Xqlusive HMH 138.2 DB???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chays
    • Jan 2004
    • 13

Xqlusive HMH 138.2 DB???

Deze foto vond ik op de q-dance site.

Mijn vraag is nu...

Hoe kan dit?
    Hoe zit het met de pijngrens etc etc

BVD

Gijs
  • bewap
    • Jun 2002
    • 239

Dit lijkt me wel een beetje overdreven. Ik zou als ik ID&T was een goeie verzekering afsluiten voor al die gehoorbeschadigingen, dit is toch niet normaal meer.

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

Waarschijnlijk wouden ze ff kijken wat erin zat voordat het uberhaupt begon (uiteraard, doen wij ook altijd ). Kan me nauwelijks voorstellen dat het bij de mengtafel de hele avond zo hard stond.

Groeten Joost

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

zien we het knopje op PEAK staan, en de VU-meter in het rooie???

zo kan ik nog wel een paar systemen bouwen....Ik zie bv geen afstand van het main-foh tot de mengtafel...

enne, de gemiddelde grote systemen leveren 140dB/1m pink noise, met PEAKEN tot 9 dB erop...

Comment

• Jag
          • Nov 2002
          • 319

Haha, dit is wel grappig. Ik stond naast de fotograaf toen hij deze foto maakte. Ik zat nog te denken of dit nou goede of slechte reclame zou zijn voor Q-Dance/Stage Pro (hun tech leek er redelijk trots op).
          Het was trouwens idd een peak niveau, het gemiddelde niveau was op dat moment 105 dBspl. Maar ik heb er niet op gelet of dat A of C weighted was. De geluidstafel (en dus ook de meter) stond trouwens wel een redelijk stuk van de stage af, vooraan was het wel wat harder.

Ik heb me prima vermaakt trouwens, leuk feestje (goede bierprijs ook!). Ik vind dit soort geluisdniveau's prima te doen met oordoppen zover mogelijk in mijn gehoorgang gedouwd .

Comment

• Chays
            • Jan 2004
            • 13

Dank voor de info

Enne petje af voor het geluid

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

en, klonk het ook nog ergens naar?[8D]
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Jag
                • Nov 2002
                • 319

citaat:Geplaatst door Chays

Dank voor de info

Enne petje af voor het geluid
                Je zegt het alsof je mij wilt bedanken voor het geluid -> ik was er alleen maar als bezoeker. Ik had een backstage pas en stond toen ff bij de tafel.

Geluid was trouwens zeer ok. Dat hebben ze bij Stage pro altijd wel goed voor mekaar.

Wat trouwens wel grappig was, was dat je heel duidelijk het directionele van het laag merkte. Als je naast de rij subs stond (een stuk of 20), dan was er weinig sublaag. Als je ervoor stond, had je moeite je bier door je keel te krijgen door de trillingen in je keel .

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Allemaal heel leuk hoor, zo'n foto.

Ten eerste: Zijn er een paar posting voor nodig om te weten wat er nou eigenlijk is gemeten.

Ten tweede, hard is niet altijd beter.

Dus... wat kunnen we hier uiteindelijk mee? Trouwens het kan nog veel leuker hoor!

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Jag
                    • Nov 2002
                    • 319

Nee, hard is zeker niet altijd beter. Misschien dat zo'n foto wel een discussie op gang brengt over geluidsniveaus en wat nog toelaatbaar is, kan ik me zo voorstellen.

Hier een foto die ik zelf gemaakt heb:

Ik wilde ff een foto hebben van hun Xta rack, maar Floris heeft hem online gezet []. Vooral die reacties zijn grappig.

Comment

• lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

whoehahahahahahahahaha .... de zieligaards joh [8D]
                      138dB vinden ze heel stoer, maar eigenlijk weten ze echt niet over wat ze het hebben....jongens toch[V]

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

citaat:Geplaatst door Jag

Wat trouwens wel grappig was, was dat je heel duidelijk het directionele van het laag merkte. Als je naast de rij subs stond (een stuk of 20), dan was er weinig sublaag. Als je ervoor stond, had je moeite je bier door je keel te krijgen door de trillingen in je keel .
                        Nogal wiedus,
                        met 20 kasten van zeg 60 cm krijg je een line-array van 12 meter voor je sub laag. Uitdoving achter en zij, versterking front.
                        31 hz met 8 subs. met meer subs wordt het effect nog versterkt....
                        [img]http://www.********.nl/images/01C31_5D.JPG [/img]

Comment

• Jag
                          • Nov 2002
                          • 319

Ik zeg ook niet dat ik er gek van op keek, maar het is nog wel een grappig effect.

Comment

• soundshaper
                            • Dec 2003
                            • 25

Even wat informatie dan...

De 138 dB die de geluidsmeter aangeeft is C weighted (kijk maar naar de instellingen van de switches op de meter), dus ik denk dat we rond de 105 dB zitten, dus de pijngrens is nog niet bereikt.

citaat: Waarschijnlijk wouden ze ff kijken wat erin zat voordat het uberhaupt begon (uiteraard, doen wij ook altijd ). Kan me nauwelijks voorstellen dat het bij de mengtafel de hele avond zo hard stond
                            Dit nivo was tijdens show...en is toch wel ongeveer de hele avond zo geweest.

citaat:zo kan ik nog wel een paar systemen bouwen....Ik zie bv geen afstand van het main-foh tot de mengtafel...

enne, de gemiddelde grote systemen leveren 140dB/1m pink noise, met PEAKEN tot 9 dB erop...
                            afstand pa tot f.o.h ongeveer 25-30 meter

citaat:whoehahahahahahahahaha .... de zieligaards joh
                            138dB vinden ze heel stoer, maar eigenlijk weten ze echt niet over wat ze het hebben....jongens toch
                            Hoezo zieligaards, en waarom weten we niet waar we het over hebben? Weet jij het dan wel allemaal lifesound?

En ************** je plaatje klopte helemaal en voor je info: er stonden 24 subs naast elkaar...

Schrok me ook wezenloos tijdens de soundcheck toen het sub ook ineens aangezet werd. Was een behoorlijke beuk.

citaat:Nee, hard is zeker niet altijd beter. Misschien dat zo'n foto wel een discussie op gang brengt over geluidsniveaus en wat nog toelaatbaar is, kan ik me zo voorstellen.
                            Tsja... Vaak wil het publiek al een behoorlijk geluidsnivo. Daarnaast zijn er veel feesten waar de gemeente de hele avond door metingen verricht en in contact staat met de organisatie om de overlast in de buurt in de gaten te houden. Dus er wordt wel gecontroleerd, maar dat ligt ook aan de locatie.
                            Maar deze discussie is er al en zal er altijd blijven.
                            Joosten mag het weten...

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat: En ************** je plaatje klopte helemaal
                              Goed bezig, he...

Comment

Working...