Microfoons opbergen, meenemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Originally posted by RenéE
    Tussenschotjes in de bakken maken en een deksel er op? Wil je de mics in etuis blijven vervoeren of gewoon los? Wil je naar elke klus een min of meer standaard set microfoons meenemen of kan dit nogal verschillen?

Ik ben er overigens groot voorstander van om microfoon en klem bij elkaar te houden. Niet passende klemmen zijn vrij irritant, evenals het moeten zoeken naar passende (om er vervolgens achter te komen dat de passende al voor andere mics in gebruik zijn genomen).
    Om nog maar te zwijgen over het moeten zoeken naar dat ene statief met die afwijkende maat. 'Oh die grote? Die staat thuis. Ik dacht dat we geen draadloze handhelds zouden gebruiken.' En haal dan maar eens in schubbekuttenveen ergens een adapter vandaan!

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Noobie
      • Dec 2007
      • 223

De meeste mic's liggen bij mij gewoon in een etui (bijgeleverde sennheiser) in een 19" lade. Gaat al jaren goed, je moet alleen het rack waar die lade in zit ff rustig tippen in de vrachtwagen/bus. En zorgen dat de lade nagenoeg vol zit met etui's natuurlijk. Klem blijft wel altijd bij de mic. Ook de beltpacks e.d. gaan op die manier gewoon in dezelfde 2HE lade mee.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Mikes,

Voor de meeste mikes heb ik net zo'n case
        als daviddewaard (pagina 1).
        Makkelijk te vervoeren en de losse adaptors kunnen
        er ook bij.
        In het midden passen zelfs de kitdoosjes van DPA.
        Case wel bij de regie laten staan ja.

Ik heb ook nog AKG 414's, die vervoer ik in de bij-
        geleverde koffer.

Handhelds, beltpacks en vlaggen liggen in het schuim
        in 3 laden. Probeer binnenkort wel ff foto'tje van te
        schieten.

grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• SH1000
          • Dec 2009
          • 220

Originally posted by showband
          Schuim snij je gewoon met een broodmes.
          Ik doe het countour door en door.
          En dan halveer ik het uitgesneden stuk. Die stop ik terug in het gat. En klaar.

Goed idee.

Maar wat voor schuim gebruiken jullie en waar haal je het?
          Ik heb zojuist een hele MEGA-Hornbach afgestruind, maar kan eigenlijk niets naar mijn zin vinden .

'T is overigens voor een koffer ~ 45 x 35 x 20 cm waar ik mijn microfoons + bijbehoren in op wil bergen.
          Good is the enemy of Great
          [Jim Collins]

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Elke flightcase boer of webshop heeft het. wij halen het bij de schuimkoning op de beeklaan in den haag

verkrijgbaar in diverse kleuren en dikten
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 650

Originally posted by NesCio01
              1: 5 van de 7 laden iets open.
              ....rechtsboven de DI's in het foam
              ....daartussen klemmen, JanWillems enz.

2: 2 vlaggen, 4 kleintjes een batterijenetui en frequentielijst

3: 1 vlag met daaronder BNC_kabelvak, ruimte voor 6 beltpacks en CD's

4: plaats voor 6 handhelds en 6 adaptors

ben er zelf erg content mee!

Ziet er erg netjes uit, ben zelf ook wel een voorstander van dingen op een vaste plek te liggen (heb soms een licht chaotische inslag).

Durf nu eigelijk haast niet meer te zeggen dat ik zo'n beetje al mijn draadgedragen mics en wireless in de origenele dozen (of wat er van over is) vervoer

Comment

• sn-partyservice
                • Jan 2011
                • 14

Zou het mogelijk zijn dat de foto's op nieuw er worden op gezet?

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Even een enorme KICK...

Ik ben ook aan het denken hoe ik het slimste mijn mics en kabels moet vervoeren en opbergen.
                  Om mijn mics in een losse case te stoppen is een oplossing. Net als al mijn xlr kabels, multi en snakes.

Nu loop ik al een tijdje te denken om dat eens allemaal anders te gaan doen en het in 1 of 2 cases met laden te stoppen.
                  Een lade met mics en DI's, een lade met kabels en een grotere met de multi en een lade met de snakes.

Mij lijkt het erg gemakkelijk zeker in de oefenruimte van me zodat alles netjes opgeruimd is.

Nu ben ik benieuwd hoe dat bij de meeste collegas gebeurt...met een losse case of met een vergelijkbaar principe.

Of hebben jullie inmiddels ook een heel nieuw principe..met andere woorden...kan het slimmer...handiger...sneller?? Of zelfs veiliger voor de mics en DI's????
                  Last edited by drbeat; 10-08-13, 19:44.
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by drbeat
                    Even een enorme KICK...

.........kan het slimmer...handiger...sneller?? Of zelfs veiliger voor de mics en DI's????
                    ik vind van wel

Comment

• drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

Originally posted by MacGyverSounds
                      Jaaaa... Zo iets bedoel ik...niet in die hoeveelheid want ik heb maar 1 zon kistje nodig maar zo iets heb ik in mijn hoofd.

Mag ik aannemen dat je zelf ook zo werkt??

Van de week maar eens wat gaan uittekenen..

En die lades met dat ladesysteem zijn oerdegelijk...die kunnen aardig wat hebben..

Dank u!

Zijn er nog meerderen die op deze manier werken? Mij lijkt t prima werken maar kan me vergissen.
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Hier ook soortgelijke ladencases.
                        Voor de microfoons gebruiken we meerdere van deze inlays: http://www.penn-elcom.com/default.asp?PN=M6001
                        Daar kunnen 25 microfoons in + 4 condensator pijpjes. De meeste microfoons passen daar probleemloos in, standaard Shure SM57/58 maar ook een AKG C414 of een Sennheiser MD421. (Schuim geeft best makkelijk een beetje mee).

Een beta 52 is wel weer lastig, dus die moet er los naast, net als een beta 91 of andere specials, maar die stop je dan gewoon in een tasje.

Naar mijn idee werkt dit systeem gewoon handig, ook voor festivals, van bovenaf heb je een prima zicht over wat je bij je hebt.

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

@Hugo: Ik houd mijn 414's toch maar in bijgeleverde case,
                          dat vind ik toch veiliger voor deze mikes.

@DrBeat: Nico van
                          NL-cases heeft ze zo goed als op voorraad

grtz

Nes
                          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...