Koninginnedag Museumplein 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroen Zelle
    • Jul 2003
    • 42

Koninginnedag Museumplein 2004

Ik heb "wat" foto's genomen van het museumplein tijdens het Radio 538 concert op Koninginnedag.

Misschien wel grappig om te zien (niet de beste kwaliteit)

Wat ik wel weet dat die blinders niet echt goed werkten [] , om de haverklap ging er eentje kapot (de scrollers die ervoor hingen).

En of het geluid hard ging? JA & NOG EENS LOEPZUIVER . Het viel opzich wel mee hoeveel subs er stonden(zie:http://195.18.94.122/jeroen/imagepages/image135.html) , dit waren de enigste subs (aan de rechterkant ook hetzelfde)! . Als je vooraan stond (zoals ik ) tijdens DJ Jose & G-Spott (en ook tijdens DJ Jean) dan werd je zowat van je plek af geblazen.

Blunders tijdens optredens:
    - De rok van zangeres Do vloog omhoog .... was goed te zien op de schermen.
    - Bij de groep 3T sloeg de cd een paar keer over, terwijl ze vrolijk bleven playbacken (te zien op de videoschermen).
    - Bij de dj's DJ Jose & G-Spott hadden ze net een nummer ingemixt toen de slipmat van de Technics erafvloog & de PLAY knop raakte van de CDJ-1000 MKII (de fader stond ook nog open op de DJM-600). Dus toen begon het vorige nummer weer [8D]
    - Te weinig gebruik s'avonds van het bewegend licht (Vari-Lite spot's)
    - Af & toe geen beeld op de videoschermen tijdens het begin van een optreden, na een halve minuut pas kwam er beeld.
  • dabassman
    • May 2003
    • 172

Heb je geen foto van Do gemaakt dan??? Of heb je die gewoon voor jezelf gehouden?

Bas Hooooooooooooii
    Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• peterkuli
      • Nov 2002
      • 113

Ze hadden idd problemen met de blinders.
      Links bovenin de foto is iemand bezig met het repareren ervan (links bovenin, tweede blinder van links)

Comment

• Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

citaat:En of het geluid hard ging? JA & NOG EENS LOEPZUIVER
        Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat W8L spul heb ik weinig op aan te merken, het draagt goed ver, maar je mist veel laag en mid. Wat je er voor terug krijgt is een overkill aan
        sublaag en heel dun hoog.

Een grote fout vind ik toch wel de toepassing van een delaystack met 6 RH synco kasten. Door de invloed van o.a. de wind was het vanaf de mixerpositie niet om aan te horen.

Andere reacties zijn natuurlijk welkom.
        Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• dabassman
          • May 2003
          • 172

Zijn die blindings niet gewoon 2 KW'ers met scrollers ervoor???
          Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

Zoals al op het andere koninginnedag topic is geplaatst:

De blinders waren 2.5 kW (arri bijv.) HMI spots, met daarvoor een douser en een scroller

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

citaat:Geplaatst door par-av.nl
              [br
              Een grote fout vind ik toch wel de toepassing van een delaystack met 6 RH synco kasten. Door de invloed van o.a. de wind was het vanaf de mixerpositie niet om aan te horen.

ja wat doe je er aan? Terug blazen?

Vind trouwens die Martin Line-Array WEL helemaal te gek. Heb laatst dat minispul ook gehoord bij de Luchtmachtkappel. Top, lekker veel informatie, met toch erg weinig kastjes.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• XLRetje
                • Apr 2004
                • 8

[/quote]
                En jij denkt dat bij gebruik van een ander systeem de wind was gaan liggen???
                Alles op 11 en gaan!!! en doe maar iets uit de groentela

Comment

• Freddie
                  • Nov 2002
                  • 195

srry ik weet het, het is een geluidsforum, maar heeft het licht niet (heel) veel weg van het licht wat er tijdens de TMF award hing. Daar hingen namelijk ook van die rekken met MH's erin, alleen dan ietsjepietsje kleiner.

Over het geluid.. tja, et weer, daar kan je over zeuren, maar is niets aan te doen, de reaktie die ik ken van PAR_AV, daar kan je wat mee. Maar ach, in geluid zit ik nog in training fase.

P.s.: geef mij maar L-acoustics

Ze zaten daar s'avonds trouwens wel te stampen (gehoord op de radio tijdens et uitladen). Was dat nog om aan te horen over deze set???
                  Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• lifesound
                    • Apr 2003
                    • 1052

citaat:
                    bwa, zo straf is dat nu ook weer niet....
                    En die W8L is best wel goed, wat par-av ook moge zeggen.

Ik weet natuurlijk niet hoe die daar ter plaatse klonk. Zoals iedereen weet hangt de klank voor een groot deel van de crew af.

Comment

• Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

Terug blazen of de wind laten liggen heeft hier niets mee te maken.
                      Feit is gewoon dat de combinatie van een line array met een conventioneel delaystack problemen oplevert die erger zijn dan de kwaal. M.a.w. het delaystack hadden ze beter achterwege kunnen laten, binnen 20 meter achter de mixerpositie staan toch geen mensen die echt voor de show komen, en dat is het enige gebied waar het delay effect op kon hebben.

Comment

• Pieter Huijgen
                        • Sep 2003
                        • 766

citaat:Geplaatst door lifesound

citaat:
                        bwa, zo straf is dat nu ook weer niet....
                        En die W8L is best wel goed, wat par-av ook moge zeggen.

Ik weet natuurlijk niet hoe die daar ter plaatse klonk. Zoals iedereen weet hangt de klank voor een groot deel van de crew af.
                        Kijk, daar gaat het om: kwalitatief doet Synco W8L niet onder voor
                        M3D, V-Dosc of Adamson. Het gaat om de toepassing ervan. Problemen in het mid heb je met al deze systemen (ook met V-Dosc!), maar als daar tegenover heel veel sublaag staat wordt het contrast alleen maar groter.

Comment

• meyerfreak
                          • Mar 2004
                          • 142

met elke line array (Curvilinear array) heb je in principe last van wind.... hier doe je absoluut niets tegen,.. het komt gewoon omdat het geluid zo'n grote afstand moet afleggen dat het effect van wind vele malen groter is dan met een conventionele setup met de nodige delay lijnen..

Ben het er ook mee eens dat het lijkt dat synco W8 wat mist in het mid op lange afstanden waardoor het raar schreeuwerig gaat klinken ,terwijl het bij het M3D op zo'n afstand nog akelig recht is (met SIM gemeten ) zou toch weleens een groot schalige vergelijking willen zien tussen de 'grote' namen als M3D. W8, v-dosc, adamson etc. etc.
                          ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

die vergelijk is al lang gedaan alleen daar zal niemand iets van horen, cq word niet direkt naar buiten gebracht.
                            Elk van die line arrays heeft zn goeie en zn slechte kanten.
                            En juist W8L gaat heeeeel laag, en het mid is assymetrisch, waardoor horizontale spreiding beter is dan de symmetrische arrays. (adamson coaxiaal is dus ook goed horizontaal).
                            Ikzelf vind juist alleen het hoog een minpuntje van w8 en daar hoor ik hier niemand over. luisteren jullie wel, of is het bevooroordeeld geneuzel?
                            knoppen en waarden :)

Comment

• Koert
                              • Nov 2002
                              • 86

Jep!
                              Het hoog gaat niet zo hoog!

Comment

Working...