Mams spullen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reenee
    • May 2010
    • 9

Mams spullen

Hallo allemaal,

Ik doe al 3 jaar geluid van Mams Zangtheater. 7 dames die ongeveer 4 keer per maand optreden in tehuizen, instellingen en op bijv. verjaardagen. Zij werken met een klein budget.
    Een paar weken geleden heb ik 7 draadloze systemen mogen aanschaffen.
    Gekozen is voor Shure SLX met U 87 Mike. Prima systeem. Maar.... de mixer waar ik mee werk is een eenvoudige MX 12/6 van Yamaha met interne effecten.
    Wat ik wel lekker vind aan deze mixer zijn de groepen. De dames zingen afwisselend solo en samen in 1 nummer.
    Een minpunt aan de mixer is het het feit dat er geen kanaal signaal indicator
    aanwezig is.En de dames willen nog wel eens wisselen van plek Ik ben aan het zoeken naar een andere mixer die dat wel heeft maar ook groepen heeft en interen effecten... Meer dan 8 kanalen is niet eens nodig....
    Hebben jullie nog ideen??? Bijgevoegd een plaatje van het rack... hierop zijn ook
    reacties welkom...

Alvast bedankt.. Reenee

Yfrog Image : yfrog.com/63mamsrekvoorj
    Last edited by Reenee; 02-05-10, 21:56.
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Kijk eens naar de:
    - Midas Venice 160
    - Soundcraft GB2 Rack 12:2
    - A&H MixWizzard WZ3 14:4:2

Allemaal 19" mixers, dus die kun je mooi met een EQ, wat compressie en de draadloze ontvangers in een rackje stoppen.
    Vooral de Midas is een fijne tafel, maar deze is wel wat prijziger dan de rest.

Comment

• Reenee
      • May 2010
      • 9

Geen Effecten

Hoi BJD,

Snelle reactie... Dank.

Alle drie de mixers zonder effecten..
      Dat zou toch wel prettig zijn...

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Daar had ik even overheen gelezen. Echter, de kwaliteit van de interne effecten van kleinere mixers laat over het algemeen te wensen over.
        Je zou dus ook kunnen overwegen om een losse galmunit te gebruiken.

Comment

• darco
          • Sep 2009
          • 135

Ik gebruik sinds kort de presonus studiolive 16.4.2 en ben er zeer tevreden over. Is 19inch en heeft onboard effecten.

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Ik denk zelf dat hij daar het budget niet voor heeft...

Vraag 1: wat is je budget?

Waar je naar kan kijken: A&H PA12, A&H mixwizard 12, Dynacord CMS1000, misschien een Mackie?

Budget willen we weten! En wat ook al gezegd is, je zou ook een losse galm kunnen nemen. Je hebt nog genoeg ruimte in je rack...

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

diverse mixwizzards hebben wel een intern effect. (Digitech)
              lekker belangrijk!

Comment

• Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

Allereerste je rackje; ziet er gewoon netjes uit. De Sony MD is een goed klinkende en bedrijfszekere speler weet ik uit (eigen) ervaring. Ik ben benieuwd hoe je de 2 kanaaltjes compressie inzet bij de 8 zangeressen.
                Je hebt gelijk dat je Yamaha tafel achterblijft bij de rest van dit setje. Met name de beperkte toonregeling (enkele mid) lijkt me te beperkt, zeker omdat je ook geen eq in je rack hebt zitten.

Ja ga vooral voor een tafel ZONDER intern effect. Voor en klein bedrag hebje een veel betere externe galm (evt gebruikt). De al genoemde mixwizzard levert je een flinke verbetering van klank. Wil je beter en heb je budget, kan je idd naar de Midas gaan. Is persoonlijk niet een tafel waar ik graag op werk, maar waarschijnlijk omdat ik meer ben gewend aan AH en soundcraft tafels. Als galm een eenvoudige TC M350 is al een hele verbetering. Heb je budget een M-one. Een gebruikte Lexicon mpx 550 heeft ook alles aan boord voor je vocals.
                ~Clearsound~

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by Gitarist 62
                  Allereerste je rackje; ziet er gewoon netjes uit. De Sony MD is een goed klinkende en bedrijfszekere speler weet ik uit (eigen) ervaring. Ik ben benieuwd hoe je de 2 kanaaltjes compressie inzet bij de 8 zangeressen.

Je hebt gelijk dat je Yamaha tafel achterblijft bij de rest van dit setje. Met name de beperkte toonregeling (enkele mid) lijkt me te beperkt, zeker omdat je ook geen eq in je rack hebt zitten.

Ja ga vooral voor een tafel ZONDER intern effect. Voor en klein bedrag hebje een veel betere externe galm (evt gebruikt). De al genoemde mixwizzard levert je een flinke verbetering van klank. Wil je beter en heb je budget, kan je idd naar de Midas gaan. Is persoonlijk niet een tafel waar ik graag op werk, maar waarschijnlijk omdat ik meer ben gewend aan AH en soundcraft tafels. Als galm een eenvoudige TC M350 is al een hele verbetering. Heb je budget een M-one. Een gebruikte Lexicon mpx 550 heeft ook alles aan boord voor je vocals.

Helemaal gelijk!

Ik gok even over die compressie: gewoon ge-insert op een groepje waar alle zang op zit.

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

En iets digitaals? Lijkt me helemaal ideaal als je altijd met dezelfde presets weg bent. Tweede hands voor nog geen 1000 euro verkrijgbaar (Yamaha O2R).

Comment

• Reenee
                      • May 2010
                      • 9

Compreesie

Heel goed djspeakertje.

Als insert op alle kanalen.
                      Is dit vreemd?? Het kan altijd beter. Maar we zijn met dit groepje maar eens begonnen en ik had nog wat spullen en zo zijn we op stap gegaan.
                      Ik had altijd 7x shure sm 58 gehad met kabels maar dat gaf weinig bewegings vrijheid en de klank was bij een aantal dames wat scherp.
                      Nu hebben we 7 x draadloos shure slx UM 87 en klankmatig is dit al een stap vooruit. Maar ik denk dat we bij aanschaf van een andere tafel klankmatig nog een stap kunnen maken. Budget is ongeveer € 1000.-. Wel zijn dit soort zaken mijn feestje. De dames heb ik eigenlijk nog nooit horen klagen.

Reenee

Comment

• Big Bang
                        • Apr 2008
                        • 652

Dan lijkt een van deze twee me de beste optie. Zelf heb ik het idee dat de GB2 wat netter klinkt, maar ik heb ze nooit naast elkaar gehoord dus een betrouwbare uitspraak is daar niet uit op te maken. Kijk gewoon welke je zelf het meest fijn vind werken..
                        Originally posted by BJD
                        Kijk eens naar de:
                        - Soundcraft GB2 Rack 12:2
                        - A&H MixWizzard WZ3 14:4:2
                        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by Big Bang
                          Dan lijkt een van deze twee me de beste optie. Zelf heb ik het idee dat de GB2 wat netter klinkt, maar ik heb ze nooit naast elkaar gehoord dus een betrouwbare uitspraak is daar niet uit op te maken. Kijk gewoon welke je zelf het meest fijn vind werken..
                          Is het niet een optie om een paar optredens (afwisselend) beide tafels te huren, en kijken welke je het best vindt functioneren en klinken? Ik denk dat je zowel de GB2 als de Wizzard zonder veel moeite ergens in de losse verhuur kan vinden.

Hetzelfde geldt trouwens voor effecten (e.g. galmpjes) en compressors, die kun je eigenlijk het best in je eigen bandsituatie beoordelen.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Originally posted by Reenee
                            Heel goed djspeakertje.

Als insert op alle kanalen.
                            Is dit vreemd?? Het kan altijd beter. Maar we zijn met dit groepje maar eens begonnen en ik had nog wat spullen en zo zijn we op stap gegaan.
                            Ik had altijd 7x shure sm 58 gehad met kabels maar dat gaf weinig bewegings vrijheid en de klank was bij een aantal dames wat scherp.
                            Nu hebben we 7 x draadloos shure slx UM 87 en klankmatig is dit al een stap vooruit. Maar ik denk dat we bij aanschaf van een andere tafel klankmatig nog een stap kunnen maken. Budget is ongeveer € 1000.-. Wel zijn dit soort zaken mijn feestje. De dames heb ik eigenlijk nog nooit horen klagen.

Reenee

Hierboven/onder staan al een aantal leuke tafels binnen jouw budget. Ik zag laatst ook ergens een compressor op een groepje vocals, gaat prima als je veel vocals en maar 2 of 4 kanaaltjes compressie hebt.

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...