Housefeestje in cafe

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

YouTube - Pioneer CDJ 1000 MK3 Demo Vid Dit filmpje laat heel mooi zien waarom wij altijd CDJ's gebruiken, het enigste wat wel eens kapot gaat zijn de play/cue knoppen.. Als de knoppen niet meer netjes terugkomen weet je dat ze binnenkort aan vervanging toe zijn, dit is geen moeilijk klusje dus eigenlijk nooit gezeik
    There is no substitute for imagination

Comment

• tha_dj
      • Jan 2004
      • 375

Verschil tussen de 600 en 800 kan ik nog begrijpen, is een kwestie alleen al tussen een kraak en ruis bak en mixer die wel functioneert, maar de 700 is goed genoeg.....en ook geacepteert door de PRO !

Verschil tussen de 1000 en 2000.......komt erop neer dat je als DJ thuis gewoon alles kan voorbereiden, kan knippen plakken, plannen en vervolgens opslaan.......dit meenemen naar een gig en dan net als vroeger Buzz Fuzz ook al eens heb gedaan.....rustig achter je mengpaneeltje zitten, zuipen, enz.....en alles toch perfect gaan.

Maar goed, ik zeg binnekort op SENSATION......groot scherm achter de voor DJ booth doorgaande weet ik veel wat en een filmpje van een DJ die ergens thuis vanuit een ver land zijn dingetje doet.

GEEN reiskosten meer, zelfs 3 of 4 boekingen kunnen pakken per uur en bakken geld verdienen.

Techniek gaat naar mijn mening te ver, en iedere handige jongen/meid met computers, de juiste looks, enz kan een beroemde DJ worden, de skills en het feit ritme gevoel, pit in de plaat, enz is allemaal geen spelbreker meer.
      Gaat tegenwoordig allemaal te veel met computers.
      your light !

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by tha_dj
        Verschil tussen de 600 en 800 kan ik nog begrijpen, is een kwestie alleen al tussen een kraak en ruis bak en mixer die wel functioneert, maar de 700 is goed genoeg.....en ook geacepteert door de PRO !

Verschil tussen de 1000 en 2000.......komt erop neer dat je als DJ thuis gewoon alles kan voorbereiden, kan knippen plakken, plannen en vervolgens opslaan.......dit meenemen naar een gig en dan net als vroeger Buzz Fuzz ook al eens heb gedaan.....rustig achter je mengpaneeltje zitten, zuipen, enz.....en alles toch perfect gaan.

Maar goed, ik zeg binnekort op SENSATION......groot scherm achter de voor DJ booth doorgaande weet ik veel wat en een filmpje van een DJ die ergens thuis vanuit een ver land zijn dingetje doet.

GEEN reiskosten meer, zelfs 3 of 4 boekingen kunnen pakken per uur en bakken geld verdienen.

Techniek gaat naar mijn mening te ver, en iedere handige jongen/meid met computers, de juiste looks, enz kan een beroemde DJ worden, de skills en het feit ritme gevoel, pit in de plaat, enz is allemaal geen spelbreker meer.
        Gaat tegenwoordig allemaal te veel met computers.
        Da's flauwekul, de muziek keuze, opbouw, etc. daar onderscheiden de goede zich nog altijd van de slechte.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

Wat ben ik af en toe toch blij dat ik naast het mixen van bandjes ook een liefhebber ben van ska en soul, Gewoon muziek uit de jaren 60 waarbij de dj gewoon op een sl1200 staat te draaien. Ik ken ook wat kroegen waarbij je geen eens aan hoeft te komen met cdś....gewoon alles vinyl en zelfs kasten vol cassete bandjes achter de bar

Maar buiten dat vind ik wel dat pioneer mooie spullen op de markt heeft.
          Ik heb zelf een djm 600 en 2 x cdj100 staan ...het spulletje is pakweg nu zń 8-10 jaar oud maar het werkt nog best voor een beetje amateur dj'en en wat feestjes zo nu en dan.

Wat betreft aangaande dit topic vind ik de dj tafel wel erg compact zo, vaak is het een quatro truss wat toch een berg ruimte in neemt. Hebben jullie dit zelf gefabriceerd?

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

En waarom nergens een CDJ-900?
            Wat heeft deze minder dan de CDJ-2000.

Comment

• Roeltej
              • May 2001
              • 761

ongeveer 1100
              Vitality Show

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by shure-fan
                zou je de afkorting "DJ"eens willen defineren ( )

Daan Jonkers

M.v.g.

Daan Jonkers
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

Originally posted by MusicXtra
                  Da's flauwekul, de muziek keuze, opbouw, etc. daar onderscheiden de goede zich nog altijd van de slechte.
                  Das echt voor een enkeling zoals Tiesto en quentin op het moment !!!
                  De rest is allemaal 13 in dozijn dj werk in de dance scene, en ik zien dat aan mijn eigen kennissen, die onder de PRO's vallen in deze scenes.
                  Weinig variatie, ook waarschijnlijk omdat ze veel uitwisselen qua primeurtjes en eigen werk.

Heb alweer menig feestje gehad, en je hoort altijd iedere dj de standaard hitjes draaien.

En ja voor drive in gelden hele andere regels, maar daar heb je genoeg aan een dateq en cdj 100's. Maar komen ook alle standaard klappers bij de dj's langs.

Maar tja niets klinkt zo warm en diep als VINYL, blij toe dat het in Amerika alweer helemaal terug is en hip om weer ouderwets met de LP te sjouwen.

your light !

Comment

• Copains Deluxe
                    • Dec 2009
                    • 293

Om terug te komen op het effectieve topic , vind ik het wel leuk gedaan enkel ja die laser misschien iets te fel in de oogjes maarja zo erg is dat niet denk/vind ik.

Wel zou ik je willen vragen als je meer fotos van je discobar (dus de tafel) zou kunnen posten of eventueel me zou kunnen doorsturen via pm ofzo.
                    Ben namelijk erg op zoek naar een leuke discobar en misschien dat jij me door jou discobar op leuke ideen brengt !
                    Bedankt alvast! ^^
                    Knallen maar

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by tha_dj
                      Das echt voor een enkeling zoals Tiesto en quentin op het moment !!!
                      De rest is allemaal 13 in dozijn dj werk in de dance scene, en ik zien dat aan mijn eigen kennissen, die onder de PRO's vallen in deze scenes.
                      Weinig variatie, ook waarschijnlijk omdat ze veel uitwisselen qua primeurtjes en eigen werk.

Heb alweer menig feestje gehad, en je hoort altijd iedere dj de standaard hitjes draaien.

En ja voor drive in gelden hele andere regels, maar daar heb je genoeg aan een dateq en cdj 100's. Maar komen ook alle standaard klappers bij de dj's langs.

Maar tja niets klinkt zo warm en diep als VINYL, blij toe dat het in Amerika alweer helemaal terug is en hip om weer ouderwets met de LP te sjouwen.

En dat ben ik dus echt niet met je eens, de goeie DJ's onderscheiden zich wel degelijk door hun muziek keuze en hoe ze een sfeer weten te creƫren.
                      De eeuwenoude discussie dat vinyl beter zou klinken ga ik me niet meer aan wagen, is een zelfde soort discussie als die van digitale versus analoge mengpanelen, let maar op welke er uiteindelijk overblijven.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hulsbeek Audio & Light
                        • May 2010
                        • 5

@Jens: Dit dj boothje wordt in onze regio veel gebruikt we hebben gewoon een metaal boer 200 euro gegeven en verteld wat we moesten hebben en dit is er uit gekomen Het is gewoon 2m vierkant truss en 2m laddertruss en die metaal boer heeft 2 zij frame`s gemaakt...

@Copains Deluxe: De laser heb ik zo hoog mogelijk gehangen maar ik zat met de hoogte en kon gewoon echt niet hoger... Wel heb ik hem zo schuin mogelijk naar beneden gericht zodat hij zo min mogelijk de ogen zou raken... Maar het is het zelfde als met die: Pioneer cdspelers, movingheads en line array`s veel mensen weten niet de goede toepassing ervan maar willen het wel...

@tha_dj: Wist je dat de SL1200`s niet meer gemaakt worden dus ben bang dat ze binnen nou en 10 jaar toch echt weg zijn...

@Pioneer discussie: Wat mij betreft alle DJM`s de schroot op en allemaal Dateq`s voor terug want ik word helemaal gek van die effecten van die dingen :P

@Iedereen:
                        Paklijst:
                        Geluid:
                        4x Logic LS 180 sub
                        2x Logic ML 15 Top
                        2x Logic CM 15 Monitor
                        1x Mc2 Audio E15 Amp
                        1x Mc2 Audio E25 Amp
                        1x Mc2 Audio E45 Amp
                        1x DBX driverack 260
                        1x Dateq LPM 7. 3
                        1x Pioneer DJM 800
                        2x Pioneer Cdj 2000
                        1x Pioneer Cdj 1000 MK3
                        1x DBX EQ 2231
                        2x BSS DI

1x Dj booth van truss
                        2x 2m eurotruss
                        1x 1m eurotruss

4x Martin Mania scan 700
                        1x Laserworld CS400
                        8x Showtec Led par 56
                        1x Hazer doos
                        1x DMX Booster
                        1x Das light + laptop

1x Krachtverdeling 32 --> 6 schuko
                        1x Schuko kabel set
                        1x XLR kabel set
                        1x Speakon kabel set
                        Last edited by Hulsbeek Audio & Light; 27-05-10, 13:33.

Comment

• Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

Originally posted by Roeltej
                          ongeveer 1100
                          Zeer zinnig!

Comment

Working...