt toch heel sterk op een conventionele PA wat ik op de foto zie....

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Afgezien van de horizontale spreiding van de Xf (X-Array) topkast die 40 graden is. Is het verticale afstraalgedrag 20 graden. Wat erg smal is waardoor het geluid echt gericht kan worden. Echter het is geen line array als je het mij vraagt.
                      d&b Audiotechnik

Comment

• Freaky
                        • Sep 2008
                        • 12

nou

oke dan een kleine toelichting;
                        AC/DC draait met het EV X-array Systeem omdat alleen dit systeem de "druk" kan leveren die zij in hun sound zoeken. Een dergelijk hoorngeladen geluidssysteem levert veel meer druk dan welk line array dan ook. AC DC heeft enkele jaren geleden het X-line systeem gebruikt, dit is een van de meest krachtige line array systemen ter wereld: (X-line levert net zoveel druk dan V-DOSC) Alleen toch werd hierin niet de sound gevonden die men bij AC/DC graag wil horen, een gitaar moet op de borst te voelen zijn... en dit lukt wel met het Xarray systeem. Ook was er in de arena een ongeevenaarde luidheid te horen. (oordopjes benodigt dus !) Er is naar mijn weten geen line array systeem dat op 135 meter afstand nog 105 db haalt......

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Originally posted by AH
                          Er hingen wel 4 linearray delay,s. Had tijdens het voorprogamma m,n bedenkingen over het geluid, maar toen de hoofact begon viel het me niet tegen. (het blijft een galmbak die Arena)
                          Want z,on "ouderwets systeem" gaat wel ouderwets Rock and roll Snoeihard, iets wat ik bij een Linearray meestal mis.
                          Hebben ze voor de delays niet toevallig gebruik gemaakt van de aanwezige Martin(??) arrays die standaard in de Arena hangen dan ??

Comment

• AH
                            • Apr 2004
                            • 248

Nee hoor dit was speciaal ingehangen als aanvulling op de "gewone PA".
                            En ik blijf er bij dat dit soort volume,s met "Ballen" niet weggelegd zijn voor line array,s
                            Anne Homan

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by AH
                              Nee hoor dit was speciaal ingehangen als aanvulling op de "gewone PA".
                              En ik blijf er bij dat dit soort volume,s met "Ballen" niet weggelegd zijn voor line array,s
                              Kan de muziek van ACDC best waarderen, alleen zou ik, nu ik dit lees, nooit naar een concert gaan. Ben zuinig op mijn oortjes, snap ook niet wat er nog mooi aan is om de hele avond je trommelvliezen in de clip te jagen.
                              Overigens wel heel indrukwekkend, zeker vergeleken bij een line array.

Comment

Working...