aa outdoor (simpel maar leuk)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

aa outdoor (simpel maar leuk)

Jawel mensen, afgelopen hemelvaart n klusje in de achterhoek gedaan.
    Wat geluid+licht neerbutsen op n trailer. Budget was niet gigantisch, maar genoeg om n leuk stukje geluid neer te zetten.

Fotos zijn gemaakt voor het begon.
    Heb de toppen nog iets in gekanteld en uit elkaar getrokken.
    Verder stond op +/- 30m van podium nog een delaystack.

Gebruikt Geluids materiaal:
    -6x EV PX 2181
    -6x EV PX 2121
    -6x EV X-Sub
    -7x TG5
    -3x CP-2200
    -2x Klark DN9848E
    -2x RX 212 Delay
    -2x ZX5 als DJ Monitor
    -1x Taperack (O1v96, MD, CD , Drlz. Mic, CP2200 enz...)
    -DJ gear (3x CDJ1000/DJM800)
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Ik zie dat jij ook met 'knopen' je speakerkabel markeert .

Mooi spul man.

Hoeveel publiek was er (ongeveer)?
    Wat zitten er voor rare gaten in dat 'botex' connectorpaneeltje?
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

klopt, haha...

Publiek: naar ruwe schatting ca. 2000pers.

Die gaten, tja, er zaten cijfertjes bij het plaatje die je dan achter dat gat kon duwen, als je bijv. n stageblok maakt. Hebben wij nooit gebruikt...

en nog even, voor er vragen komen, de racken met processor gebruiken we normaal achter de px setjes (of px/xub combie)(meestal 1master rack en 1 slave rack, zodat we 2 sets weg kunnen zetten), in deze opstelling hetzelfde verhaal, en het rackje met de 3 TG5 was voor de x-subs.
      Last edited by Ws Soundexpresse; 18-05-10, 09:06.

Comment

• btvmaarten
        • Jun 2004
        • 56

had je niet een beetje veel laag? overkill??
        wel vet hoor zoveel bassen!
        Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Waarom heb je met zoveel beschikbare subs/processing/amps niet voor een andere subopstelling gekozen

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Een ontzettende stapel EV, erg leuk om te zien.
            Maar de manier van stacken en plaatsing, dat had ik zelf wat anders gedaan.

Mvg,

Teun
            Last edited by 4AC; 18-05-10, 20:18.
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

Hoe had jij het gedaan dan?
              Volgens mij had de topic starter sowieso hoogte nodig voor de toppen vandaar dat een aantal subs onder de toppen liggen.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by 4AC
                Een ontzettende stapel EV, erg leuk om te zien.
                Maar de manier van stacken en plaatsing, dat had ik zelf behoorlijk anders gedaan.

Mvg,

Teun
                Is op zich niks mis met een L/R opstelling met middencluster.
                Ben wel benieuwd wat jij anders had gedaan.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Goh wat zijn we weer lekker wantrouwend en veeleisend...

EDIT: en uiteraard met nog 2 phoenix subs ernaast...
                  De toppen uiteraard met hun trapeziumkontjes tegen elkaar aan, zodat het midden van het publiek door de middelste twee toppen voorzien wordt. Eventueel wat getilt, hangt af van de afstanden e.d.
                  Ik heb getracht nog enigszins gebruik te maken van dat ene pdf bestandje over sub plaatsing, maar ik ben te lui om hem op te zoeken. Vergeef me, het was weer een zware dag.

Maar ach, ik en mijn altijd bescheiden mening
                  De volgende keer zal ik proberen iets bescheidener te reageren.

Mvg,

Teun

Ps. Excuseer mij voor het geïmproviseerde schemaatje met haar perfecte verhoudingen
                  Last edited by 4AC; 18-05-10, 20:35. Reason: Foutje over de delay... Nogmaals: vermoeiende dag gehad
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

De front opstelling van 4AC was ook mijn eerste gedachte. Subs vanuit het midden naar buiten steeds iets meer delay'en (er staat hier ergens in een topic een xls met de juiste tijden voor het gewenste resultaat) en je hebt je sub ook nog eens netjes waar je het wilt hebben. (op de achterlob na)

@4AC omni sub als delay... ik denk niet dat dat het gewenste resultaat gaat geven :-)
                    Last edited by BJD; 18-05-10, 20:32.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Ach, voor die achter-lob zijn ook simpele oplossingen... Ooit van Cardiod sub-opstelling gehoord?

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

wat zijn eigenlijk de verschillen in klank en geluidsdruk tussen de PX subs en de X-sub? ben wel benieuwd eigenlijk, zo vaak zie je ze niet samen worden ingezet

Comment

• Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

Hey Beste mensen, de 3toppen op de bassen was geen optie, ook mijn fout, om vergeten erbij te vertellen dat halvewege het plein een tent overkapping stond. Hier stond de delaystack net in. Zou ik de opstelling maken zoals hierboven staat, zou ik enkel tegen de tent aan staan te blazen.

Verschil X-sub en PX is dat de PX een hoorngeladen kast is, en de X-sub frontloaded.
                          Het is idd niet de meest voorkomende manier dit, maar dit hebben we staan, en waarom PX of X-sub bij huren als we dit hebben staan?

Kwa subs ben ik nog aan het expirimenteren, wat we het meeste wegzetten is of 3x X-sub met 2 a 3 px toppen erop, of 3 px subs met de toppen. (met namen in feesttenten werkt de laatste erg lekker!)

Rede waarom ik gekozen heb voor deze opstelling is oa.:
                          -de hoogte van de toppen moest ik zien te halen (hadden 2 trusskooien bij om toppen in te vliegen, maar kon deze gewoon weg niet kwijt, en het zou weinig effect hebben met de tent halverwegen op het plein)
                          -Middekluster: kon ik makkelijk delayen uit het hoofdje, gezien ik geen tijd gehad heb om alles netjes in te tekenen met LAPS, en de ideale situatie kon berekeken, met deze opstelling vaker het juiste resultaat behaalt, dus waarom iets anders doen als er weinig tijd is om te expirimenteren.

Zoals gezecht ben ik vollop aan het kijken wat er uit onze sets te halen is, door verschillende combies te maken, en op verschillende manieren te stacken. Alle suggesties zijn dus altijd welkom!

Comment

• BJD
                            • Oct 2007
                            • 771

Originally posted by Outline
                            Ach, voor die achter-lob zijn ook simpele oplossingen... Ooit van Cardiod sub-opstelling gehoord?
                            Ja, maar zoals je zelf kan zien is daar geen ruimte voor in deze situatie, tenzij je de hekken nog een stuk naar voren gaat halen. Lijkt me ook geen nette oplossing. Ok, stapel van 2-3 met 1 reversed in tegenfase zou nog kunnen werken, maar blijf er bij dat een lijntje (mits er recht achter het podium sub mag terechtkomen) een goede optie is voor hier.
                            Last edited by BJD; 19-05-10, 01:12.

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

sub achter podium was geen probleem hier, lag nog ca. 2 hectare gras/onkruid veld(als het niet meer was....)

Comment

Working...