Iemand nog VDosc gebruikt afgelopen weekend?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Hallo Henk,

De 2x K1SB is 99% zeker als Low (200 tot 34Hz), dus niet alleen ondersteuning als sub maar ook het laag. (oa meer richting over het pa om interferentie met omliggende delays te verminderen)

SB28 hangt inderdaad in cardioide opstelling, zijn ze een paar jaar geleden mee begonnen icm die speciale beugels en dat is nooit veranderd.

Fills voor de tribune zijn deels kosten en ook omdat de tribunes niet ontworpen worden alszijnde dansoppervlak, er is ook onmogelijk dezelfde kwaliteit te halen als op te vloer.
    There is no substitute for imagination

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Henk1
      Zo te zien maken ze nu ook gebruik van K1 in de zaal ipv V-Dosc. Mijn vraag is, wat is de functie van de 2 K1-SB's bovenin, aangezien er al SUB achter hangt? Is dat om meer laag een bepaalde richting op te sturen?
      De K1-SB hangt er om meer controle te krijgen over het laag en laag-mid, de array-lengte is daar belangrijk voor.
      Klopt t dat de SB-28 in cardioide opstelling zijn gevlogen? Daarmee zou een eerdere vraag beantwoord zijn.
      Zo te zien wel, en is ook een heel logische keus gezien de richting van de uitdoving.

Groetjes, Henk
      Zie antwoorden in het blauw.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Henk1
        • Feb 2013
        • 7

Originally posted by qvt
        Hallo Henk,

De 2x K1SB is 99% zeker als Low (200 tot 34Hz), dus niet alleen ondersteuning als sub maar ook het laag. (oa meer richting over het pa om interferentie met omliggende delays te verminderen)

SB28 hangt inderdaad in cardioide opstelling, zijn ze een paar jaar geleden mee begonnen icm die speciale beugels en dat is nooit veranderd.

Fills voor de tribune zijn deels kosten en ook omdat de tribunes niet ontworpen worden alszijnde dansoppervlak, er is ook onmogelijk dezelfde kwaliteit te halen als op te vloer.
        Oke dus als ik het goed begrijp worden de K1-SBs niet puur ingezet als sub.

Die Cardioide opstelling was wel verwacht maar nu kun je het eindelijk mooi zien.
        Ik ben maar een leek, klopt t dat daarmee de hoeveelheid geluid aan de achterkant, dus richting het dak daarmee wordt verminderd? (even kort gezegd)

Over die kara's, sinds een aantal jaren creeert met juist extra dansoppervlak boven de tribunes. Maar je hebt gelijk het is een tijdelijke constructie en het betreft meerdere decks in verschillende hoogtes (trapsgewijs).
        Is het daarom ook lastig het geluid goed te krijgen? Waarom draait men dan niet de arrays richting de tribunes ipv ze in de lengte richting te houden. Dat zou iig de hoge tonen ten goede komen toch?

Comment

• Henk1
          • Feb 2013
          • 7

Originally posted by MusicXtra
          Zie antwoorden in het blauw.
          Thanks voor je antwoorden Duidelijk

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Henk1
            Oke dus als ik het goed begrijp worden de K1-SBs niet puur ingezet als sub.

Die Cardioide opstelling was wel verwacht maar nu kun je het eindelijk mooi zien.
            Ik ben maar een leek, klopt t dat daarmee de hoeveelheid geluid aan de achterkant, dus richting het dak daarmee wordt verminderd? (even kort gezegd)
            de K1-SB moet je zien als een K1 zonder mid/hoog sectie, dit is een kast bedoelt om de array lengte te vergroten voor meer controle over het laag.
            Hij loopt dus ook net zo ver door als de 15" drivers in de K1 top.
            Die cardoide opstelling is inderdaad bedoelt om alles wat richting dak gaat uit te doven. In feite staat de bovenste kast alles 'op te zuigen' wat de drie kasten eronder produceren, die bovenste kast levert dan ook geen bijdrage aan de geluidsdruk naar beneden.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Henk1
              • Feb 2013
              • 7

Bedankt voor je antwoord, het is me duidelijker geworden

Comment

Working...