Iemand nog VDosc gebruikt afgelopen weekend?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Originally posted by MusicXtra
    Je kunt alles wel willen vangen in wettelijke bepalingen maar dan moet er ook op gecontroleerd worden. En willen wij wel dat de overheid zich overal mee bemoeit?
    Deels mee eens, maar als ik niveau's hoor van 140 dB denk ik toch "dat is iets te veel van het goede".

Heb zelf 25 dB dempers, maar dan kom ik dus nog steeds op 115 dB uit.
    Als ik de tabel (86 dB=2 uur, elke 3 dB is een halvering van de tijd) doorzet kom je bij 115 dB uit op een veilige tijd 6 seconden

Da's toch geen feestje meer?

Regels zijn nodig om dit soort jongetjes tegen zichzelf te beschermen:
    Originally posted by hardstyle
    Hardbass 140db, ben benieuwd hoe hard het dit jaar met qlimax gaat, volgende week. Helaas ben ik nog geen 18 anders was ik er zeker heen gegaan.
    Last edited by SoundOfSilence; 01-12-10, 11:57.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by SoundOfSilence
      Deels mee eens, maar als ik niveau's hoor van 140 dB denk ik toch "dat is iets te veel van het goede".
      Da's toch geen feestje meer?
      Dat ben ik helemaal met je eens.
      Alleen heeft de geschiedenis geleerd dat de overheid meestal nogal doorslaat wanneer zij zich erin mengt. En bovendien mensen op pad stuurt die niet terzake kundig zijn (ooit een live optreden moeten staken omdat 'meneer de ambtenaar' stellig bleef beweren dat de opgelegde limiet van 80 dBA op 1 meter van de speakers gemeten diende te worden) en volgens mij zit helemaal niemand daarop te wachten.
      @Showband: Heb je em door dat het een ietwat rare vergelijking is?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Uiteraard gaat het aan de kant van handhaving mis en moet men er ook niet in doorslaan.
        Ambtenaren die dergelijke zaken moeten handhaven zouden een goede cursus moeten krijgen (en dan graag allemaal dezelfde) met certificaat.
        Een politieagent die niet recent gecertificeerd is mag ook geen laser-controles doen.

De regels moeten ruim genoeg zijn om met beperkte overlast een feestje te kunnen bouwen, maar strikt genoeg om mensen tegen zichzelf te beschermen.
        Lees: herrie boven de pijngrens is te veel, 75 dB is te weinig.

Het voordeel van een hal zo vol hangen is dat je spreiding heel groot is, waardoor het geluidsniveau wat omlaag kan.
        Rare vraag misschien, maar meet men die 140 dB (of wat het ook is) in A of C weging? Kan me voorstellen dat op zo'n feest het laag immens is, maar dat de rest relatief meevalt.

Comment

• jadjong
          • Oct 2003
          • 654

Wie zegt dat de door een willekeurige forummer genoemde 140dB daadwerkelijk gemeten is? Iemand foto's van een dB-mteer?

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

140 dBC is echt wel haalbaar, tijdens ADE in Panama heb ik 130 dBC gemeten bij de FOH, en die stond zo'n 20 meter van de speakers vandaan . Heb toen toch maar even ingegrepen en een heel stuk zachter gezet.

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Originally posted by jadjong
              Wie zegt dat de door een willekeurige forummer genoemde 140dB daadwerkelijk gemeten is? Iemand foto's van een dB-mteer?
              Al was het 130 of 125 dB... is nog steeds best heel veel.

Comment

• qvt
                • Oct 2009
                • 721

Afgelopen Qlimax was het geen 140 dB Het V-dosc, K1 en de dV outfills klonken lekker maar het laag/sub was waardeloos.. Vorig jaar klonk het goed maar dit jaar was het een drama, alleen rond de 40 a 50 Hz een nare brij van geluid.. Dit was op vrijwel alle plaatsen waar ik heb gestaan, behalve op de tribunes links/rechts van het podium.

Kwa licht/stage ook niet echt om over naar huis te schrijven, ik noem het niet lelijk of slecht.. Maar het leek op de drive-in van om de hoek vergeleken met de show van vorig jaar.

Vind t altijd moeilijk om zoiets te beoordelen, honderden mensen hebben er toch hard voor gewerkt om het weg te zetten maar in mijn ogen hebben ze beter het concept van vorig jaar verder uit kunnen werken. Dat was wel helemaal voor elkaar!
                There is no substitute for imagination

Comment

• Zheny
                  • Mar 2009
                  • 42

Originally posted by qvt
                  Afgelopen Qlimax was het geen 140 dB Het V-dosc, K1 en de dV outfills klonken lekker maar het laag/sub was waardeloos.. Vorig jaar klonk het goed maar dit jaar was het een drama, alleen rond de 40 a 50 Hz een nare brij van geluid.. Dit was op vrijwel alle plaatsen waar ik heb gestaan, behalve op de tribunes links/rechts van het podium.

Kwa licht/stage ook niet echt om over naar huis te schrijven, ik noem het niet lelijk of slecht.. Maar het leek op de drive-in van om de hoek vergeleken met de show van vorig jaar.

Vind t altijd moeilijk om zoiets te beoordelen, honderden mensen hebben er toch hard voor gewerkt om het weg te zetten maar in mijn ogen hebben ze beter het concept van vorig jaar verder uit kunnen werken. Dat was wel helemaal voor elkaar!
                  Helemaal mee eens, geluid qua laag viel tegen, had hele avond mn dempers in mn oren, maar op het laatst gooien ze vaak toch even alle schuiven open en was even benieuwd, even doppen uit en begrijp me niet verkeerd, het was HARD maar vorig jaar zat het laag er goed en stevig in.

Toen ik het Gelredome binnenkwam had ik een aantal minuten het WOW gevoel ( zoals je van Qlimax verwacht), maar daarna zakte het beetje in naar mijn idee.

Volgend jaar gewoon weer heen! misschien dat dan alles anders is.
                  Last edited by moderator; 03-12-10, 16:40. Reason: on topic aub!
                  http://www.licht-geluid.nl

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Kan iemand meer vertellen over het geluid bij Qlimax dit jaar?

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

Misschien bij Q- dance informeren?
                      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• ethen
                        • May 2010
                        • 92

Originally posted by 4AC
                        Kan iemand meer vertellen over het geluid bij Qlimax dit jaar?

Mvg,

Teun
                        ik zou zeggen houd de site van rentall even in de gaten. daar komt vaak ook wel op te staan wat er is gebruikt.

Comment

• Henk1
                          • Feb 2013
                          • 7

Hallo,

De site van Rent-All is geupdate, het volgende is geplaatst op Qlimax 2012:

GELUID:
                          32x - K-1 toppen (gevlogen front)
                          16x - K-1 sub’s
                          (gevlogen sub front)
                          108x - V-Dosc toppen (gevlogen zaal)
                          48x - Kara
                          toppen (gevlogen tribune decks)
                          32x - SB-18 sub’s (gevlogen sub tribune
                          decks)
                          104x - SB-28 sub’s (sub front en gevlogensub zaal)
                          12x - Kudo
                          toppen (infill)
                          106x - LA-8 eindversterkers

Comment

• kvdb013
                            • Nov 2010
                            • 337

Nou nou dat is niet niks!
                            Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• Hitvision
                              • Jun 2003
                              • 388

Originally posted by Henk1
                              Hallo,

De site van Rent-All is geupdate, het volgende is geplaatst op Qlimax 2012:

GELUID:
                              32x - K-1 toppen (gevlogen front)
                              16x - K-1 sub’s
                              (gevlogen sub front)
                              108x - V-Dosc toppen (gevlogen zaal)
                              48x - Kara
                              toppen (gevlogen tribune decks)
                              32x - SB-18 sub’s (gevlogen sub tribune
                              decks)
                              104x - SB-28 sub’s (sub front en gevlogensub zaal)
                              12x - Kudo
                              toppen (infill)
                              106x - LA-8 eindversterkers
                              Zou dat in mijn Vito-tje passen? Indrukwekkend maar hoeveel headroom zou je hebben met 352 cabinets en 106 labjes? Wellicht iets té over de top? Heb geen afmetingen hoor maar puur op gevoel lijkt me dit ietwat ruim bemeten.
                              Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Begrijp ook niet helemaal de bedoeling, met zoveel verschillende bronnen krijg je bovendien heel veel plekken waar kamfilters optreden.

Comment

Working...