Het grote 'post foto's van je cablecase' topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

Originally posted by 4AC
    Niet het meest boeiende iets om foto's van te maken, helaas.
    En ik ben helaas ook te lui om er een foto van te maken.
    Maar ach, als ik het nodig zou hebben dan ziet het er ongeveer zou uit:

En dan elke case een verschillende kabelsoort, lengtes van kort naar lang.

Mvg,

Teun

Grappig, kom ik zomaar me eigen case/foto tegen

Het ligt er een beetje aan waarvoor je je kabel case wil gebruiken.
    Voor kabels voor het licht wil je geen lade cases,
    Laden te vaak op/dicht (vooral met afbouwen niet handig)
    Multi / lange 220v kabels zijn te grof/zwaar/dik
    Je hebt de kisten alleen nodig tijdens op/afbouw daarna kan je ze gewoon ergens neer zetten en hoef je er niet meer bij (op een paar spare kabels na)

Voor het geluid vind ik de lade cases geweldig werken.
    Lade dicht en het ziet er netjes uit.
    Blijft erg overzichtelijk en compact op het podium.
    Ik kan me dood ergeren aan spullen die steeds weer op me cases liggen waar ik nog in moet, bij lade cases heb je daar geen last van.
    Vooral met festivals met veel bandwisselingen heb je echt profeit van lade cases.

De lade case op de foto is 60/60 ik heb er voor gekozen om er geen deksel voor te doen, voordelen hiervan zijn dat het sneller werkt en meer opslag ruimte heeft, nadeel valt sneller om, maar je went er snel aan om maar 1 la tegelijk open te doen.
    Dubbele lade case heb ik ook, alleen vind ik deze veelte zwaar worden en kan je echt niet meer een podium op tillen, mocht dat nodig zijn.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by joe
      Grappig, kom ik zomaar me eigen case/foto tegen

Het ligt er een beetje aan waarvoor je je kabel case wil gebruiken.
      Voor kabels voor het licht wil je geen lade cases,
      Laden te vaak op/dicht (vooral met afbouwen niet handig)
      Multi / lange 220v kabels zijn te grof/zwaar/dik
      Je hebt de kisten alleen nodig tijdens op/afbouw daarna kan je ze gewoon ergens neer zetten en hoef je er niet meer bij (op een paar spare kabels na)

Voor het geluid vind ik de lade cases geweldig werken.
      Lade dicht en het ziet er netjes uit.
      Blijft erg overzichtelijk en compact op het podium.
      Ik kan me dood ergeren aan spullen die steeds weer op me cases liggen waar ik nog in moet, bij lade cases heb je daar geen last van.
      Vooral met festivals met veel bandwisselingen heb je echt profeit van lade cases.

De lade case op de foto is 60/60 ik heb er voor gekozen om er geen deksel voor te doen, voordelen hiervan zijn dat het sneller werkt en meer opslag ruimte heeft, nadeel valt sneller om, maar je went er snel aan om maar 1 la tegelijk open te doen.
      Dubbele lade case heb ik ook, alleen vind ik deze veelte zwaar worden en kan je echt niet meer een podium op tillen, mocht dat nodig zijn.
      Ah, die foto kwam dus bij jouw vandaan.
      Bedankt voor je heldere uitleg

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• kenx
        • Mar 2009
        • 59

Bedankt iedereen voor de handige tips, en zeker dus de afmetingen!

Zelf heb ik een kleine aanhangwagen (lees: groot genoeg) ter beschikking voor cases en overig materiaal. Ook nog eventueel een bestelwagen, die ik kan gebruiken.

Waar dient het eigenlijk voor?
        Wel, een band. Omdat wij regelmatig optredentjes hebben, en ik het lastig vind met al die kabels, gewoon 1 gezamenlijke case waar we alles netjes in rangschikken, netjes gelabelled. Zo vinden we alles makkelijk terug, en is alles netjes, raak je minder snel iets verloren.

Nogmaals bedankt iedereen!

Comment

• LJ_jacob
          • Aug 2003
          • 293

Originally posted by Junior
          De buitenste maten 60 cm dan passen er precies 4 naast elkaar in een normale bakwagen/trailer.

Dus ook liever 59 cm dan 61 want 4 kisten van 61 cm word al erg krap.

De kist hoeft natuurlijk alleen in de breedte 60 cm te zijn voor de lengte kan je een andere maat kiezen waar inderdaad vaan 80 word gekozen.

Maar als dit je eerste kabel case is gok ik niet dat je een trailer/grote bakwagen hebt?

De kist hoeft natuurlijk alleen in de breedte 60 cm te zijn voor de lengte kan je een andere maat kiezen waar inderdaad vaan 80 word gekozen.
          Kon het nog even niet laten....
          60 breed in 80 hoog vind ik gemakkelijk, Als je de kist tipt (zoals vaak gebeurd tijdens vervoer) zijn 2 kisten naast elkaar precies 80*120 cm, en dat is dan weer net europallet formaat. Gezien de binnenruimte van een vrachtwagen meestal om en nabij de 2,40 meter breed is kun je dus mooi puzzelen. met pallets en kisten (of vari*lite badkuipen, of blauwe karren, of gitter boxen of.... naja je snapt me)
          In dit geval van het bandje (als het verklein "je" hier op z'n plek is) is dat nog niet iets om je zorgen over te maken denk ik.
          succes met het uitzoeken/bouwen van je kist! hou je ons op de hoogte? ben benieuwd wat het geworden is!
          mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• kenx
            • Mar 2009
            • 59

Originally posted by LJ_jacob
            Kon het nog even niet laten....
            60 breed in 80 hoog vind ik gemakkelijk, Als je de kist tipt (zoals vaak gebeurd tijdens vervoer) zijn 2 kisten naast elkaar precies 80*120 cm, en dat is dan weer net europallet formaat. Gezien de binnenruimte van een vrachtwagen meestal om en nabij de 2,40 meter breed is kun je dus mooi puzzelen. met pallets en kisten (of vari*lite badkuipen, of blauwe karren, of gitter boxen of.... naja je snapt me)
            In dit geval van het bandje (als het verklein "je" hier op z'n plek is) is dat nog niet iets om je zorgen over te maken denk ik.
            succes met het uitzoeken/bouwen van je kist! hou je ons op de hoogte? ben benieuwd wat het geworden is!

Thanks man! Doe ik zeker!

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

Als je alleen ben maak de kisten niet te groot!!

Er gaat altijd meer in dan je denkt. en daar is het gewicht ook naar.

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

4AC: Je draait zo te zien regelmatig klusjes voor Centerparcs?

Die van mij stond al ergens gepost, maar hier nog eens:

Boris Case kabelkistje van 80x60x60 met wielen en inzetbak. In totaal 4 bakken, met respectievelijk power en Speakon (zware kabels onderin), XLR en alle andere vreemdsoortige kabels en verlopen.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Originally posted by Stoney3K
                  hahaha, ja, het viel mij ook al op.
                  Maar -zoals ik al zei- het is niet mijn kist. Deze bleek overigens van Joe te zijn...

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Tom Leenknegt
                    • Sep 2009
                    • 12

Onze kabelcases bezitten de standaardmaten 120x 60x 60cm. Deze bezitten over 8 handvaten + 4 geremde wielen. Tevens zijn ze stapelbaar via de blinde schotels. In een camion passen er perfect 2 cases naast elkaar. Ook in een camionette zijn ze makkelijk te transporteren. Deze cases worden bij ons gebruikt als standaard kabelbak voor stroom, dmx, drijfkracht, harting,... Zelfs onze sunstrips zitten in zo'n bakken, per 12 stuks. De compartimenten zijn naar eigen wens in te delen via losse schoten. Tevens zijn er ook nog inzetbakken ter beschikking.

De bakken zijn afkomstig van Dcase (www.dcase.be).

Hieronder enkele foto's:

(Heb problemen om foto's toe te voegen) Foto's zijn op de site van Dcase te bezichtigen.

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

kHeb wat standaard kisten voor
                      audiokabels en 230V en speakon (Technocase)

Balkjes op 10 cm van onder voor wat mikestatieven.
                      Hier boven op 3 bakken voor div. bekabeling.

Maten? Ik d8 1100 x 400 x 400
                      8 handvaten, 2 geremde wielen

grtz

Last edited by NesCio01; 29-09-11, 19:27. Reason: update
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

Ik gebruik momenteel deze kisten (60x40x40). Zijn goedkoop in de handel te verkrijgen, alleen vind ik ze niet altijd even praktisch. Ik heb 1tje voor XLR, 1tje voor power en 1tje voor ledlichten. Voor men kabels zou het beter zijn om 60x60 te hebben zodat je dan 4 gelijke vakken kan maken. Maar zou dan maar 25 a30cm hoog mogen zijn. (gewicht).

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5430

Originally posted by Stoney3K

Die van mij stond al ergens gepost, maar hier nog eens:

Boris Case kabelkistje van 80x60x60 met wielen en inzetbak. In totaal 4 bakken, met respectievelijk power en Speakon (zware kabels onderin), XLR en alle andere vreemdsoortige kabels en verlopen.
                          1) Gaat die deksel van de kist wel goed dicht als je de inzetbak niet teveel tot 'rammelaar' hebt laten maken?
                          2) Hoe til je die bak eruit als ie erg ongelijk belast is?
                          Dan zijn twee handgrepen (aan de binnenzijde van de buitenkanten) toch wel zo handig?
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

Originally posted by DJ_matthias
                            proplex-dmx kit:

(fotos aed-rent)
                            Is er een ergonomische reden voor die vakverdeling?
                            Ik zou zeggen kleine vakken vooraan, en de grote aan de deksel/scharnierkant.
                            Geizen de wielplaatsing/dekselschotels is het een behoorlijk instabiel ettertje..
                            Nooit last mee?

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Originally posted by 4AC

Mvg,
                              Teun
                              Maar in mijn geval zouden de wielen dan toch echt op de 'rugzijde' zitten.
                              Stabieler tijdens gebruik en tijdens vervoer.
                              Mijn toolcases (de 4e aan het verslijten sinds 1980, of beter #1 en #2 was ik te snel uitgegroeid, en #4 gaat de komende 30 jaar nog wel mee ) zijn altijd zo uitgevoerd geweest.

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5430

En (vergeten) uiteraard met een wat andere opstelling van de handgrepen....

Comment

Working...