Multikabel ideeën

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

Multikabel ideeën

Hier enkele foto’s van de multikabel die ik nu gebruik. Echter wil ik deze vervangen omdat hij voor de grotere PA’s net iets te kort is, lengte is nu 30m.

Nu was ik aan het denken om met een ander principe te werken: ipv stageblock vast aan de kabel, een 19” kastje maken met op de voorkant allemaal XLR’s, en achterzijde Harting 108 polig. De multikabel komt dan natuurlijk ook op een haspel in FC op wielen.

Andere denkwijze is om bv een DAP stagewheel te kopen, en de XLR’s in het stagewheel te monteren.
    Deze oplossing is stuk goedkoper, maar volgens mij is de eerste oplossing veel ordelijker.

Aan de kant van de mengtafel komt sowieso opnieuw een 108P harting.

Of zijn er misschien nog andere ideeën, eventueel met fotos?

• Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

Alle xlrren in een stageblock, dus een houten kastje met alle pluggen, en een 108p voor de foh en 1 voor de monitortafel. Dan de multikabel op een haspel in een stolpje zetten met 2 inhammen aan de onderkant zodat je de stolp er over heen kan zetten als de multi is afgerolt, dan kan je er weer wat bovenop zetten. Dan neem je dus een klein stukje multi om van je haspel naar je mengtafel te gaan, idem voor monitor.

groeten
    SR20DET

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels
      Hier enkele foto’s van de multikabel die ik nu gebruik. Echter wil ik deze vervangen omdat hij voor de grotere PA’s net iets te kort is, lengte is nu 30m.
      Als lengte het enige probleem is, waarom dan niet gewoon een verlengkabel?

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

citaat:
        Alle xlrren in een stageblock, dus een houten kastje met alle pluggen, en een 108p voor de foh en 1 voor de monitortafel.
        Maak dus een 19" flight met vooraan panels met de XLR's. Achteraan 2 multi 108's en misschien nog 2 kleinere multi's die gelinkt zijn met de XLR's om nog wat blokken op het podium te kunnen leggen.

citaat:
        Dan de multikabel op een haspel in een stolpje zetten met 2 inhammen aan de onderkant zodat je de stolp er over heen kan zetten als de multi is afgerolt, dan kan je er weer wat bovenop zetten. Dan neem je dus een klein stukje multi om van je haspel naar je mengtafel te gaan, idem voor monitor.
        ipv een haspel met een deksel is het misschien handiger om de multi gewoon los in een kist te steken. Het einde dat aan het podium moet blijven er 2 meter uit, en dan de multi er beginnen in te rollen/achten. Deksel van de kist met 2 uitsparingen maken.

ik ben trouwens meer fan van socapex en link als multiconnectoren...

Comment

• Davy Gabriels
          • Aug 2002
          • 819

citaatan de multikabel op een haspel in een stolpje zetten met 2 inhammen aan de onderkant zodat je de stolp er over heen kan zetten als de multi is afgerolt, dan kan je er weer wat bovenop zetten
          Dat van die inhammen had ik nog niet aan gedacht.Wel een goed idee.
          citaatan neem je dus een klein stukje multi om van je haspel naar je mengtafel te gaan
          Kan ik niet gewoon de multi een meter lang uit de haspel (bv uit het midden?) laten komen? Dit spaart namelijk weer een multistekker.
          citaat:2 kleinere multi's die gelinkt zijn met de XLR's om nog wat blokken op het podium te kunnen leggen.
          Ik had sowieso gedacht om de eerste 8 kanalen op een multistekker te brengen,zodat hier snel een stageblokje voor de drum kan ingeplugd worden.

Comment

• DJ_Robin
            • Jul 2001
            • 610

Patchplazan als volgt :
            - 2HE hoog
            - 12x xlr male
            - 12x XLR female (Paralel aan de male)
            - 1x 12ch socapex(Paralel aan de XLR)

voor jou zou het dus gaan om 3 van deze plaatjes. (36ch = H108)

Dit steek je netjes in een stolpje met op de achterzijde 1x H108 voor de F.O.H en 1x H108 voor de Monitor.

Je multi kabel zou ik persoonlijk in een kabel kist vervoeren , in deze kist ook een uitsparing. Je rolt de kabel dan in 8tjes en begint (zoals al gezegt) 2 meter uit het einde en leg dat stuk als de kabel is opgerolt pas in de kist , je hoeft dan nooit heel je kabel uit te rollen om bij het einde te kunnen.

M.V.G
            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

citaat:Geplaatst door DJ_Robin

Je multie kabel zou ik persoonlijk in een kabel kist vervoeren , ik deze kist ook een uitsparing. Je rolt de kabel dan in 8tjes en begint (zoals al gezegt) 2 meter uit het einde en leg dat stuk als de kabel is opgerolt pas in de kist , je hoeft dan nooit heel je kabel uit te rollen om bij het einde te kunnen.

M.V.G
              Voordeel hiervan is ook dat je kabel niet meer alle kanten opkrult als je hem hebt uitgerold. Met haspel heb ik altijd ruzie, afschaffen die dingen.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Davy Gabriels
                • Aug 2002
                • 819

citaat:Voordeel hiervan is ook dat je kabel niet meer alle kanten opkrult als je hem hebt uitgerold. Met haspel heb ik altijd ruzie, afschaffen die dingen.
                En ik dacht altijd dat een kabel vanop haspel minder snel krult dan wanneer hij in een 8-vorm ligt opgerold.

Comment

• DJ_Robin
                  • Jul 2001
                  • 610

Als je op een haspel rolt , rol je de kabel in 1 draairichting.
                  Als je hem in 8tjes rolt geef je hem eerst een slag linksom en dan 1 rechtsom , daardoor duwt hij eigenlijk zichtzelf weer recht.

M.V.G
                  EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• som
                    • Nov 2002
                    • 787

duh , ik heb 36 meter op een haspel zitten, geen krulproblemen mee
                    verder gewoon de xlr'ren in de frontplaat,harting voor de monitortafel er strak onder en op de achterzijde binders voor de auxen,l-r(handig bij setje zonder monitortafel) en drumspinnertje
                    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Ik ga Toch voor de 8jes als ik het mag zeggen, op flinke legtes scheelt het veel ruimte, blijft je multi mooier en het werkt sneller.

Toch wil ik ff op de vraag terugkomen: Waarom niet gewoon een verlengdeel als de lengte het enige probleem is?? Kabel ziet er niet versleten uit ofzo.
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

Ik blijf bij mijn haspel!
                        Ik heb 50 meter 24 paren op een haspel, met Amphenol chassisdeel op de haspel, kort kabeltje naar stageblok.
                        Dit is een "goedkope" kabel, al 12 jaar in gebruik, nooit last van kinken ofzo.
                        Het kistje meet 50 x 60 cm. Het staat op wielen, en is ca 70 cm hoog.
                        Ik denk dat ik zeker weet dat een kabel in 8en niet in zo'n klein kissie kan.
                        Je hebt altijd heel veel lucht in de beide ogen van de 8.

Comment

• Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

Daar zit ook wel vat in maar ik heb altijd ruzie met die kl#te dingen
                          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Freek Fokker
                            • Aug 2003
                            • 495

8jes in een kist nemen inderdaad veel ruimte in, en een haspel is gewoon veel makkelijker oprollen. Bovendien heb je om 8jes te draaien een veel grotere kist nodig. Dus Davy doe wat je zelf het handigste lijkt.
                            SR20DET

Comment

• DJ_Robin
                              • Jul 2001
                              • 610

80 lang , 60 breed , 60 hoog. Dit is onze standaard multi kist.
                              Tussen de 8tjes zitten 2 ruitvormige vakken (hierom word de kabel gerold) waarin sub 8 spinners zitten voor de drums , monitor aftak ect.
                              Als je een haspel hebt neem je weer een extra kistje mee voor die materialen. Dus ruimte zal uiteindelijk neit veel uitmaken.

M.V.G

Comment

Working...