Koninginnedag Museumplein 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

off topic
    @ice: okee ik ga even editen
    was een beetje flauw idd maar wel grappig bedoeld, kan er ook niks aan doen dat hij die naam heeft gekozen en zich aangesproken voelt[)]

on topic:
    volgens mij is alles wel gezegd? vandaar de afdwalingen...
    knoppen en waarden :)

Comment

• splash
      • Aug 2002
      • 342

citaat:Geplaatst door Iko

Probleem van het mid en laag vlel mij eigelijk helemaal niet zo op, echter vond ik wel dat het hoog naar mijn gevoel echt over de zeik ging, doordat het zo hard stond. Daardoor het ook niet echt mooi zuiver meer was. Ik verbaas me er nog steeds over dat ze met die kleine hoeveelheid bas kasjes zoals op die foto staat, zo'n gigantische kick neer kunnen zetten, die ook nog eens verdraagt.

Greetzz Iko
      Dat van dat hoog viel mij ook op...
      vooral bij di-rect als die drummer op zijn bekkens/hi-hat zat te rammen...
      Het was gewoon niet prettig om te horen. (ben zowiezo al niet zo'n fan van die muziek, maar iedereen wou daar blijven... [}])

Comment

• Thix
        • Jan 2004
        • 99

Ik heb zo'n Marin set gehoord in Sportpaleis antwerpen, het laag was gewoon ongelooflijk. Stond je in het midden van de zaal voelde je de druk nog steeds serieus. Snap nog steeds niet dat dit toegelaten was door de politie, die dan ook nog eens heel de avond talrijk aanwezig was. Als je dan een Live optreden doet ergens staan ze met de meter en hun bonnen naast je tafel te controleren.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Had een heel verhaal getypt oer line-array's etc, maar lees het verhaal maar na op www.meyersound.com .
          Verder, steven, het gaat idd allemaal om fase, en dat hebben de synco-jongens nog niet helemaal stabiel.
          Maar wat niet is kan nog komen, ze hebben voor de sub's alvast de halfronde opstelling ontdekt...( of ben ik nou te optimistisch...)

zie voor de halfronde sub opstelling www.********.nl/images/sub

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

jah iets halfrond is wel mooier, dan is het laag ver weg wat breder..
            Doe zelf ook graag 4-punts sub.. ligt een beetje aan de onderlinge afstanden...
            Bij grote (stacks 30m uit elkaar) podia is 2-punts en licht gebogen wel beter denkik, die groepjes subs in het midden worden dan een beetje te gortig voor het publiek vooraan
            knoppen en waarden :)

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

citaat:Geplaatst door par-av.nl
              De blinders waren 2.5 kW (arri bijv.) HMI spots, met daarvoor een douser en een scroller
              Ff voor alle duidelijkheid : het is DOWSER ipv douser.
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

En leg dan meteen even uit wat dat voor iets is?

Comment

• Pieter Huijgen
                  • Sep 2003
                  • 766

Een dowser is een mechanische dimmer die gebruikt kan worden voor spots die niet dimbaar zijn, zoals HMI schijnwerpers.

Het principe is als volgt: 2 rijen verticaal geplaatste lamellen laten in dichte positie geen licht door. door aansturing met dmx kunnen deze lamellen gedraaid worden en komt er geleidelijk meer licht uit de spot.
                  Het geheel is goed te vergelijken met de welbekende luxaflex in huis.

Hieronder een afbeelding van de compulite Corona, een dowser die bijvoorbeeld is te gebruiken voor een 4 kW HMI Arri schijnwerper.

Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• erik_gj
                    • Jan 2004
                    • 129

wat ik mij dan afvraag, waarom zijn deze lampen dan niet te dimmen?

greetz erik
                    zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• KoenB
                      • Mar 2003
                      • 453

HMI lampen zijn gasontladings lampen die werken met een balast. En worden gebruikt omdat ze daglicht kleurtemperatuur hebben.
                      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

wow een HMI lamp dimmen...
                        mogen we ff bij het onderwerp blijven...30 april 2004...niet echt de dag om je lichtkennis op peil te brengen als je zietr dat ze gewoon 0,0 frontlicht hadden hangen ...blijkt wel mooi als je de video terug kijkt... je ziet alleen maar schaduwen!

Meer info over dowsers, verschillende lamp types in het licht forum, hier graag over de 835 queensday aub
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Mathijs
                          Moderator
                          • Aug 2002
                          • 1353

Ik kan maar 1 ding zeggen:
                          De geluidsmix voor TMF (die nog steeds voorbij komen). is echt de slechtse mix die ik in mijn leven heb gehoord.

Comment

• mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

citaat:Ik kan maar 1 ding zeggen:
                            De geluidsmix voor TMF (die nog steeds voorbij komen). is echt de slechtse mix die ik in mijn leven heb gehoord.
                            Kun je dit even iets meer toelichten?

Groeten Martin
                            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• martyndegraaf
                              • May 2004
                              • 1

citaat:Geplaatst door mbottens

citaat:Ik kan maar 1 ding zeggen:
                              Kun je dit even iets meer toelichten?

Groeten Martin

Comment

• Stephan
                                • Mar 2001
                                • 34

sorry foutje mod deze mag verwijderd worden
                                steeds meer hagenezen op het forum. goed bezig!!!

Comment

Working...