Xqlusive HMH 138.2 DB???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • - -Niels- -
    • Aug 2003
    • 253

citaate 138 dB die de geluidsmeter aangeeft is C weighted (kijk maar naar de instellingen van de switches op de meter), dus ik denk dat we rond de 105 dB zitten, dus de pijngrens is nog niet bereikt.
    Dus dan valt het al-met-al toch nog mee......

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

citaat:Geplaatst door soundshaper
      Hoezo zieligaards, en waarom weten we niet waar we het over hebben? Weet jij het dan wel allemaal lifesound?
      ik weet in ieder geval wanneer ik een processorrack zie, en wanneer ik een amp-rack zie...
      En als ik 138dB (A weighted weliswaar) meet aan de mengtafel zou ik er met oordoppen staan ... sterker nog...ik zou al lang thuis bij de TV zitten!

En als Niels zegt dat het c weighted was, en dus maar een 105 dB was, dan spreek ik helemaal niet over een "behoorlijk" geluidsniveau. Want 105dB A is nu niet echt overdreven veel...

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

citaat:Geplaatst door lifesound

En als Niels zegt dat het c weighted was, en dus maar een 105 dB was, dan spreek ik helemaal niet over een "behoorlijk" geluidsniveau. Want 105dB A is nu niet echt overdreven veel...

neu, dat haal ik nog met een (4) UPA-set op een stel (2) 650's op 20 meter

Comment

• - -Niels- -
          • Aug 2003
          • 253

Dus samengevat;

Lijkt veel 138.2 dB... maar dat is met C weight!!!
          Dus eigenlijk te vergelijken met zo'n 105 dB A... ---> niet extreem veel dus!

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

citaat:Geplaatst door - -Niels- -

Dus samengevat;

Dus eigenlijk te vergelijken met zo'n 105 dB A... ---> niet extreem veel dus!

Dat hangt natuurlijk van de frequentie af.
            een A gewogen curve is die zoals geluid door het menselijk oor
            geintepreteerd wordt.
            Bij een C gewogen curve worden alle frequenties gelijk beoordeeld.
            Ik zal kijken of ik nog ergens een plaatje er van kan vinden.
            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Niet veel? dat is maar net hoe je het ziet!! Elke dag een paar uurtjes 105 Db op je oren raad ik je toch niet echt aan!
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

citaat:Geplaatst door sparky

Niet veel? dat is maar net hoe je het ziet!! Elke dag een paar uurtjes 105 Db op je oren raad ik je toch niet echt aan!
                wat is dat nu voor een reactie?
                We zitten hier op een forum over concerten, fuiven, ....

Allemaal situaties waar het altijd luider is dan 105 dB. En 105 dB op een concert is stil....

Comment

• Siem
                  • Jul 2003
                  • 124

citaat:
                  citaat:Niet veel? dat is maar net hoe je het ziet!! Elke dag een paar uurtjes 105 Db op je oren raad ik je toch niet echt aan!
                  wat is dat nu voor een reactie?
                  Een reactie die blijk geeft van duurzaamheid.
                  Zelf vind ik het altijd een uitdaging om het gevoelsmatig hard te laten klinken, terwijl het meetkundig wel meevalt. Dat kunstje heb ik trouwens nog niet volledig onder de knie, moet ik er eerlijk bij vermelden...
                  Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Jag
                    • Nov 2002
                    • 319

citaat:Maar deze discussie is er al en zal er altijd blijven.
                    Ik bedoelde meer een discussie in dit topic ipv de algemene discussie over spl's.

citaatus samengevat;

Dus eigenlijk te vergelijken met zo'n 105 dB A... ---&gt; niet extreem veel dus!
                    Ik zou het anders samenvatten:

het lijkt extreem veel 138.2 dBspl, maar als je weet dat dat een c gewogen peak niveau was, en het gemiddelde niveau 105 dBspl was valt het wel mee.

citaat:wat is dat nu voor een reactie?
                    We zitten hier op een forum over concerten, fuiven, ....

Allemaal situaties waar het altijd luider is dan 105 dB. En 105 dB op een concert is stil....
                    Ik vind het een hele terechte reactie die idd blijk geeft van duurzaamheid.

En zoiezo is het echt niet altijd 105dBspl gemiddeld op een concert, fuif of een andere voorstelling. Laat staan dat 105 dBspl stil is.

Comment

• Rodger
                      • Feb 2004
                      • 4

Hallo,

Graag zou ik willen melden dat het in de HMH heerlijk strak en stevig was. Geweldig zo'n goed getunede V-Dosc rig. V-Dosc blijft gewoon "rustig" voor de oortjes vergeleken met veel andere systemen. En inderdaad er is 105 / 106 Dba gedraaid op ruim 30 meter van het FOH en dat was hard zat maar niet harder dan er normaal gedraaid word. De "ophef" is dus een beetje onterecht en het barpersoneel heeft een stuk minder geluidsdruk gehad omdat een V-Dosc set zo goed te richten is (en dus niet op de bar was gericht ). Met de basis gehoorbescherming en deze V-Dosc set kan het personeel gerust een lange tijd werken in de HMH zonder gehoorbeschadiging op te lopen.

Rodger
                      Mijnheer!? Weet u écht waar al die knopjes voor zijn?!

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

citaat:altijd luider is dan 105 dB
                        Altijd? Als ik zelf achter de tafel sta, hou ik 105 eerder als bovengrens aan dan als ondergrens. Er is nog nooit iemand naar me toe gekomen om te vragen of het wat harder kon, wel heb ik mensen gehad die dat te hard vonden.

citaat:En 105 dB op een concert is stil....
                        Ik weet niet of jij ooit weleens op een van de Q-dance feestjes in de HMH bent geweest. Maar ik kan je verzekeren dat als er bij de FOH 105 gemeten wordt je het echt niet lang uithoudt voor het podium.

citaat:wat is dat nu voor een reactie?
                        Wat ik met mijn opmerking bedoelde te zeggen lijkt me toch vrij duidelijk, maar speciaal voor jou leg ik het dan nog wel uit: Het kan dan mischien wel zo zijn dat bezoekers op concerten en feesten soms SPL's van boven de 115 te verwerken krijgen. MAAR DAT WIL NOG NIET ZEGGEN DAT DIT NORMAAL IS. Dit soort SPL's zijn uitermate schadelijk, de piep die mij overal waar ik ga vergezelt is daarvan een goed bewijs!! Tuurlijk kan het harder en natuurlijk zijn er mensen die dat waarderen, bezoekers en organisatoren. Maar waar leg je de grens Lifesound, die van jou ligt schijnbaar hoger dan die van mij....
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Chays
                          • Jan 2004
                          • 13

Het maakt mij niet veel uit wat die meter aangeeft

In de Heineken Music Hall is het geluid perfect en dan niet alleen het volume maar het feit dat je nog met mekaar kan praten bij zo'n volume omdat het (denk ik) zo zuiver is.

En een piep in mijn oren heb ik wel ij de plaatselijke discotheek maar nooit op een feest zoals X-qlusive in de HMH terwijl je er daar net iets langer instaat

Groet gijs

Comment

• Jag
                            • Nov 2002
                            • 319

Ik had zeker wel een piep in mijn oren gehad als ik geen oordopjes in had gehad.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

heb ooit in de HMH Marillion gezien en dus gehoord, en daar verschhilde het geluid per meter die je van links naar rechts liep. Vanwege het foutief koppelen, en waar een natuurlijk galmende zaal het restand aanvult met reflecties viel het systeem wel heel erg door de amnd, die avond.
                              Dus, meneer Chays, het kan ook verkeerd klinken in de HMH. Juist vanwege de ( ontbrekende!!) akoestiek.

Comment

• dokter dB
                                • Nov 2003
                                • 1535

citaat:Geplaatst door **************

heb ooit in de HMH Marillion gezien en dus gehoord, en daar verschhilde het geluid per meter die je van links naar rechts liep. Vanwege het foutief koppelen, en waar een natuurlijk galmende zaal het restand aanvult met reflecties viel het systeem wel heel erg door de amnd, die avond.
                                Dus, meneer Chays, het kan ook verkeerd klinken in de HMH. Juist vanwege de ( ontbrekende!!) akoestiek.
                                ja ik vind he maar een moeilijke zaal... wel te gek ontworpen maar beetje zielloos soundwise... en je raakt een hoop laag kwijt op een of andere manier, je moet iig extra veel neerleggen... die muren zijn basstraps, die werken erg goed, beetje te goed..

denk dat die meter op dbc stond, en op fast en dan een dikke beuk aanzetten, peakhold, dan kom je wel aan een 138dbc piekje met een dba van 105....
                                knoppen en waarden :)

Comment

Working...