Buutavonden Knunnekes Groenlo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • knorrepot
    • Oct 2009
    • 234

Buutavonden Knunnekes Groenlo

Zoals men vast wel weet zit het carnaval er aan te komen.
    Maar voor de 3 dolle dagen echt los barsten, hebben wij hier altijd nog de buutavonden. 5 stuks wel te verstaan. Op die 5 dagen zijn er ruim 2500 kaarten verkocht.
    Wij doen hiervoor het complete licht en geluid.

De buutavond over het algemeent bestaat uit 4 buutredens, enkele dansgroepen, een dweilorkerst, en 2 zangers die begeleid worden door de buutband, welke ook het bekende ''alaaf'' speelt.
    Foto's van de eerste dag opbouw staan in dit album.
    Ik zal steeds nieuwe foto's uploaden.

www.mijnalbum.nl/Album=8CPIACGW

Voor filmpjes van afgelopen jaar, kun je hier zien wat de bedoelling was.
    www.youtube.com/results?search_query=knunnekes+...

Hierop staat ook filmpjes van afgelopen jaren, en van het prinsenbal/onthulling wat ook in onze handen ligt qua licht en geluid.

Vragen/reacties zijn natuurlijk altijd welkom!

• knorrepot
    • Oct 2009
    • 234

Update:
    Gister de 2e generale gehad, eerst de dansgroepen en vervolgens de buutredens. Verliep allemaal prima. Morgen is de eerste show, maar eens kijken hoe dat gaat Enkele nieuwe foto's zijn toegevoegd.

Mischien wel leuk om te weten, de 24 kanaals Presonus zit vol met mic's daarop komt een dj-mixertje binnen waarop de effectjes, muziekjes etc op gemixt worden, en de 16 kanaals komt er met een stereolijntje op binnen, deze staat naast het podium, waarop de band afgemixt word.

Op de laptop naast de FOH mixer draait de softwere voor de 24 kanaals, kan ik de 16 kanaals beneden bedienen, en draait evt Smaart nog mee. Mocht het nodig zijn, kan ik nog met de iPad beneden in de zaal gaan zitten, daarop kan ik kiezen welke tafel ik wil openen en deze met de iPad bedienen.

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by knorrepot
      Update:
      Op de laptop naast de FOH mixer draait de softwere voor de 24 kanaals, kan ik de 16 kanaals beneden bedienen, en draait evt Smaart nog mee. Mocht het nodig zijn, kan ik nog met de iPad beneden in de zaal gaan zitten, daarop kan ik kiezen welke tafel ik wil openen en deze met de iPad bedienen.
      Hey Knorretje! Hoe bedoel je dat je met de laptop bij de 24 kan. ook de 16 kan. kan bedienen?
      Op de laptop draait VSL neem ik aan via firewire aan de 24. Hoe is de verbinding met de 16 dan?
      Via de iPad kan ik wel volgen (doe ik zelf ook)

Ben benieuwd

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• knorrepot
        • Oct 2009
        • 234

Nou dat is opzich vrij simpel, de 24 kanaals werkt idd met de Presonus softwere.

De 16 kanaals zit in een compact rackje waar foh amps, monitor amps, etc in zit, zo ook een pc, waar de presonus softwere op draait, deze start automatisch op etc.
        De pa in dit rack, bestuur ik gewoon met extern destop. Maw, met de laptop boven neem ik de pc onder in het rack volledig over.

EDIT:
        Wel grappig, op 2 fora heb ik dit topic lopen, en staat de link naar het mijn-albums fotopagina. Deze pagina is meer dan 350x bekenen, en maarliefst 2 reacties
        Last edited by knorrepot; 13-01-12, 14:27.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

city-Lido?

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Wat zijn dat voor monitoren?

Doen me denken aan die dingen uit de Highlite catalogus...

Mvg,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• knorrepot
              • Oct 2009
              • 234

Jup, CityLido in het (vroegere) Lad Vegas van de achterhoek :P

@ 4AC
              Klopt, komen ze ook vandaan, alleen het uiterlijk is orgineel gebleven, intern is er eigen spul ingekomen.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Lido.. oh oh oh oooohhh ..
                hangt die antieke Bell set daar nog steeds?

Comment

• arie
                  • Feb 2003
                  • 550

Ja daar hangt nog steed de Bell vps-4 set (dubbel wel te verstaan). Begrijp dan ook niet zo goed dat je er zelf geluid in pakt, die bell set is wel oud maar op zich niet zo veel mis mee voor het geen ze er daar mee doen.

Groeten Arie

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by knorrepot
                    Nou dat is opzich vrij simpel, de 24 kanaals werkt idd met de Presonus softwere.

De 16 kanaals zit in een compact rackje waar foh amps, monitor amps, etc in zit, zo ook een pc, waar de presonus softwere op draait, deze start automatisch op etc.
                    De pa in dit rack, bestuur ik gewoon met extern destop. Maw, met de laptop boven neem ik de pc onder in het rack volledig over.
                    Daarvoor heb je dus wel windows 7 professional of enterprise nodig..?
                    Gebruik je de wifikaarten in de laptop / pc voor de verbindingen of doe je dat via utp?
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• dj-inkognito
                      • Jun 2011
                      • 416

door dat gelul zat ik gister maar met 35 man in een cafe/discotheek in groenlo te draaien hahaha.
                      "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• mrVazil
                        • Mar 2010
                        • 330

Originally posted by SPS
                        Gebruik je de wifikaarten in de laptop / pc voor de verbindingen of doe je dat via utp?
                        Of een gratis programma zoals teamviewer...

Comment

• knorrepot
                          • Oct 2009
                          • 234

Originally posted by dj-inkognito
                          door dat gelul zat ik gister maar met 35 man in een cafe/discotheek in groenlo te draaien hahaha.
                          Dan stond je bij twince te draaien? Haha

Comment

• knorrepot
                            • Oct 2009
                            • 234

Originally posted by SPS
                            Nou nee, dat werkt ook met vista op mijn oude laptop.
                            Gebruik hier een vaste flexibele netwerk kabel voor de verbinding met beneden. Er hangt wel een routertje achter puur alleen voor de iPad in de zaal bijv.

Comment

• knorrepot
                              • Oct 2009
                              • 234

Originally posted by arie
                              Ja daar hangt nog steed de Bell vps-4 set (dubbel wel te verstaan). Begrijp dan ook niet zo goed dat je er zelf geluid in pakt, die bell set is wel oud maar op zich niet zo veel mis mee voor het geen ze er daar mee doen

Groeten Arie
                              Je slaat de spijker op z'n kop! Het geen wat ze er mee doen, is disco werk, en soms een bandje, (maar deze hebben vaak ook eigen geluid mee) op feestvolume, maar dit is toch echt wat anders.
                              Alleen al door de plaatsing van de tops! Denk hierbij aan geluid boven en onder het balkon. Spraakverstaanbaarheid is hierbij erg belangrijk. Daarbij is de klank ook niet zaligmakend. Drukt het laag niet door voor het "woow" effect tijdens verschillende intro's/ Ik doe met 2 deltamax subs meer dan 4 Bell kasten!

Bij de instellingen mogen we niet bij, tja dan is het toch simpel!?

Dit doen we al meer dan 15 jaar zo, in het begin wel eens geprobeerd hoor, maar zonder goed resultaat! Zoals ik al zei: voor muziek redelijk, maar spraakverstaanbaarheid total nop. De show duur een goeie 4 uur, en dan ga je niet op z'n max blazen om het verstaanbaar te houden. Het is juist de kunst om het overal verstaanbaar te houden en een zo laag mogelijk volume.

EDIT:
                              3 shows zijn inmiddels geweest 2 zijn er perfect verlopen, 2 iets minder perfect, maar dat lag buiten onze macht om.
                              Nieuwe foto's toegevoegd. Gemaakt met mijn telefoon. Met een beetje geluk krijg ik de foto's van de fotograaf nog. Dat moet iets beter zijn. Zo gauw de video's online staan, zal ik hier even een linkje posten.

Groeten!
                              Last edited by knorrepot; 16-01-12, 14:41.

Comment

Working...