DM1000 in aktie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by @lex
    Even een oud topic nieuw leven inblazen:

Ik heb nu zes jaar ervaring op een DM1000. Mix er een vaste band mee in het theater. Ben tot zo'n dertig ip's gegaan en benut bijna altijd op's. Meestal vijf à zes lijnen monitors en dan meestal nog LR/LRup/Cdown+Cup.

Ben er erg tevreden op. Met name de DCA's en vooral de user layers zijn echt tegek. Ook de mogelijkheid om matrix in te richten (wellsiwaar geen 4 naar 12) is echt te gek!

Maar na zes jaar wil je wel eens wat anders. Ben al een tijdje aan het rondkijken:
    LS9-32 is geen optie met al die tabbladen om bij de settings te komen.
    M7CL is geen optie. Te duur en veel te groot om in je eentje ook licht ernaast te doen. Ik ben gewend aan werken op layers en wil daar (met name vanwege afmetingen) niet vanaf.
    02R is qua prijs wel een optie, maar voegt niet heel veel kanalen toe (56 tov 48 op DM1000)
    DM2000 is waanzinnig, maar kost danook 4* zoveel... en het rechter deel (studiodeel?) zal ik weinig of nooit nodig hebben.
    PM1D/PM5D hoef ik verder niet toe te lichten...

Digico is top, maar meestal te groot (behalve de SD8-24) en erg aan de prijs voor een 48kHz tafel).

Digidesign heb ik alleen op hun grootste slagschip (venue?) gewerkt, en denk dat het budget overeenkomstig Digico/PM1D zal zijn?

Innovason zal waarschijnlijk een erg grote overgang zijn kwa benadering? Heb begrepen dat het niet bepaald intuïtieve tafels zijn?

Wie heeft er een idee of er andere merken/typen zijn waar ik eens naar moet kijken. Weet een hoop over Yamaha, maar zoals je ziet weinig daarbuiten.

@lex
    Denk dat je dan stiekum toch moet denken aan een Roalnd M380 of Digidesign Venue SC48 (compact en veel features). Alleen moet je voor de eerste een net bedrag betalen en voor de laatste zo'n 25 mille uit je zak trekken.
    De LS9 is erg okey maar niet zo betrouwbaar als een DM1000 en toch iets minder uitgerust. Al klinkt de eerste weer net wat beter misschien?
    Daarnaast is de iLive T serie misschien iets? Of een Soundcraft Si1?
    De SD8-24 is duur maar voldoet wel aan je specs.
    Innovason wordt ik Frankrijk wel gebruikt maar kom je in NL niet tegen (denk ook aan je verhuur markt en rider acceptatie)

Meer kan ik niet bedenken.
    d&b Audiotechnik

Comment

• stamgast
      • Feb 2010
      • 253

Originally posted by MusicSupport
      Denk dat je dan stiekum toch moet denken aan een Roalnd M380 of Digidesign Venue SC48 (compact en veel features). Alleen moet je voor de eerste een net bedrag betalen en voor de laatste zo'n 25 mille uit je zak trekken.
      De LS9 is erg okey maar niet zo betrouwbaar als een DM1000 en toch iets minder uitgerust. Al klinkt de eerste weer net wat beter misschien?
      Daarnaast is de iLive T serie misschien iets? Of een Soundcraft Si1?
      De SD8-24 is duur maar voldoet wel aan je specs.
      Innovason wordt ik Frankrijk wel gebruikt maar kom je in NL niet tegen (denk ook aan je verhuur markt en rider acceptatie)

Meer kan ik niet bedenken.
      Werk zelf met regelmaat met de DM1000, de DM2000, de O2R(96) en heb wel eens met de M7CL gewerkt. (Verder ook met een Lawo mc66 maar dat is meer een tafel voor broadcast-doeleinden en derhalve niet te betalen).
      Ik moet zeggen dat ik de M7CL inderdaad een heel ander apparaat vind dan de andere tafels van Yamaha, geen layers idd.
      De DM2000 is echt een stuk uitgebreider dan de z'n kleine broertje. Als je met een DM1000 kan werken kun je dat ook met gemak met de 2000. Goeie tafel, genoeg dsp en interne effecten klinken best o.k. (al ben ik geen fan van de mic-voorversterkers, maar wat wil je voor dat geld).
      De O2R96 is wel een prima tafel maar dat zou niet mijn eerste keuze zijn. Gelukkig heeft ie meer dsp aan boord dan z'n oude versie.
      De rest van de tafels ken ik niet (alleen vind ik dat de DigiCo's er wat plastic uitzien).

Comment

Working...