Nova aura

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nolsmit
    • Oct 2007
    • 87

Nova aura

Hoi,

Ik heb vorige week een demo gehad van het duitse merk nova.
    Zij stelde hier de nieuwe colum speaker voor genaamd af 6
    De speaker bestaat uit 6 x 6,5 b&c speakers en een bms 1 inch custom made driver
    Hij is ong 900 watt en een spl van 138 db
    Ik vond de klank indrukwekkend en wil hem graag inzetten voor grotere spraakklussen en koorwerk
    Graag zou ik willen weten of er al iemand is die ervaring heeft met deze speakers
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Dan gaat het wss hierom:

Ik ken ze niet, e.e.a. ziet er wel aardig uit.
    Idd voor spraak zeker wel te doen, uhhh koor
    niet de base en de bassist toch ckr?
    Goed x-overen denk ik, ze gaan tot 70 Hz.....

grtz
    Last edited by NesCio01; 05-11-12, 20:27.
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• nolsmit
      • Oct 2007
      • 87

Aura af6

Ja, dat zijn ze
      Ziet er op de foto vrij onschuldig uit maar volgens de importeur heb je toch twee dubbel 18 inch bassen nodig om bij te benen.
      Ik krijg ze deze week binnen en ga ermee aan de slag
      Ben zeer benieuwd
      Voorlopig staat er een dynacord dsp260 op met een aangepast programma erop
      Ik denk dat ik nog iets hoger ga filteren als70 hz om de speakers te sparen
      Ik heb nog te weinig kijk op wat deze speaker aankan maar het ziet er veelbelovend uit
      Verslag volgt

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Met 6 stuks 6,5" drivers heb je een hoog rendement, door de plaatsing op een verticale lijn een grote worp en behoorlijk wat conus oppervlak.
        Geloof dus ook best wel dat deze kastjes behoorlijk wat aankunnen.
        Maar of ze een dubbel 18" nodig hebben om ze bij te houden vind ik wel een ambitieuze bewering. (je hebt dubbel 18" en dubbel 18")
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• nolsmit
          • Oct 2007
          • 87

Nova aura

Hoi musicxtra,
          Ik ga deze week proberen
          Er staan de volgende versterkers op

Nova dxp 2300 voor de aura toppen
          Nova dxp 3600 voor de dubbel 18 inch band pass bassen
          Dynacord dsp 260
          Ik laat je wel iets weten

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Ik ben benieuwd of deze paaltjes de specificaties waar maken.
            Neem deze frequentie grafiek, dat is behoorlijk impressive voor dergelijk kleine woofers in een tevens kleine behuizing (al zijn het ook weer geen 3"/4" woofertjes die je ook wel eens ziet). Maar als ze de 4510Nd bij kunnen houden...

Ik ook heb mijn twijfels bij de verhouding tussen vier maal dubbel 18" bandpass versus één paaltje per kant. Maar ik wil zeker niet uitsluiten dat het mogelijk is.

Mvg,

Teun

Edit: ik zie dat je al eerder enthousiast was over Nova, toevallig een paar aandelen, haha?
            Last edited by 4AC; 22-11-10, 23:51.
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

Ziet er inderdaad mooi uit, maar hoe het klinkt dat zie je helaas niet, ik vind de AA craft flat array er ook mooi uitzien 3x8" + ribbon tweeters maar kan ze helaas nog nergens testen (enkel te beluisteren)

Comment

• nolsmit
                • Oct 2007
                • 87

Nova aura

Hoi 4ac,
                Helaas heb ik geen aandelen bij nova maar ik gebruik naast mijn ouderwetse macrotechs ook twee racks met nova versterkers.
                Ik heb ze eerst goed getest en heb ze nu ong anderhalf jaar in gebruik
                Ze bevallen goed en zeker het power management systeem van deze versterkers.
                Ik kan in de meeste kroegen waar geen krachtstroom is gewoon draaien op drie eindtrappen op een groep zonder problemen.

Tot nu toe bevalt nova mij goed,ik ben benieuwd of de aura speakers dat ook gaan doen.
                Ze zien er in ieder geval veelbelovend uit
                Het is in mijn ogen een gedurft ontwerp van deze duitse tabrikant
                Ik houd je op de hoogte
                Zondag mijn eerste klus hiermee

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Heb je wellicht ook al ervaring met de NM1 en NM2?

En heb je wellicht enig idee wat de prijzen van Nova zijn?

Comment

• nolsmit
                    • Oct 2007
                    • 87

Nova af 6

Kijk maar eens op leans.be
                    Zij importeren nova,op deze site vind je ook een prijslijst
                    Zij hebben ook een link nasr de fabrikant die alle info geeft die je nodig hebt

Comment

• mrVazil
                      • Mar 2010
                      • 330

Ik heb een setje nova monitors in gebruik gehad, en zoals dat altijd gaat met die dingen slijten de labels er af. Onder het label van nova zat een ander label, nl van craaft.

Even daarna ook stukken gehad, box opengedraaid, craaft speakertje uitgehaald. Nova is dus gewoon aa craaft

Comment

• @lex
                        • Jul 2006
                        • 1087

Heeft dit nog iets van doen met Novanex? Het schoot me ineens te binnen dat ik eigenlijk niet weet wat er met dit fantastische (ahum, kuch) merk gebeurd is...

@lex
                        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Originally posted by mrVazil
                          Ik heb een setje nova monitors in gebruik gehad, en zoals dat altijd gaat met die dingen slijten de labels er af. Onder het label van nova zat een ander label, nl van craaft.

Even daarna ook stukken gehad, box opengedraaid, craaft speakertje uitgehaald. Nova is dus gewoon aa craaft
                          Goed om hierbij te weten is dat nova zowel producten van 100 euro en een paar tientjes heeft als enkele duizenden euro's per stuk.

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• mrVazil
                            • Mar 2010
                            • 330

ah dat wist ik dan weer niet, momenteel heb ik de luxe om net als jou (leid ik uit je sig af) met turbosound te werken. nova/craaft is dus de deur uit

Comment

• nolsmit
                              • Oct 2007
                              • 87

Nova aura

Hoi allemaal
                              Zoals belooft hier mijn ervaring met nova aura

Eerst een popfestival gedaan met vier verschillende bands in een kleine feestzaal
                              Nova aura uitgebreid met twee band pass dubbel 18 inch bassen in een centercluster
                              Volgens de fabrikant filteren bij 70 hz maar toch gekozen voor 90 hz

Het geluid was mooi verdeeld en zeker niet te hard
                              Ook bij hogere volumes en druk blijft de top strak klinken

Veel reacties gehad over de verstaanbaarheid,die was perfect

De volgende dag een korentreffen.

Op het koor 4 x sennheiser k 6 en het combo een klein beetje doorversterkt
                              Hier betrof het een gemeenschapshuis met een langwerpige zaal

De auras aan de zijkant naast het podium

Na de mics uitgefloten te hebben kon ik kijken tot hoe ver ik kon gaan
                              Door het kleine speakeroppervlak had ik meer om te schuiven en kon ik het koor ondanks de mindere accoustiek super op volume blijven houden.

Al met al een hele leuke afwisselende test en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze top,veel mogelijkheden en ondanks dat het volgens de meesten op dit forum geen bekend merk is denk ik dat ze een mooie luidspreker op de markt hebben gebracht.

En oh ja alles is gemixed op roland rss m380

Comment

Working...