Wederom: Oud Hout

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Synco STS is toch wel een van de beste stackbare pa systemen, dus daar zou het niet aan mogen liggen.
    Het moet echter wel goed neergezet worden, anders krijg je inderdaad kamfilters en allerlei problemen.

Zo op het oog is deze opstelling nog niet zo gek, maar je kunt hier niet zien welke kasten het precies allemaal zijn.

Is trouwens niet echt oud hout hoor, wordt nog steeds veelvuldig ingezet door enkele grote pa verhuurders in het land en volgens mij ook gewoon nog gemaakt.

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

Het kan inderdaad best een goed systeem zijn hoor, maar het feit dat het niet best klonk vond ik het de moeite om de plaatjes hier te delen en de leden hier eens over te laten discusieren.

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Ik denk dat het hier toch écht de afregeling moet zijn geweest. Ik ken deze set, en klinken doet het

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

STS klinkt normaal gezien geweldig (wat mij betreft, met stip op voorkeur 1), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze stack op z'n minst apart vind...
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• e-sonic
            • Aug 2004
            • 329

staat toch 2012 op die banner...
            Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Ericsamandj
              • Jul 2010
              • 414

Originally posted by e-sonic
              staat toch 2012 op die banner...
              klopt, waarom die er hing is mij ook een raadsel.
              Foto is toch echt van gisteren.

Comment

• Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

Van Velzen trad in 2012 ook niet op tijdens Graauwrock.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

De conventionele opstelling van deze STS is een erg geheime opstelling, met een matrix board van de 3 of 4 verschijningsvormen van de ce3's . In exact die opstelling worden de kamfilters keurig omzeilt, en toch een deftige spreiding in zowel breedte als diepte. En dan klinkt -ie geweldig. Maar in de opstelling als op de foto's wordt hij sowieso niet gekoppeld aan het array.

Onderstaande opstelling valt onder dezelfde chaos.
                  Last edited by Gast1401081; 10-05-13, 17:22.

Comment

• R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

De RH/synco systemen beginnen ook redelijk op de 2e hands markt te verschijnen. En het systeem blijft een totaalplaatje waar de technicus ook onderdeel van is.
                    Was het alleen van Velzen die zo klonk? dan kan het ook nog eens een ouwe rocker als tech zijn waar het gehoor niet helemaal jofel van is he.

Gisteren op Breda Jazz geluisterd naar een aantal podia, D&B van idak klonk als een klok op de grote markt, maar op het kerkplein stond een engelse swingband te spelen over een Turbosound Floodlight set van Walter Lavent (ouwe rocker die al heel lang meegaat), en alhoewel ik er zeker van ben dat de techs van Idak op papier alles zoveel beter op orde hebben qua kennis, en de D&B set en voor zover ik kan zien volledig digitale FOH technisch gezien 20 jaar verder is viel juist bij de swingband alles op zijn plaats.

Geluid kan je niet aflezen aan een plaatje wil ik maar zeggen

Comment

• Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

De artiesten in het voorprogramma klonken ook zo slecht. Denk dat het toch echt aan de opstelling lag. Zoals ik al aangaf, vanaf mijn positie (hooguit 4 meter van de linkerstack) klonk er al vrijwel geen vocaal. Dat die subs zo hoog gestackt waren vond ik ook uiterst vreemd. Overigens was het recht voor het podium "iets" beter. Locatie was een voetbalveld met zo'n 2000 bezoekers.

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Laat ik voorop stellen dat ik Roel (en band) erg hoog heb staan.
                        's Avonds in de Kuip, klonk hij, via de TV, niet om aan te horen.
                        Imo was er geen aparte TV-mix en mocht de kijker en luisteraar,
                        ik in dit geval, het doen met het veldgeluid, en,........
                        dat was bij mij in de huiskamer, niet al te best.......

grtz

Nes
                        Last edited by NesCio01; 11-05-13, 20:49.
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Ericsamandj
                          • Jul 2010
                          • 414

Ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt, mijn bevindingen waren live waargenomen. Slecht tech. of niet, vanuit mijn positie mag dat natuurlijk nooit zo bagger klinken.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Het Synco STS bestaat uit drie verschillende kastjes, allemaal uiterlijk gelijk maar met een totaal andere inhoud.
                            Dikke kans dat hier de diverse kastjes door elkaar gehaald zijn.
                            Al vind ik de stack hoeken ook wat vreemd gekozen.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by MacGyverSounds
                              Onderstaande opstelling valt onder dezelfde chaos.
                              De hoog hoorns staan wel keurig allemaal op één lijn, is dus wel over nagedacht.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

Zelf kom ik regelmatig STS tegen en heb het redelijk wat gehoord. Ik kom het tegen van Purple en Ampco en bij beide heb ik het goed en slecht gehoord. Het is gewoon afhankelijk van de persoon die het bouwt en afregelt, de een kent het systeem beter dan de ander. En de zin van de dag speelt ook mee..;-)

Ik heb ook al een paar keer op een D&B systeem van Idak gewerkt, die gasten snappen wel hoe een systeem kan klinken en hun prijzen schijnen ook goed te zijn. Voorheen was ik nooit zo weg van o.a. de B2's van D&B, kreeg er vooral hoofdpijn van, tot die dag met een Idak setje, 4 B2's, 12 Q1 toppen en 8 Q subboemdingen in totaal en dat klonk als een klok!

Tja, Turbo, leuk spul, maar je moet daar ook echt mee om kunnen gaan. Als je iemand erbij hebt die het Turbo door en door kent, dan wil je gewoon niet anders..;-) Maar dan moet je het sjouwen, net als bij STS aan een ander over laren..;-)
                                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...