Voorstellen en van powered plastic naar non-powered hout!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenE
    • Dec 2012
    • 47

Voorstellen en van powered plastic naar non-powered hout!

Hallo allemaal. Sinds een paar jaar ben ik actief in deze wereld en lees dus ook al een paar jaar graag mee op dit mooie forum. Tijd om zelf een account aan te maken. Bij deze wil ik mij dus even voorstellen; ik ben Jeroen, 19 jaar oud en woonachtig in het noordelijke Assen. In de 3 jaar dat ik al bezig ben met mijn opleiding Podium- en evenemententechniek, heb ik al redelijk wat ervaring opgedaan met stage. Ook heb ik sinds een paar maanden een baan bij een facilitair bedrijf in Groningen en schnabbel ik af en toe nog wat bij.

Zo help ik af en toe een handje bij CLC Church Assen. In de afgelopen tijd zijn we al sterk vooruit gekomen qua apparatuur. Zo begonnen we met een 16 kanaals Soundcraft Mixwizard en 2x RCF Art 315-A MKIII + 2x RCF Art 902-AS zonder enige randapparatuur. Nu zijn we vandaag op het punt beland dat we een nieuwe luidsprekerset hebben, namelijk 2x Meyer UPA-1P en 2x Meyer USW-1P. Dit alles wordt aangestuurd door een rack met 3x Crest 4001 amps, 3x analoge Meyer processor en een Behringer EQ (dit vanwege de énorme slechte acoustische eigenschappen van de zaal; beter iets als niets als er niet veel budget is, deze EQ helpt ons al enorm).

Voor het mixen gebruiken we nu een Soundcraft GB4 met 2x T.C. M-one en 2x Behringer 4 kanaals compressor/gate.

Nu de foto's; deze staan in dit album: http://imageshack.us/g/1/9922398/
    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

Doen jullie zeer netjes zo'n setup etc. Uit de foto;s zelf kan ik weinig opmaken maar zit er op het eerste gezicht keurig uit zonder overdreven kabel meuk, en drummer achter plexiglas om overspraak en mogelijk geluid te dempen.
    Mogelijk kun je nog wat winnen dmv juiste plaatsing, delaying op front mocht je daarnaar op zoek zijn.
    Probeer niet teveel te gaten en te compressen, waarom een probleem oplosser plaatsen als je
    geen probleem hebt en je kunt een er een mooie natuurlijke klank flink mee om zeep helpen.

Comment

• JeroenE
      • Dec 2012
      • 47

Wat je zegt heb je helemaal gelijk in. Helaas gaat die vlieger hier niet op, daar de zaal echt enorm ruk is in het laag. Om een toch redelijk gecontroleerd laag te krijgen gebruiken wij compressie, de gates worden helemaal niet gebruikt (overspraak is geen probleem meer, we doen alle monitoring over in-ear).

Qua delaying denk ik zelf dat we dat beter niet kunnen doen, we hebben nu een mooie volle en frisse klank voor wat mogelijk is met de berperkte apparatuur in deze zaal, die ga ik natuurlijk niet om zeep helpen

Heb vandaag even heel last minute (half uur voor aanvang) de vraag gekregen of ik de kerstvieringen op school wilde mixen. Tuurlijk. Het ging om het uitversterken (en opnemen) van bandsetting (drums, bass, gitaar, keys, vocals) en wat extra's (vleugel, 35 koppig koor, 25 koppig gitaarorkest, marimba, fagot en viool). Dit alles draaide ik over 2x Martin Audio H3T+, 2x Martin Audio S218, (infill) 2x Martin Audio F12 en voor monitoring 4x Martin Audio LE12.

Ikzelf mixte op front met een Midas Verona 40 kanaals met een siderack aan FX en dynamics. Op monitor mixte een klasgenoot op een M7CL (handig, sends on fader!)

Foto's hiervan komen binnen een paar dagen, de fotograaf moet ze nog even uploaden.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by JeroenE
        de gates worden helemaal niet gebruikt (overspraak is geen probleem meer, we doen alle monitoring over in-ear).
        Overspraak krijg je niet alleen van de monitors maar ook van instrumenten onderling.
        Bijvoorbeeld tom microfoons die de snare oppikken, daarom worden er op een drumkit vaak gates gebruikt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dexter
          • Jul 2005
          • 433

Daar was ik al bang voor dat je problemen in het mid laag en laag zou krijgen.
          Vandaar mn opmerking over het perfect delayen van sub en top speakers om mogelijke faseproblemen op te lossen.
          Ook plaatsing heeft een grote invloed in een kerk soms paar cm verplaatsen en een wereld van verschil.
          Ook moet je in een lastige zaal niet teveel pompend en ronkend laag willen gebruiken puur omdat dit je tegen werkt.
          Mijn ervaring met lastige zalen en kerken is met name gebruik zo min mogelijk laag en eq je set goed en op een juiste manier.
          Her en der een klein dipje en er gaat vaak een wereld voor je open.
          Ook de kunst van het weghalen ipv boosten van bepaalde frequenties zowel op toonregeling van de tafel als op je front eq komt de klank alleen maar ten goede.

Comment

• JeroenE
            • Dec 2012
            • 47

Ja zo bedoel je. Heb alleen geen kantjes compressor/gate meer, maar zoiezo valt dat wel mee. De klank van alle onderdelen van de drums behalve de kick zijn goed. Wat betreft alleen weghalen en niet bij opdrukken met de eq; zo werk ik inderdaad al.

Met het laag zijn we inderdaad al wel met plaatsing bezig geweest en het is al een stuk beter geworden. Moeten alleen even een keer een middag over hebben dat we er eens goed mee bezig kunnen. Helaas is het een zaal in een cultureel gebouw, waardoor we dus alles elke keer moeten opbouwen en weer afbouwen.

Ieder geval bedankt voor het advies jongens!

Comment

• JeroenE
              • Dec 2012
              • 47

Foto's van afgelopen maandag, gemaakt door Bas van der Wal (BS-Fotografie): http://www.bs-fotografie.nl/#/Februa...%20kerstavond/

Comment

• JeroenE
                • Dec 2012
                • 47

Om mijn eigen thread nog even vol te spammen; twee filmpjes van de kerstviering afgelopen maandag bij ons op school.

http://www.youtube.com/watch?v=fQNordbcwjk (Eigen nummer van een paar studentes)
                http://www.youtube.com/watch?v=i7F0IlZi47M (Klassiek nummer met Fardau v/d Woude als soliste)

Comment

Working...