Mooie live plaatjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Mooie live plaatjes

De afgelopen tijd beetje meer verdiept in fotografie onder lastige lichtomstandigheden.
    Hier een paar leuke plaatjes die ik tijdens gigs geschoten heb.

De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

Mooie plaatjes..

Ik heb er in de afgelopen Jaren ook genoeg voor de lens gehad.

Er staan hier een paar https://picasaweb.google.com/fotogra...laan/Artiesten
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• robin1
      • Jul 2010
      • 10

Nou, dan bij deze ook een paar foto's van mij

Last edited by robin1; 20-02-11, 00:03.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ik heb de indruk dat er nog een reservatiestickertje met jouw naam op op de lens zit
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

@ MusicXtra: mooie foto's, ik vind ze alleen erg zacht. Volgens mij heb je een lens met een flink kleine f-waarde, niet? Ik gok 1.8? Ik denk dat het voor de scherpte van het plaatje beter zal zijn als je niet lager dan 3.0 zou gaan. Nu mis ik gewoon de scherpte een beetje. Ik heb overigens ook het idee dat de foto's zijn ge-upscaled, ik zie wat uitvergrotings artifacten.

Mag ik vragen wat je gear is?

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by BvE
            Mag ik vragen wat je gear is?
            Een Canon EOS60D met een 17-55 F2.8 zoomlens en de plastic fantastic 50 mm F1.8 lens.
            Klopt idd dat ik met een groot diafragma werk, voordeel is de lichtgevoeligheid, nadeel is de kleine scherptediepte. Dit is overigens wel een bewuste keus daar ik flitsen op een podium echt not-done vind.
            De kleurbalans is het enige wat er bijgesteld is, er is dus niet vergroot.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

ik zeg
              meer fotos van knappe dames als voorbeeldmateriaal!

lelekerds zien de forummers dagelijks.

in de spiegel bv
              lekker belangrijk!

Comment

• mrVazil
                • Mar 2010
                • 330

Originally posted by MusicXtra
                Dit is overigens wel een bewuste keus daar ik flitsen op een podium echt not-done vind.
                En dat is nu eens iets waar ik me blauw aan erger op al die concerten, al die mensen met hun compactjes die denken dat hun flits vanop de 30e rij in het koning boudewijnstadion toch aan het podium geraakt. Je ziet de eerste nummers vaak niets anders als dat storende geflits overal! Blij dat jij door hebt dat niemand, niet de artiest en niet je medemensen, opgezet is met geflits

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by showband
                  ik zeg
                  meer fotos van knappe dames als voorbeeldmateriaal!
                  Zoiets?

Comment

• BvE
                    • Oct 2004
                    • 385

Originally posted by MusicXtra
                    Een Canon EOS60D met een 17-55 F2.8 zoomlens en de plastic fantastic 50 mm F1.8 lens.
                    Klopt idd dat ik met een groot diafragma werk, voordeel is de lichtgevoeligheid, nadeel is de kleine scherptediepte. Dit is overigens wel een bewuste keus daar ik flitsen op een podium echt not-done vind.
                    De kleurbalans is het enige wat er bijgesteld is, er is dus niet vergroot.
                    Hmm, dan gaat er toch iets mis met uploaden, comprimeren, o.i.d. Want de foto's zien er niet zo scherp uit als dat ze met die gear zouden moeten zijn. Of je gebruikt een te lage iso met een te lange sluitertijd? Ik denk dat je daar echter wel goed over hebt nagedacht...

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Ik schiet alles in RAW, hoogste resolutie.
                      Meestal gebruik ik sluitertijden tussen 1/60 en 1/250 sec. bij ISO 1600-3200.
                      Maar idd zijn deze JPEG's niet zo scherp als het originele formaat. Dus de kans dat het met comprimeren en verkleinen misgaat is groot.
                      Maar, kan ook deels aan mij liggen hoor, heb nu dus twee weken ervaring.

Comment

• drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

Ooit al gehoord van privacy? Niet alle mensen vinden het leuk om een foto van zichzelf zomaar op het web tegen te komen. Vind de meerwaarde betreffende licht en geluid ook niet echt terug in dit topic dit even terzijde.

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

Originally posted by drummerke
                          Ooit al gehoord van privacy? Niet alle mensen vinden het leuk om een foto van zichzelf zomaar op het web tegen te komen. Vind de meerwaarde betreffende licht en geluid ook niet echt terug in dit topic dit even terzijde.
                          Beetje debiel antwoord, maar toch, hadden ze maar geen artiest moeten worden en op een podium gaan staan...

Ieder evenementje, hoe klein of groot dan ook lopen fotografen rond, die foto's staan in veel gevallen binnen een week allemaal op internet.

Daarnaast zijn er nog de nodige mobiele(debiele soms) fototjes... proberen op 50m afstand softwarematig in de zoomen op het hoofd van een artiest en dan een foto te maken.

even ontopic, mis idd wat scherpte in de foto's, op de eerste ligt het focuspunt ook wat verkeerd.
                          Zelfs op 1.8 of 2.8 moet je nog scherpe foto's kunnen maken, al mislukt er wat meer omdat je een beperkte scherptediepte hebt.
                          Vitality Show

Comment

• mrVazil
                            • Mar 2010
                            • 330

@musicextra:

Ik gebruik VSO image resizer om te resizen voor het web. Programmatje is gratis als je elke keer bij het openen even op OK wil klikken, en behoud de kwaliteit perfect!

Comment

• stamgast
                              • Feb 2010
                              • 253

We houden toch ook wel van een foto van een mooie mixer?

Comment

Working...