Digitafel porn
Collapse
X
-
@Nes: Vraag me werkelijk af waar dat soort (grootte) tafels nu voor worden ingezet in de studio.
Het is toch juist modern om niet alles tegelijk op te nemen, maar sequentieel? Daarmee bespaar je tijd vanwege het moeten overdoen van stukken vanwege speel/zingfouten. En tijd is pas echt geld!
<leergierigmode aan>
Kun jij me uitleggen wat je met 96 kanalen / 28 auxen enz. in een studiosetting moet? En is daar dan echt genoeg werk voor?
PaulGeluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
Wel grappig...heb je het over DIGITAFEL PORN..... Komen ze via een MIDAS XL8 bij een Behringertafeltje wat een aftreksel is van de Yammaha 01V... Behringer is eerst niet gewenst, en komt nu zelfs naarvoren als PORN....hahahahaha
Wat ik ook een erg mooie tafel vind, in het kleine segment, en welke ik afgelopen zaterdag in real life heb mogen aanschouwen is toch wel dit tafeltje:
Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
@Nes: Vraag me werkelijk af waar dat soort (grootte) tafels nu voor worden ingezet in de studio.
Het is toch juist modern om niet alles tegelijk op te nemen, maar sequentieel? Daarmee bespaar je tijd vanwege het moeten overdoen van stukken vanwege speel/zingfouten. En tijd is pas echt geld!
<leergierigmode aan>
Kun jij me uitleggen wat je met 96 kanalen / 28 auxen enz. in een studiosetting moet? En is daar dan echt genoeg werk voor?
Paul
Nou Paul,
pffffff,....... uhhhhhh, nee!
Ik zit zeker niet diep genoeg in die wereld om dat te kunnen uitleggen.
Sequentieel opnemen, betekent imo dat je niet integraal maar per sectie of mss
zelfs per instrument, opneemt?
Dit betekent dus wel dat als je de drums op 12 kanalen opneemt, je naast deze
12 bijvoorbeeld de gitaar sectie opneemt. Ook dit kunnen makkelijk 12 kanalen zijn,
die naast elkaar zijn opgenomen. Neem voor het gemak nog 12 kanalen keys en nu
stop ik maar vast (36).
Ik wil hiermee aangeven dat niet integraal opnemen, niet wil zeggen dat je met minder kanalen
klaar bent, of,......... je moet telkens hetgeen je hebt, terugmixen naar 2 kanalen,
wat dus eigenlijk niemand doet.
Dus, een beetje opname gaat al snel over vele, vele kanalen heen, en hoe meer voorradig,
hoe mee er wss gebruikt zullen worden.
Nu heb ik het slechts over audio-opnamen L + R.
In een ander topic staat een tafel afgebeeld welke wordt gebruikt in een
Russische filmstudio. Die tafel heeft 16 15" screens en ik weet niet meer
hoeveel schuiven en, en , en, en ook nog ruim 3000 EQ's settings........ .
Kanalen, kanalen, kanalen............ we weten er echt wel raad mee,
of ze nu fysiek naast elkaar of per 24 onder elkaar liggen......
Meer weet ik er niet over te bedenken.........
grtz
Nes
ps. + 10 voor de NESpresso
Last edited by NesCio01; 14-02-14, 19:46.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Neem maar eens een symfonieorkest op....daar zitten soms wel meer dan 50 Man en Vrouw met instrumentjes..... of bv het luchtmacht orkest enz.....dan kom je er gemakkelijk aan volgens mij...
Maar heb je daar veel werk voor? Zou het ook niet weten.....vind het al zo vreemd dat Big mic met metallica een xl8 Aardig vol krijgt met inputs.....dus het zal best nodig zijn om zo veel kanalen te hebben....Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Comment
-
Comment
-
Neem maar eens een symfonieorkest op....daar zitten soms wel meer dan 50 Man en Vrouw met instrumentjes..... of bv het luchtmacht orkest enz.....dan kom je er gemakkelijk aan volgens mij...
Maar heb je daar veel werk voor? Zou het ook niet weten.....vind het al zo vreemd dat Big mic met metallica een xl8 Aardig vol krijgt met inputs.....dus het zal best nodig zijn om zo veel kanalen te hebben....
Pak dan twee mics op kick, twee op snare, Ă©Ă©n op elke cymbal, twee op elke tom, twee op elke gitaarversterker, DI op elke gitaar + bas, etc...
Tel daar nog eventuele splits voor effecten en wat gastmuzikanten bij op en je komt een heel eind.
Er gaat op YouTube ergens een filmpje rond waarop hij uitlegt waarom z'n oude tafel te klein werd... http://www.youtube.com/watch?v=cS178hiyS60Last edited by timmetje; 15-02-14, 00:25.TimComment
-
Vergeet niet dat de XL8 op Metallica ook een groot deel een prestige ding is van Midas...
en en daarbij valt me op dat mensen die digitaal werken het zich zelf en een ander moeilijker maken dan nodig...Zo van : ik heb er de beschikking over, dus even bedenken wat ik daar een voor zal verzinnen..O leuk, een subgroep naar een VCA en die naar een matrix en via de matrix naar de links rechts...(is maar een soort van voorbeeld...jullie snappen wat ik bedoel..) Er zijn erbij die meest onzinnige constructies maken met een digitale mixer....Ook ineens het gebruik van compressors over elkaar heen en dan het liefste multiband..Dat soort geneuzel...En dan komt er een gast techneut en leg het dan maar even uit...:-)Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Waarom er zoveel kanalen nodig zijn in een opnamestudio? Wel Nes' antwoord kwam al aardig in de buurt. Je neemt inderdaad alles apart op maar je behoudt telkens je kanaal als je het opnieuw afspeelt zodat je tijdens het mixen elk onderdeel van de song nog kunt aanpassen (Elk spoor). Dus nadat je de drum hebt opgenomen, mix je die niet naar 2 kanalen maar blijft hij op 8 of 12 telkens terug meespelen zodat je op het einde toch nog een snare kan aanpassen ofzo (als voorbeeld).
Logisch is dus dat elk instrument zijn eigen (ingeregelde) kanaal heeft om een cd op te nemen. Stel ik gebruik 8 gitaren op 8 songs... dan heb ik tijdens dat project al minstens 8 kanalen nodig enkel voor gitaar.
Oke per song is het moeilijk en wss niet nodig om een gewone rockband van om de hoek 100 kanalen te doen vol krijgen, maar herinnert iemand zich nog Freddy Mercury die elke zang partij zelf deed van Bohemian Rapsody? En nummers met strijkers en dergelijk, het loopt al snel op. Nu kan jij je de vraag stellen waarom dan geen kleine digitale console dat pakt toch veel minder plaats in? Ja, die studio's heb je ook, maar die mega consoles zijn analoog met een digitale aansturing, dus fysiek alle faders en EQ naast elkaar. Digitale aansturing voor de total recall bijvoorbeeld. Kijk een digitale tafel met total recall is niet zo impressive, maar een compleet analoge tafel total recall maken, dat is wel impressive imo. (Maar dat is een beetje off topic)Comment
-
Ik krijg bij het filmpje van Big Mick zo'n zelfde soort sekte gevoel als ik krijg bij veel Meyer filmpjes....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
Comment