Wederom: Oud Hout

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

De STS serie kan inderdaad geweldig klinken, het hangt nog regelmatig bij ons in de TV studio's van Hilversum, maar dit ziet er opmerkelijk uit zo met een stapeltje subs er naast....

De logo's op de subs zitten ook allemaal 'random' , dus er is niet goed opgelet tijdens het stacken..... plus misschien een tech die wat minder ervaring met dit systeem heeft en daar krijg je dus dit mee.

Heb je toevallig nog wat gefilmd ? Niet dat het geluid van een telefoon zo geweldig is, maar dan kunnen we een soort van indruk van het geluid krijgen ?!
    Last edited by beyma; 11-05-13, 19:36.
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• MennoSWP
      • Apr 2011
      • 103

Ik heb al heel veel STS setjes gehoord (en mee gewerkt) en het is in mijn ogen niet de makkelijkste set om neer te zetten. Als het niet helemaal lekker afgesteld staat klinkt het al snel erg rommelig, een goeie tech bij deze setjes is dus essentieel. Moet ook zeggen dat ik de laatste keren dat ik zulke grote systeempjes gehoord heb (parkpop '12, metropolis '12, bevrijdingsfestival '13) niet erg onder de indruk was, misschien dat het te maken heeft dat de oude generatie langzaamaan met pensioen gaat?

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by beyma
        De logo's op de subs zitten ook allemaal 'random' , dus er is niet goed opgelet tijdens het stacken.....
        Dat maakt weinig uit, die WS218X subjes zijn frontloaded, niets speciaals.
        Enige wat bij STS van belang is, is hoe je het stackt. Het geheel moet wel samenwerken en niet juist gaan uitdoven of als een gek kamfilters veroorzaken.
        Als ik die stapel zo zie, zou het volgens mij beter zijn om die stapel subs links ergens onder het podium te stoppen (eigenlijk... alle subs), dan rijtje LOW (3 breed), daarop COMBI, LOW, COMBI en bovenop nog MH, COMBI, MH.
        Dan kom je een best eind met 9 kastjes (+ subs) per kant waarbij ik twijfel over het nut van die bovenste COMBI.
        Voor dit soort 3x3 setjes zijn wel meerdere mogelijkheden ook, ben al best wat combinaties tegengekomen die prima werkte (en ook wel eens eentje die... naja... niet zo goed werkte).

Ik ben bang dat het nu rijtje LOW, rijtje COMBI en bovenop 2 MHs zijn... verre van ideaal omdat je combi's en MH's niet echt gaan samenwerken.
        Verder vind ik het stackje best ver voorover hellen... :rillingen:
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

Het is niet voor niets dat IDAK hier in de regio erg aan de weg timmert... die weten erg goed waar ze mee bezig zijn. heb ze ook regelmatig als collega gehad op theaterklussen en qua zendertechniek zijn ze second to none. afgelopen jaar voor Baronie TV ook een studio ingericht waar hun geluid deden en ze doen wat er van ze verwacht wordt, de rock 'n roll verhalen passeren tijdens het diner, maar tijdens het werk zelf zijn het echte pro's

maar waar het op neer komt is de menselijke factor: D&B, Synco, Turbo, whatever.. de magie gebeurt pas als iemand een set weet te laten zingen.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by R. den Ridder
            maar waar het op neer komt is de menselijke factor: D&B, Synco, Turbo, whatever.. de magie gebeurt pas als iemand een set weet te laten zingen.
            Sterker nog, zelfs als Pavarotti erover gezongen heeft wegen ze nog steeds niks minder of meer..

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Kwam ook nog iets tegen.

grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• e-sonic
                • Aug 2004
                • 329

specs van het systeem staan gewoon op het web. http://www.synco-europe.com/
                Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• jadjong
                  • Oct 2003
                  • 654

Originally posted by NesCio01
                  Kwam ook nog iets tegen.

grtz

Nes

Dat vrx staat nog niet zo heel vreemd, zelfs die infill ziet er logisch uit ivm de uitbouw/catwalk aan het podium.

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

1 uur oud hout op joeptjoep: http://www.youtube.com/watch?v=d7MUlimHYx4

Prima manier om je vakantie te besteden lijkt me zo.

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• JeroenE
                      • Dec 2012
                      • 47

Afgelopen weekend weer mogen draaien met 2 sets Turbosound... Flash toppen, floods als infill, 21" sub. In de grote tent uiteraard grotere hoeveelheid en ook per kant paar basjes erbij (2*18).

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Originally posted by djspeakertje
                        1 uur oud hout op joeptjoep: http://www.youtube.com/watch?v=d7MUlimHYx4
                        Prima manier om je vakantie te besteden lijkt me zo.
                        Daan
                        Ik heb vroeger ook nog in die kringen verkeerd...

Werd er voor gevraagd ivm geen aanwezige kennis in de groep mbt licht/geluid/stroom/eigenlijk alles om de zaken goed en veilig aan te pakken toen de feestjes wat serieuzer en groter werden.

Tijdje gedaan en wel leuke tijd gehad maar de eeuwige onwil om dingen echt veilig aan te pakken waren voor mij de reden om er mee te kappen. Ik wil best af en toe een oogje toeknijpen maar als dat continu moet 'omdat het zo toch ook wel kan en het zo tot nu toe altijd gedaan is?'... Mijn reactie: Vraag me dan niet!

Grap is dat dat soort mensen ook altijd geluk hebben, een soort van 'voor een kwartje de wereld rond'-idee.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Outline

Grap is dat dat soort mensen ook altijd geluk hebben, een soort van 'voor een kwartje de wereld rond'-idee.
                          Hahaha, heel herkenbaar, als ik het op die manier zou doen gaat het gegarandeerd fout, als zij het doen gaat het altijd goed.
                          Is het soort mensen dat van geluk onder de trein komt.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by jadjong
                            Dat vrx staat nog niet zo heel vreemd, zelfs die infill ziet er logisch uit ivm de uitbouw/catwalk aan het podium.
                            Nou, twee banaantjes naast elkaar vind ik toch wel vreemd....
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Originally posted by MusicXtra
                              Hahaha, heel herkenbaar, als ik het op die manier zou doen gaat het gegarandeerd fout, als zij het doen gaat het altijd goed.
                              Is het soort mensen dat van geluk onder de trein komt.
                              Jij snapt precies wat ik bedoel! Neem alleen maar het feit dat ik nergens een aardpen geslagen zie worden of anders een aardlek in gebruik zie! Moet er niet aan denken met al die Gamma-stekkerblokjes met dunne bedrading en dan ook nog eens een buiten-opstelling...

Kijk in het begin van het filmpje ook maar eens goed wat 1 van de liggers van die carré doet! Zie 'm gewoon flexen: alsof er een scharnier in zit! Rillingen!!! Of de kortsluiting die ze met die zwarte Mercedes krijgen....

Krijg dan wel altijd het idee dat ik te serieus met veiligheid bezig ben!

Comment

• Roeltej
                                • May 2001
                                • 761

Originally posted by Outline
                                Jij snapt precies wat ik bedoel! Neem alleen maar het feit dat ik nergens een aardpen geslagen zie worden of anders een aardlek in gebruik zie! Moet er niet aan denken met al die Gamma-stekkerblokjes met dunne bedrading en dan ook nog eens een buiten-opstelling...

Kijk in het begin van het filmpje ook maar eens goed wat 1 van de liggers van die carré doet! Zie 'm gewoon flexen: alsof er een scharnier in zit! Rillingen!!! Of de kortsluiting die ze met die zwarte Mercedes krijgen....

Krijg dan wel altijd het idee dat ik te serieus met veiligheid bezig ben!
                                Zijn ze die 'truss' ook niet steeds heel serieus met tie-wraps aan elkaar aan het knopen?

Geinig om te zien dat wereldje, dat wel
                                Vitality Show

Comment

Working...