Voor wie intresse heeft in het inwendige van bovengenoemde versterkers !
Citronics PPX 900 & ADJ V4000 plus
Collapse
X
-
De Citronics zijn inderdaad oude beestjes, voor mij zijn het versterkers waar veel fabrikanten een voorbeeld aan kunnen nemen:
zware trafo(1500 va), 60.000 µf elko's, zeer degelijke mech. bouw,
volledig moduleer, onderdelen van topkwaliteit, zeer goed beveiligd
( bvb. iedere mosfet heeft een aparte zekering )
De V4000plus is een typisch budjetmodel (ik heb hem 803 euro betaald),vooral in de mech. opbouw/stevigheid is bespaard. Op elek. vlak valt het mee, al zijn de onderdelen wel allemaal van Oosterse fabrikanten (wat op zich niets wil zeggen).Er zit bvb. per kant
een volledig aparte zware voeding in.Ook zijn alle warmtegevoelige
onderdelen voorzien van degelijke koelplaten. Vermogen heeft hij genoeg (voedingsspanning 2*125 Volt)Verder is hij voorzien van limiters en een aktieve cross, welke ik gebruik op 200 Hz. om mijn
subs aan te sturen. Dit doet hij overigs prima.
Comment
-
citaat:vooral in de mech. opbouw/stevigheid is bespaard
Maar je hebt gelijk als je zegt dat het voor zijn geld echt gewoon een degelijke versterker is.
citaat: is 200Hz voor je subs niet wat hoog......ik filter de mijnde op 120 Hz.niet zagen, gewoon doen!Comment
-
Prof. versterkers hebben een sub chassis, de v 4000 heeft dat niet,
je kan het een beetje vergelijken met het zelfdragend chasis van een personenwagen thv dat van een vrachtwagen. Het deksel bvb. heeft ook als functie de eindtrap mech. de bevestigen. Veelzeggend in dit verband is dat in de gebruiksaanwijzing staat dat bij gebruik in een 19 " rack de versterker zowel vooraan als achteraan dient te worden
vastgemaakt.Dit is mede te verklaren door het gewicht (28 kgr)dat voor een groot gedeelte toe te schrijven is aan de 2 trafo's.
Comment
-
dat van dat sub chassis had ik nog nooit gehoord maar begrijp wel wat je er mee wil zeggen. Nu ja zo een versterker voor 1000€ ze moeten ergens op besparen dan he.
maar je moet toch toegeven dat als je een beetje fatsoenlijk omgaat met je materiaal dat het toch wel zeker een betrouwbare versterker is waar je toch wel lang plezier aan hebt.
collega van ons heeft zijn v4000 vastgezet vanvoor in het rack in het profiel en dan onder de versterker liggen houten balkjes van voor tot achter. zo is deze ook volledig ondersteund. hij is daar dikwijls mee op de baan en heeft daar nog nooit problemen mee gehad.niet zagen, gewoon doen!Comment
-
Wel, ik heb eigenlijk hetzelfde gedaan, behalve dat ik hem ondersteun met piepschuim ( de harde soort ), verder heb ik hem achteraan ook vast gemaakt, zodat er geen probleem is als de fl case
ondersteboven/op de zijkant getransporteerd wordt. Maar ik ben het met je eens: dit toestel heeft een unieke prijs/kwaliteit verhouding.Comment
-
Het doe nog eens deugd onze PPX terug te vinden in een topic.
Wij zelf gebruiken nog steeds de deze.
4xPPX 1200
1XPPX 900
gewicht??? niet normaal maar ja.
Zal binnen 1 a 2 weken eens een fototje van onze rack posten voor de geïntresseerden. Mijn mening. Ik vindt de PPX ondanks zijn gewicht nog altijd de top. Nog nooit een uitval gehad na lang en regelmatig gebruik. Zware bassen krijg je zonder enige moeite eruit.[}]
Alleen de piekstroom bij het aanzetten kan bij een zwak, oud lichtnet wel eens problemen geven .maar dit even terzijde.ik zeg altijd--> geen klank zonder drankComment
Comment