Iemand nog VDosc gebruikt afgelopen weekend?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

het decor vond ik wel heel vet uitgelicht en leuke dingen mee gedaan met de intro's..
    maar ook ik vond persoonlijk het kruis als decor.. in 2008 (?), een stuk vetter waar gewoon belachelijk veel verlichting inzat,

ben ook wel benieuwd of er een lijst ergens staat met wat er zoal met zo'n feestje aan verlichting in gegaan is..

en welke tafel ze gebruiken,

dit word dan in 2 dagen opgehangen volgens mij,
    (hoe werkt dat trouwens met bijvoorbeeld die intro's.. word dat 'live' gedaan (wat volgens mij bijna onmogelijk is), of is hier een extern timecode systeem aanwezig?)
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• qvt
      • Oct 2009
      • 721

Originally posted by BMP Sound Services
      Ik merk het ja. Alleen klopt het niet helemaal.
      Zal vast niet helemaal kloppen Ik heb ook alleen opgenoemd wat ik zag, kreeg alleen te horen dat er voor de sidefills camco's lagen en dat de aansturing galileo's waren.

Maar wat was jou functie tijdens deze productie?

Over het volume gesproken, de doscen speelden lang niet op hun max. Ze hingen ook maar enkele meters boven het publiek en ze waren juist zo opgehangen om meer volume te kunnen maken zonder de overlast te verergeren. Toen ik binnenkwam (wat overigens ERG lang duurde gezien de drukte) was het volume aangenaam en kon je nog goed praten met elkaar, maar later gingen de otoplastiekjes toch echt in
      There is no substitute for imagination

Comment

• qvt
        • Oct 2009
        • 721

Originally posted by Tummy
        het decor vond ik wel heel vet uitgelicht en leuke dingen mee gedaan met de intro's..
        maar ook ik vond persoonlijk het kruis als decor.. in 2008 (?), een stuk vetter waar gewoon belachelijk veel verlichting inzat,

ben ook wel benieuwd of er een lijst ergens staat met wat er zoal met zo'n feestje aan verlichting in gegaan is..

(hoe werkt dat trouwens met bijvoorbeeld die intro's.. word dat 'live' gedaan (wat volgens mij bijna onmogelijk is), of is hier een extern timecode systeem aanwezig?)
        Flashlight deed licht. Laserimage zeer waarschijnlijk de lasers en het grootste deel geluid hing dinsdag al hoorde ik van een bekende.

er hing kwa licht in ieder geval

- veel atomics met scrollers
        - vari*lite wash en spots
        - Striplights
        - Syncrolite B52 of dergelijke spot
        - de "takken" en kleine trussjes in de zaal hingen aan cyberhoists

- bij de regie zag ik Hog ipc's en een Ma staan
        There is no substitute for imagination

Comment

• wouter_jp
          • Aug 2003
          • 105

Originally posted by Robert H
          We praten over 108 kasten V-Dosc met 72 subs, zonder de (toch al niet misselijke) main-PA mee te tellen! Volgens mij klopt het lijstje niet helemaal, maar een snelle rekensom brengt ons op een kastje of driehonderd!
          nee klopt niet helemaal.
          waren er iets meer:

main

88 sb28 gevlogen
          32 sb28 op de vloer
          20 sb 218 voor dancedecks ( camco / la48 )
          4 sb28 achter foh
          144 v-dosc gevlogen
          48 dv-dosc voor dancedecks ( camco )
          22 LA 8 racks + 4 losse la8 in het dak ( 70 x la 8 )
          4 LA 8 racks op de grond voor sub 1 x losse la 8 foh ( 13 la8 )
          2 la48 racks
          10 camco racks
          10 115 fm dj/mc
          1 x h2000
          2 x dolby
          2 x galileo
          stapeltje switches

vip
          12 x dv-dosc
          8 x dv-sub
          spelen !!

Comment

• DJ_Progrezz
            • Apr 2008
            • 104

Originally posted by RenéE
            @DJ_Progrezz

Heb van een bezoeker gehoord dat het volume juist helemaal niet buitenproportioneel was.

Er spelen meer zaken dan alleen 'geluidsdruk', zoals het reeds genoemde overlast maar ook de akoustiek. Dat je deze oplossing zomaar als belachelijk bestempelt komt vrij kortzichtig over.
            Ik deed mijn reactie na gezien te hebben hoeveel subs er per delaystack worden meegevlogen. Als het echt is om geluidsdruk tegen te gaan moeten er dat zeker en vast niet zoveel zijn, uit zo'n SB28 komt best wat druk. Mij lijkt het dan logischer om rondom de hal cardioide stacks te plaatsen. Ik vraag me wel af hoe de sub spreiding was met de huidige opstelling. Een subwoofer is een omnidirectionele geluidsbron... geeft dat daar geen problemen met delay??

Zulke gigantische opstellingen zoals in de openingspost worden vaak ook om heel andere redenen geplaatst dan enkel egale spreiding. Keihard uitpakken is daar vaak 1 van. Zowel voor de verhuurfirma als voor de organisatie van het feest is het enorm graag om zoiets indrukwekkend te kunnen tonen aan het publiek.

Ik kan natuurlijk fout zijn, maar 100% bullshit zal het toch niet zijn.

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 378

Originally posted by DJ_Progrezz
              Zulke gigantische opstellingen zoals in de openingspost worden vaak ook om heel andere redenen geplaatst dan enkel egale spreiding. Keihard uitpakken is daar vaak 1 van. Zowel voor de verhuurfirma als voor de organisatie van het feest is het enorm graag om zoiets indrukwekkend te kunnen tonen aan het publiek.

Ik mag toch hopen dat jouw uitleg inderdaad geen bullshit is. Ik heb met open mond de correctie op mijn rekensommetje gelezen.Dit móet toch wel een kwestie van "kijk ons nou" geweest zijn?

Nu wil ik niet generaliseren, maar het zal de gemiddelde Qlimax-bezoeker toch een rotzorg zijn wat er boven het benevelde hoofd bungelt?

Comment

• flash-a-new-generation
                • Nov 2006
                • 228

Originally posted by Tummy

Daar kan ik wel iets over vertellen. de show in 2008 werd gedaan om 2 GMA.. volgens mij eentje voor de tijdcode dingetjes en een voor Live. De intro's van DJs en de verhalen zijn Time code shows.. dat is ook wel te zien.. maar daardoor zeker niet minder indrukwekkender! Ook was er een spare aanwezig en een take over backstage. maar daar zullen de mensen die meegeholpen hebben aan de show jou meer over kunnen vertellen. Er wordt al een aantal dagen voor aanvang show de time codes en de Quepunten virtueel geprogrameerd bij Tenfeet. Ik ken dan toevallig de lichtman die het vorig jaar gedaan had (2008). en die GMA stond dan ook nokkie vol!

vorig jaar hing er in de circel nogal wat pixeltracks (of wat er op leek) en een hele shitload VL3000 en ander vari*lite materiaal, Mac2000 en volgens en nog meer materiaal van Flashlight. Ik weet niet hoeveel VL'en precies..
                EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Originally posted by flash-a-new-generation
                  en die GMA stond dan ook nokkie vol!
                  Dat moet dan hoogstens voor een shitload aan bijster interessante chases in het LED-object boven de DJ zijn geweest, dat was het enige waar echt tijd aan besteed leek. En dat terwijl een simpel matrix-sturinkje daar veel mooiere dingen uit had kunnen halen in minder tijd, dan was er tenminste wat meer aandacht aan de rest van het licht besteed.

Kortom, vond het vorig jaar zeer matig. Dit jaar niet genoeg van gezien (nog).
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

Originally posted by Robert H
                    Ik mag toch hopen dat jouw uitleg inderdaad geen bullshit is. Ik heb met open mond de correctie op mijn rekensommetje gelezen.Dit móet toch wel een kwestie van "kijk ons nou" geweest zijn?

Nu wil ik niet generaliseren, maar het zal de gemiddelde Qlimax-bezoeker toch een rotzorg zijn wat er boven het benevelde hoofd bungelt?
                    Dat kijk ons nou moet idd bijna wel.

Als we eens naar de truukjes van Ratsound kijken, wie leest zijn blogs niet? Dan is al snel op te maken dat met minder dan de helft van tenminste de bassen al veel meer te doen is. Ik zie Ratsound stapeltjes sb28 maken van 16 stuks per kant, en een handje vol voor het podium voor minimaal hetzelfde aantal bezoekers bij live optredens.

Het ziet er idd imposant uit, al die bananen in het dak, heb je meteen een stukkie aankleding :P (thema was monkey's??)

Maar of het allemaal noodzakelijk is?
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Tummy
                      • Nov 2008
                      • 324

Originally posted by flash-a-new-generation
                      Daar kan ik wel iets over vertellen. de show in 2008 werd gedaan om 2 GMA.. volgens mij eentje voor de tijdcode dingetjes en een voor Live. De intro's van DJs en de verhalen zijn Time code shows.. dat is ook wel te zien.. maar daardoor zeker niet minder indrukwekkender! Ook was er een spare aanwezig en een take over backstage. maar daar zullen de mensen die meegeholpen hebben aan de show jou meer over kunnen vertellen. Er wordt al een aantal dagen voor aanvang show de time codes en de Quepunten virtueel geprogrameerd bij Tenfeet. Ik ken dan toevallig de lichtman die het vorig jaar gedaan had (2008). en die GMA stond dan ook nokkie vol!

vorig jaar hing er in de circel nogal wat pixeltracks (of wat er op leek) en een hele shitload VL3000 en ander vari*lite materiaal, Mac2000 en volgens en nog meer materiaal van Flashlight. Ik weet niet hoeveel VL'en precies..
                      oke duidelijk,
                      leek mij ook al onmogelijk om dit alles nog vlak voor het feest te programeren.. dan is er ook een hele lijst aanwezig met waar wat moet staan, en op welk adres/lijn deze fixture moet..

ik zag idd een foto van 3 dagen voor aanvang, toen werd alleen nogmaar het podium en geluid gebouwd, en een paar dagen later hing de hele show er al in,

vandaar
                      Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

Originally posted by DJ_Progrezz
                        Ik deed mijn reactie na gezien te hebben hoeveel subs er per delaystack worden meegevlogen. Als het echt is om geluidsdruk tegen te gaan moeten er dat zeker en vast niet zoveel zijn, uit zo'n SB28 komt best wat druk. Mij lijkt het dan logischer om rondom de hal cardioide stacks te plaatsen. Ik vraag me wel af hoe de sub spreiding was met de huidige opstelling. Een subwoofer is een omnidirectionele geluidsbron... geeft dat daar geen problemen met delay??

Ik denk toch dat dit iets te simpel geredeneerd is. Anders zou men dit altijd wel zo doen, bovendien kost dit de organisatie natuurlijk veel meer geld bij een gelijke ticketprijs. Als je een beetje op de hoogte bent van de Qdance feesten in Gelredome weet je dat er vorige keer geexperimenteerd is met het geluid daar wat niet goed gewerkt heeft. Dit heeft ook geresulteerd in een boel klachten over het geluid op diverse fora. Ditmaal heeft de organisatie ook beloofd dat het ditmaal goed voor elkaar zou zijn. En dus heeft Rentall blijkbaar niets aan het toeval overgelaten en er een gigantische hoeveelheid kasten in gehangen...

Comment

• @lex
                          • Jul 2006
                          • 1087

Iemand enig idee wat je met minder kasten (bijvoorbeeld een kwart; wat denken de experts?) en meer financiele middelen voor akoestische aanpassingen zoals die ook zijn toegepast in de Gashouder in Amsterdam door ontwerper Jan Panis? Ik denk dat er op dat vlak nog heel veel kan worden ontdekt...

Dan zijn er twee vragen:

Wie weet wat er minimaal aan FOH benodigd zou zijn evt met gepaste delay stacks en wat dit aan huur zou kosten?

Wie weet hoeveel het zou kosten een hal als het Gelredome akoestisch aan te passen? Het hoeft geen HMH te worden, maar de galmstraal een groot deel naar achteren verplaatsen zou al voldoende zijn om het met enkele delays uit te versterken.

Voor de duidelijkheid: grote locaties zijn niet mijn specialiteit, maar ik vraag het me hier hardop af!

@lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• jadjong
                            • Oct 2003
                            • 654

Lees deze pdf maar eens. http://www.proaudiovideo.info/downlo...nmusichall.pdf

Daarin wordt gesproken over een materiaalprijs van 15.- per vierkante meter en een dempende werking tot 50Hz. Ga nu maar uitrekenen wat de interne oppervlakte van het Gelredome is

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by Watt Xtra
                              Dat kijk ons nou moet idd bijna wel.

Als we eens naar de truukjes van Ratsound kijken, wie leest zijn blogs niet? Dan is al snel op te maken dat met minder dan de helft van tenminste de bassen al veel meer te doen is. Ik zie Ratsound stapeltjes sb28 maken van 16 stuks per kant, en een handje vol voor het podium voor minimaal hetzelfde aantal bezoekers bij live optredens.

Het ziet er idd imposant uit, al die bananen in het dak, heb je meteen een stukkie aankleding :P (thema was monkey's??)

Maar of het allemaal noodzakelijk is?
                              Watt Xtra, ik maak mij daar allemaal geen zorgen meer in. Als zij graag 144 VDOSC systemen laten vliegen, is dat goed voor de commerce.

Comment

• DJ_Progrezz
                                • Apr 2008
                                • 104

Originally posted by sjoerd
                                Ik denk toch dat dit iets te simpel geredeneerd is. Anders zou men dit altijd wel zo doen, bovendien kost dit de organisatie natuurlijk veel meer geld bij een gelijke ticketprijs. Als je een beetje op de hoogte bent van de Qdance feesten in Gelredome weet je dat er vorige keer geexperimenteerd is met het geluid daar wat niet goed gewerkt heeft. Dit heeft ook geresulteerd in een boel klachten over het geluid op diverse fora. Ditmaal heeft de organisatie ook beloofd dat het ditmaal goed voor elkaar zou zijn. En dus heeft Rentall blijkbaar niets aan het toeval overgelaten en er een gigantische hoeveelheid kasten in gehangen...
                                Geluid is een fysisch verschijnsel. Je kan dat allemaal uitrekenen. Als het op papier werkt, zou in principe in de werkelijkheid ook moeten werken.

Dat klinkt natuurlijk veel makkelijker dan het is. Maar het is allemaal geen rocketsciencer. Er zijn gewoon zo weinig bedrijven die eens iets berekenen. Een delay ter plaatse instellen dmv het aantal voetstappen kan op bepaalde producties werken, maar niet op zoiets. Je kan echt wel een opstelling maken zonder het eerst op te hangen.

Comment

Working...