Het grote 'post foto's van je cablecase' topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kenx
    • Mar 2009
    • 59

Het grote 'post foto's van je cablecase' topic

Hallo,

Naar aanleiding van de bouw van een cablecase voor me, ben ik op zoek naar ideetjes over de aanpak en de indeling van jullie cases. Een beetje zoals het topic waar je je multikabel mag posten.

Graag zoveel mogelijk foto's... Hoe meer foto's, hoe meer inspiratie. Aanbevelingen voor kant en klare cases mag ook, de mijne hoeft niet zo heel groot te zijn.

Alvast bedankt!

ADVERTENTIE : J&H Licht en Geluid Shop - FLIGHTCASES
    Last edited by admin; 03-10-11, 08:04.
  • kenx
    • Mar 2009
    • 59

Niemand dat even een foto'tje wil maken en eventjes uploaden? 5 minuutjes werk...

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

denk dat het er in veel bedrijven gewoon zo aan toe gaat:
      bij ons alleszinds al wel

proplex-dmx kit:

(fotos aed-rent)
      Last edited by DJ_matthias; 10-07-10, 14:52.
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Gewoon even googlen op "kabelcase" en "kabelkist", daar kom je een heel end mee. Zelf heb ik bij een drive-in show eens zoiets gezien, lijkt mij wel handig, onderste gedeelte voor schuko's/verdeeldoosjes/powercon's en het bovenste gedeelte voor XLR, met een apart vakje voor rare verloopjes/DI's. Of gewoon één kist power en één kist audio (en één kist licht?).

De foto is van Denting (sorry mod, maar het gaat om het idee)

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Niet het meest boeiende iets om foto's van te maken, helaas.
          En ik ben helaas ook te lui om er een foto van te maken.
          Maar ach, als ik het nodig zou hebben dan ziet het er ongeveer zou uit:

En dan elke case een verschillende kabelsoort, lengtes van kort naar lang.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• LJ_jacob
            • Aug 2003
            • 293

Hoi Kenx

Bij cabelcases wordt ook veel gebruik gemaakt van standaard maten. Dit wil zeggen maten die veel gebruikt worden en makkelijk zijn met vervoer. Vaak 60 cm, 80 cm of een veelvoud hiervan. Vaak in combinatie met (verwijderbare) schotten. check even t*chn*c*se o.i.d. zij hebben vaak wel voorbeelden(en plaatjes?) hiervan.
            mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• Junior
              • Jan 2010
              • 114

Originally posted by LJ_jacob
              Hoi Kenx

Bij cabelcases wordt ook veel gebruik gemaakt van standaard maten. Dit wil zeggen maten die veel gebruikt worden en makkelijk zijn met vervoer. Vaak 60 cm, 80 cm of een veelvoud hiervan. Vaak in combinatie met (verwijderbare) schotten. check even t*chn*c*se o.i.d. zij hebben vaak wel voorbeelden(en plaatjes?) hiervan.

De buitenste maten 60 cm dan passen er precies 4 naast elkaar in een normale bakwagen/trailer.

Dus ook liever 59 cm dan 61 want 4 kisten van 61 cm word al erg krap.

De kist hoeft natuurlijk alleen in de breedte 60 cm te zijn voor de lengte kan je een andere maat kiezen waar inderdaad vaan 80 word gekozen.

Maar als dit je eerste kabel case is gok ik niet dat je een trailer/grote bakwagen hebt?

De kist hoeft natuurlijk alleen in de breedte 60 cm te zijn voor de lengte kan je een andere maat kiezen waar inderdaad vaan 80 word gekozen.
              Last edited by Junior; 11-07-10, 11:40.

Comment

• 4uss
                • Aug 2005
                • 578

Originally posted by 4AC
                Maar ach, als ik het nodig zou hebben dan ziet het er ongeveer zou uit:
                En als je dan meer dan 2 lades open doet klapt t hele zaakje naar voren?

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

En word dit niet wat te zwaar wanneer je de case vol hebt.
                  terwijl het toch wat makkelijker is als je 2 x de helft aan cases hebt?
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

Toch is dit wel een erg makkelijke manier om op een klein oppervlak veel kabels kwijt te kunnen. Als je backstageruimte beperkt is dus ideaal. Uiteraard wel met openklappende deur met een wieltje, zodat de kist nooit omkiepert door het openen v.d. lades.

Comment

• stainz
                      • Sep 2009
                      • 609

Of de wielen aan de "achterkant" dat je hem tipt dan kan hij in principe ook niet kiepen.

Hier standaard een 60x80 kist verdeeld in 3 gelijke delen met eventueel inlay.
                      Invulling naar wens afhankelijk van de klus

Comment

• BJD
                        • Oct 2007
                        • 771

Ja, geweldig! Je bouwt een ladenkist voor je kabels welke je vervolgens achterover tipt om te voorkomen dat hij voorover valt als je een lade opentrekt? Kun je het nut hiervan misschien even toelichten? Wat mij betreft is een trucksize kist met schotten in dát geval dan toch praktischer

Comment

• stainz
                          • Sep 2009
                          • 609

ik zal het even toelichten, zie dat het er erg slordig stond.

De achterkant zoals hij nu staat doe je wieltjes op en dan voor het transport tip je hem.

Comment

• drummerke
                            • Oct 2006
                            • 432

ik gebruik standaard Stackcase II (40*60*40).

XLR kabels liggen dan op drie torentjes en dat werk goed.. in de gaten is er dan plaats voor DI en Gaffa tape rollen. Boven op de kist ligt een kleine stage blok. Voor stroom kabels is kist gewoon in 2 verdeeld. Kist is met één man nog goed draagbaar al plaats ik ze wel op wieltjes.

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Ik heb deze kist inclusief bak (en een foto hiervan heb ik nog nooit gemaakt omdat ik er geen reden voor heb).
                              Een toren met lade heb ik al eens gezien en ziet er erg netjes en verzorgt uit maar al eens gedacht aan het (extra) gewicht dat deze lade met zich meebrengen?
                              Originally posted by kenx
                              Niemand dat even een foto'tje wil maken en eventjes uploaden? 5 minuutjes werk...
                              Denk dat men best wil maar weet je (nog) wat voor een weer het was afgelopen zaterdag?
                              Ik persoonlijk weet wel wat beters te doen als ik vrij ben bij 35 graden dan achter een computer zitten en met een camera naar het magazijn te gaan (kost mij toch ook iets meer dan die 5 minuten tijd om daar te geraken).

Comment

Working...