Neumannen beschermen tegen verfpoeder

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

Neumannen beschermen tegen verfpoeder

Voor het Holi-feest in Den Haag had ik een paar neumannen bedacht om wat general noise te maken. Tijdens het feest wordt er met verfpoeder gegooid door de feestgangers.
    Tijd voor een beschermoplossing.

Allereerst de Neumann in een latex handschoen gestopt. De duim was groot genoeg.

De handschoen heb ik strak over de kop (van de microfoon dus) getrokken, daarna het hele zaakje water- (en poeder-)dicht getaped met gaffer.

Plopkapje er op om dichtwaaien te voorkomen

En dat maal 4.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Leuke oplossing!
    Plopkapje zelf niet moeten vasttapen?
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

Voor water schijnen condooms een hele goeie oplossing te zijn...
      Geluid komt er goed doorheen maar het water of ander vocht blijft buiten/binnen
      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

En hoe zagen ze eruit na de klus???

Rob.
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• stamgast
          • Feb 2010
          • 253

Keurig schoon! zoals ik ze uit het koffertje haalde. Plopkapje bleef gelukkig ook zitten.
          Wij pakken kleine microfoons (mke-2tjes etc) ook wel eens in in condooms zonder glijmiddel. Werkt ook prima.
          Er gaat een flintertje hoog-definitie uit maar dat eq ik er dan wel weer bij.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

beetje het paard achter de wagen, voor zulke klusjes hebben Neumannen dus geen nut, en neem je een stel cheapo-DAP's, ofzo..

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

Originally posted by MacGyverSounds
              beetje het paard achter de wagen, voor zulke klusjes hebben Neumannen dus geen nut, en neem je een stel cheapo-DAP's, ofzo..
              Maar een dap of cheapo verhuurt niet zogoed als een nieuwemann! Nu kun je zeggen, ivm risico zijn er extra kosten aan verbonden!
              Zie verder dan ook het nut niet in om dergelijke mics op plaatsen te gebruiken waar met verf, vloeistof of ander spul wordt gegooit.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• SoundOfSilence
                • Mar 2007
                • 766

Zou persoonlijk wel de handschoenen binnenstebuiten gebruiken.
                Degene die ik heb liggen hebben een soort talkpoeder aan de binnenkant (bye-bye-neumann).

Ben benieuwd of er meer van dit soort geinig oplossingen bestaan voor dit soort praktische problemen.
                It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1087

Ik zou persoonlijk graag hebben dat het rubbertje wat strakker om de microfoon zou zitten. Ik denk dat zgn. vingercondooms (nee, niet zelf bedacht) een stuk strakker zullen zitten zodat ze minder geluid maken als je ze beweegt.

Daarnaast ben ik het met Mac eens dat het met een mooi setje Behringer ook wel was gelukt!

Goeten, @lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• stamgast
                    • Feb 2010
                    • 253

Originally posted by SoundOfSilence
                    Zou persoonlijk wel de handschoenen binnenstebuiten gebruiken.
                    Uiteraard binnenstebuiten gekeerd!
                    Originally posted by @lex
                    Ik zou persoonlijk graag hebben dat het rubbertje wat strakker om de microfoon zou zitten. Ik denk dat zgn. vingercondooms (nee, niet zelf bedacht) een stuk strakker zullen zitten zodat ze minder geluid maken als je ze beweegt.
                    De bovenkant van de duim zat inderdaad strak tegen de bovenkant, heb ik ook zeker op gelet.
                    Originally posted by @lex
                    Daarnaast ben ik het met Mac eens dat het met een mooi setje Behringer ook wel was gelukt!
                    Gelukkig hebben we die niet meer (hebben nog wel eens een C2 geprobeerd), werken ook niet meer na 200 meter socapex. Fantoom komt dan niet meer aan.

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

Originally posted by stamgast
                      Uiteraard binnenstebuiten gekeerd!

De bovenkant van de duim zat inderdaad strak tegen de bovenkant, heb ik ook zeker op gelet.

Gelukkig hebben we die niet meer (hebben nog wel eens een C2 geprobeerd), werken ook niet meer na 200 meter socapex. Fantoom komt dan niet meer aan.

Fantoom komt niet meer aan? Leg eens uit.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• stamgast
                        • Feb 2010
                        • 253

Originally posted by jans

Fantoom komt niet meer aan? Leg eens uit.
                        Door de weerstand van de kabel komt er niet meer voldoende fantoom aan om de C2 (die blijkbaar nogal wat nodig heeft) te voeden. Een Neumann, Sennheiser of AKG heeft daar wat minder moeite me en werkt wel op lange einden koper (al is het na een kilometer toch ook wel fijn om eerst één en ander voor te versterken).

Comment

• theo4ever
                          • Mar 2003
                          • 18

Voor het Holi-feest in Den Haag had ik een paar neumannen bedacht om wat general noise te maken. Tijdens het feest wordt er met verfpoeder gegooid door de feestgangers.
                          Tijd voor een beschermoplossing.
                          Allereerst de Neumann in een latex handschoen gestopt. De duim was groot genoeg.
                          Mag ik gokken op welke productie dit was??? Hindoestaans Oud en Nieuw??
                          [FONT=Verdana]Je moet een gegeven kabel niet in de plug kijken[/FONT]

Comment

• stamgast
                            • Feb 2010
                            • 253

Zeker! In Den Haag!

Comment

• BvE
                              • Oct 2004
                              • 385

Theo4ever, Stamgast, Theo Stam?

Comment

Working...