Testdag nieuwe set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teunos
    • Feb 2008
    • 352

Testdag nieuwe set

Zoals sommigen hier weten ben ik al een paar jaar bezig met het bouwen van een nieuwe set.
    Afgelopen zondag was het dan eindelijk zo ver voor een opelucht test.
    We hadden nogal wat problemen met de fase van de subs, ivm verschillende versterkers en daarom polariteiten etc, maar het eindresultaat was wel aardig.
    Toen alles eenmaal goed stond heeft er nog een bandje ( http://www.random-band.nl/ ) een set van een uur gespeeld, wat erg de moeite waard was.
    Dit was in een weiland aan de rand van Oss, en we hadden pas bezoek van de mannen in blauw toen we alweer aan het afbreken waren, erg vriendelijke agenten voor de verandering.
    Maar plaatjes zeggen meer dan woorden.
    De set is 16x TH sub, 8x kick, 6x 15'' midhoorns en 6x bms 4590 op jbl hoorns.

We waren 's ochtends begonnen met een cardioide setup, maar nadat we na 1 uur nog steeds geen politiehadden gehad hebben we zo omgedraaid naar voren.

Er komen nog 4 filmpjes aan die gemaakt zijn met een fatsoenlijke DSLR camera, maar voorlopig heb ik alleen een filpmje gemaakt met een lumia 520. ( daar zat een hoesje omheen die de mic blokkeert, op 3:43 draait de camera nog even om en hoor je wat extra hoog).
    Hier een link
    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!

Ik ben de mafkees op 35 sec en 2:50, het filmpje dat ik toen aan het maken was is echter nog veel lager van kwaliteit.

De mix van de band werd gedaan vanaf de positie waar de band stond en ging volledig buiten mij om, maar het filmpje geeft een redelijke indicatie.
    Last edited by teunos; 29-08-13, 10:32.
    ''diamonds are forever''
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

En de versterkerracks op de foto misschien??

Even een vraagje, cq opbouwende critiek... maar ik kom dit soort setjes eigenlijk niet veel meer tegen, vanwaar komt deze keus? (kan ook zijn omdat je dit soort setjes vaak in een bepaalde streek veel ziet waar ik nooit kom of mijn werkgebied er niet ligt)

En als ik dit soort sets zie vraag ik me eigenlijk altijd af, is hij ook in kleinere delen op te splitsen gelang de behoefte van de lokatie?

Overigens geen slecht bandje hoor, heb ze in Deurne gezien. heel aardig.

Waar heb je de stroom vandaan getoverd? van een arragraat?
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by drbeat
      ...ik kom dit soort setjes eigenlijk niet veel meer tegen, vanwaar komt deze keus? (kan ook zijn omdat je dit soort setjes vaak in een bepaalde streek veel ziet waar ik nooit kom of mijn werkgebied er niet ligt)
      Als ik deze stapel hout zie denk ik aan een underground party
      Het is vast een leuke en gezellige dag geweest?

Originally posted by drbeat
      Waar heb je de stroom vandaan getoverd? van een arragraat?
      Draadloze stroom uit het huis achter de band

Comment

• teunos
        • Feb 2008
        • 352

Stroom kwam uit de meterkast van het huis, 3 fase 32A, maar vervoerd over 100m 5g10 met 63A stekkers.
        De schaalbaarheid hiervan is prima. Naast dit heb ik nog 2 soorten kleine toppen, 1 setje 8''+1'' (Br) en 1 setje 12+8+1 (Br). er zitten ook 4 (of 8, nog niet helemaal over uit) nieuwe 15'' BR subs in de pijplijn. Schaalbaarheid is dan ongeveer als volgt per kant:
        8'' topje
        8'' topje + Br subje
        12'' top + br subje, of 2x br subje
        12'' top +Br subje als kick +TH
        Zelfde als hierboven alleen dan dubbel sub en kick.
        Zelfde als hierboven alleen dan 2x hoorngeladen kick ipv Br
        2x TH +2x kick + 2x midhoorn +2x 4590
        4x sub +4x kick +2(/3) x midhoorn + 2(/3)x bms 4590
        en voor het echt lompe spul alle 16 subs

Dus dat lijkt me wel redelijk schaalbaar.
        ''diamonds are forever''

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Dit ziet er uit als een illegale TEKNO party , maar das dus wel erg leuk !
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...