Nova aura
Collapse
X
-
Comment
-
aloha,
Zag deze oude discussie over Nova. Ik ben aan het rondkijken naar een nieuw geluidssetje met 2 subs en 2 tops. Ben daarbij een set van Nova tegen gekomen uit de iNova serie:
[LIST][*]2x IN15sub: actieve 15" sub met digitale amps voor sub (1000W) en top (440W)[*]2x IN8: 8x3" aangevuld met ribbon driver[/LIST]
Klinkt prima, zelfs bij uitversterken van een band in een niet al te grote ruimte.
Andere set die ik op het oog heb is van TW_Audio. Klinkt erg goed en uitermate strak. TW_Audio speelt wel in een andere prijsklasse (helaas).
[LIST][*]2x B15 passieve sub 15"[*]2x M8 passieve top 8"[*]Crest CC2800 amp[/LIST]Iemand ervaringen die gedeeld kunnen worden?Comment
-
Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
Nova:[LIST][*]2x IN15sub: actieve 15" sub met digitale amps voor sub (1000W) en top (440W)[*]2x IN8: 8x3" aangevuld met ribbon driver[*]IN8: NOVA by CRAAFT AUDIO GmbH / Germany - QUALITY MADE IN GERMANY[*]IN15sub: NOVA by CRAAFT AUDIO GmbH / Germany - QUALITY MADE IN GERMANY[/LIST]
TW Audio M-sts-two (zonder hoezen en dolly):[LIST][*]2x B15 passieve sub 15"[*]2x M8 passieve top 8"[*]Crest CC2800 amp[*]TW Audio Product Catalogue // M-SYS-TWO[/LIST]Comment
-
In de plaatselijke muziekwinkel verkopen ze monitoren van Nova.
Ziet er erg goed uit en klank technisch geweldigComment
-
Nova aura
Hoi allemaal,
Ik heb de nova aura colums nu ong een jaar in gebruik en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben
Voor een colum kunnen ze enorm veel aan.
Ik was in het begin erg huiverig omdat ik nog nooit hiermee gewerkt heb maar ze voldoen aan mijn verwachtingen.
Het is me ook gelukt om een woofertje er uit te blazen maar dat lag puur aan mijzelf.
Tijdens een test ging het een beetje mis en zo wist ik precies wat wel en niet kon.
Ik heb veel verschillende klussen gedaan van een tirolerfeestje voor 300 pers tot verschillende uitvaarten.
Ook een rock an roll feestje was ook geen probleem,wel uiteraard vergezeld met twee meyer usw subs.
Ik zou graag een advies van jullie willen hebben:
ik heb er nog twee bijgekocht en hopen dat ze deze week arriveren.
Het is de bedoeling dat ze voor grotere spraakklussen gebruikt worden maar ook een band
Ook wil ik hier geen twee maar vier usw subs bij gebruiken.
Mijn vraag:
Hoe zouden jullie vier colums combineren?
Kan ik ze omdat ze taps toelopen met de achterkant tegen elkaar zetten of krijg ik dan faseproblemen?
Ik heb ook de volgende opstelling in gedachten:
Twee subs paralel geschakeld in het midden voor het podium
Twee subs aan de zijkanten met daarop op een tussenstang de colums
Twee colums verderop links/rechts uiteraard gedelayd
Ik hoor graag van jullieComment
-
Hoi alemaal,
inmiddels werk ik nu al een tijdje met de nova aura speakers.
de tweede set is er nu ong eenhalf jaar en ik heb veel geexperimenteerd met de plaatsing vande speakers.
eerder vertelde ik dat de speakers een mogelijkheid hadden om eentrussbeugel te monteren.
ik vond de originele net zo handig dus heb ik er zelf op elke speaker gemaakt.
nu kunnen ze naast elkaar aan een kant aande truss hangen.
natuurlijk benik me bewust van de gevolgen van het bij elkaar plaatsen van de speakers
ook hier heb ik veel me getest en als je er een rechtdoor zet en de andere naar het midden van de zaal dan vallen de faseproblemen in het hoog mee.
je moet er even mee richten en uiteindelijk hoor je dat de speakers een geheel vormen.
Een bleusfestival met 400 pers was geen enkel probleem.
de set was aangevuld met meyer sound usw subs en500 hp subs
het resultaat was super.
ik weet dat de speakers erg aan de prijs zijn maar voor mij was dit de beste optie om toch een dikke set mee te nemen die superver komt en alleen binnen 20 min operationeel is en die in een vito past in plaats van een enorme bakwagen.
ik vraag me af of er meer mensen zijn die met deze speakers of vergelijkbaar werken dan kunnen we ervaringen uitwisselenComment
Comment